تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803889807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنش آبی در سه شهر استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تنش آبی در سه شهر استان سمنان سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان شرایط و منابع آبی در این استان را ویژه و هشداردهنده خواند و گفت: سه شهر این استان با تنش آبی مواجه اند.


ˈعباس تجلیˈ روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: شهرهای سمنان، شاهرود و شهمیرزاد در مرحله تنش آبی قرار دارند و شهرهای ایوانکی و سرخه نیز از نظر کیفیت آب دارای مشکل هستند.
وی شهر شهمیرزاد را دارای شرایط ویژه خواند و گفت: این شهر که در تابستانها مهاجر پذیر است جمعیت آن از 9 هزار نفر به 36 تا 40 هزار نفر افزایش می یابد و این در حالی است که حجم منابع آبی آن ثابت و 65 لیتر بر ثانیه است.
تجلی با اشاره به اینکه شهمیرزاد نیاز به 150 لیتر بر ثانیه آب دارد و منابع تامین آب آن نیز محدود است ,اظهار کرد: شهر شاهرود نیز با افت سفره آب مواجه است و به دلیل آهکی بودن چاههای آن با کمبود آب مواجه است و در اوج مصرف 150 تا 180 لیتر کمبود آب دارد.
وی افزود: سمنان نیز با کمبود 25 درصد منابع آب جاری مواجه است که تامین آن بسیار مشکل است و این کمبود در دو ماه آینده بیشتر نیز می شود.
آب سمنان علاوه بر چاه، از دو دهنه چشمه گل رودبار و چشمه روزیه تامین می شود که کاهش بارندگی و خشکسالی این منابع را کاهش داده است.
وی با اشاره به مشکل کیفیت آب در سرخه و ایوانکی ابراز امیدواری کرد با انتقال آب آلوئک به ایوانکی و حفر یک حلقه چاه در سرخه این مشکل برطرف شود.
تجلی گفت: به طور میانگین میزان بارندگی در این استان در سال آبی جاری 48درصد نسبت به مدت مشابه کاهش دارد که این امر سبب کاهش 25 درصدی منابع آبهای سطحی در این استان شده است.
وی با بیان اینکه 40 درصد از نیاز آب شرب این استان از طریق منابع سطحی و 60 درصد زیرزمینی تامین می شود گفت: مدیریت مصرف و صرفه جویی مهمترین راهکار برای با مقابله با مشکل کم آبی و عبور از این مشکل است.
تجلی یادآور شد: میزان مصرف سرانه آب خانگی از 75 تا حداکثر 150 لیتر در شبانه روز به 169 لیتر در سال 92 افزایش یافته است و 19 لیتر اضافه مصرف در صورت مدیریت و مصرف بهینه معادل وارد کردن شش چاه به مدار تولید است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان خاطرنشان کرد: با صرفه جویی مردم و کاهش مصرف 200 لیتر در ثانیه آب در استان ذخیره می شود.
آب و فاضلاب شهری استان سمنان 220 هزار مشترک دارد که آب مورد نیاز این تعداد مشترک از طریق 117 حلقه چاه عمیق، چهار دهنه چشمه و قنات و یک رودخانه (حبله رود) تامین می شود.
خشکسالی پی در پی در استان سمنان سطح آبهای زیرزمینی این استان را 70 سانتیمتر کاهش داده و دسترسی به آب در چاهها را از 200 متر در سال 85 به 300 تا 350 متر رسانده است.
530 هزار نفر جمعیت شهری تحت پوشش آب و فاضلاب شهری استان سمنان قرار دارند.ک/3
599/506

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن