تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819711474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سر رفتن حوصله یک کلانشهر از کمبود امکانات تفریحی/ چرخ کوتاه شهربازی کرمانشاه به فلک نمی رسد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه گزارش مهر/
سر رفتن حوصله یک کلانشهر از کمبود امکانات تفریحی/ چرخ کوتاه شهربازی کرمانشاه به فلک نمی رسد
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: کلانشهر کرمانشاه با جمعیت روز افزون خود از نظر امکانات تفریحی و گردشی مانند پارک های بازی و شهرک های سیاحتی بسیار شرایط نامساعدی دارد و در حالی که تنها شهر بازی کرمانشاه نمی تواند پاسخ گوی نیاز مردم باشد سایر پروژه های پیشنهادی از این دست نیز مجوز راه اندازی و ساخت نمی گیرند.



به گزارش خبرنگار مهر، کرمانشاه با وجود کلانشهر بودنش از نظر امکانات رفاهی و تفریحی جایگاه مناسبی در کشور ندارد. با این وجود مراکز تفریحی موجود هم در سطح شهر کرمانشاه با توجه به جمعیت زیاد شهر و کمبود امکاناتی که دارند، به هیچ وجه نمی توانند نقشی در پر کردن اوقاف فراغت خانواده ها داشته باشند. در تمام کلانشهرهای کشور، وجود چند مرکز تفریحی و گردشگری تحت عنوان شهرهای بازی و آبی و... کاملا عادی و قابل توجیه است که نمونه عینی این امر در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد و... دیده می شود. این در شرایطی است که برخی از پروژه های اینچنینی در کرمانشاه به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی و یا هر دلیل دیگری به سرانجام نرسیده اند و کرمانشاه باید به همان شهربازی قدیمی و کوچک خود اکتفا کند.

کرمانشاه در بخش وجود اماکن تفریحی دچار کمبود است این شهربازی  با قدمت چند دهه ای همچنان به مردم خدمات ارائه می دهد اما واقعیت همان است که چنین فضای کهنه و فرسوده ای که البته بحث هایی مبنی بر بازگرداندن آن به شهرداری کرمانشاه نیز به گوش می رسد پاسخ گوی نیاز مردم کرمانشاه نیست. برخی از مراکز نیز همانند "فانفار" در محوطه پارک کوهستان کرمانشاه در حال فعالیت هستند اما حقیقتا بود و نبود آنها تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نخواهد کرد. در خصوص مجموعه شهربازی کرمانشاه هم باید گفت که این مجموعه در رویایی با برخی از مشکلات زیرساختی دست و پا می زند که این امر نیازمند مشارکت مسئولان امر با مدیران این مجموعه تفریحی است. مدیرعامل شهربازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نزدیک به دو دهه است که از فعالیت شهربازی می گذرد و در این مدت بسیاری از مشکلات ما را آزار داده است. کیومرث نظری با اشاره به اینکه این شهربازی نیازمند همراهی و یاری مسئولان است، گفت: در چندین مرتبه این شهربازی دچار مشکلاتی همانند طغیان رودخانه قره سو شود که از یک طرف باعث تعطیلی اجباری این مجموعه شده و از سوی دیگر بار مالی سنگینی بر دوش ما گذاشت. نظری اظهار داشت: متاسفانه در دو طغیان اخیری که بیان شد بخش اعظمی از شهربازی کرمانشاه به زیرآب رفت و عملا این مجموعه به دریاچه تبدیل شد. به گزارش خبرنگار مهر، قرار گرفتن شهربازی کرمانشاه در کنار رودخانه قره سو همواره برای این مجموعه دردسر ساز بوده است. اما آیا این موضوع دلیل قانع کننده ای برای عدم ارتقا کیفی و کمی تنها شهربازی کرمانشاه است؟ ضمن اینکه تغییرات در مبلمان شهری مانند احداث پل روگذر در میدان 15 خرداد (لب آب) مقداری از مراجعات شهروندان را به این شهربازی کاسته است. مدیرعامل شهربازی کرمانشاه در این باره می گوید: متاسفانه در زمان ساخت پل در این میدان شهربازی عملا برای چندین سال به تعطیلی کشیده شد که این امر هم باعث از بین رفتن بخشی از زمان قرارداد برای ما و هم به سدی برای جلوگیری از ورود خانواده ها به این مجموعه تبدیل شد. نظری بیان داشت: با وجود اینکه استقبال شهروندان کرمانشاهی در برخی از ایام سال بسیار خوب است، ولی هزینه های نگهداری و نیز حقوق کارکنان و دیگر هزینه های جانبی به حدی است که هیچگاه دخل ما به خرج نمی رسد. موضوع امنیت در شهربازی دیگر موضوعی بود که خبرنگار مهر به آن اشاره داشت. عدم وجود ایمنی در دستگاه های شهربازی شایعه است/ تأکید بر وجود امنیت اخلاقی نظری در ادامه با انتقاد از برخی از شایعات درباره فرسودگی وسایل شهربازی کرمانشاه افزود: در چند سال اخیر برخی از با انتشار اخبار کذب مبنی بر فرسودگی دستگاههای این شهربازی قصد بدنام کردن این مجموعه را داشته اند که این امر ناپسند و به دور از اخلاق بوده است. وی افزود: هر روز به صورت منظم توسط چند تکنسین و مهندس دستگاههای شهربازی سرویس و تعمیر می شوند و کوچکترین مشکلات احتمالی سریعا رفع می شود. مدیرعامل شهربازی کرمانشاه تاکید کرد: اگر دستگاهی دچار مشکل شود ما خود اجازه استفاده از آن را نمی دهیم، زیرا اولویت ما ایجاد امنیت در وسایل شهربازی است. مدیرعامل شهربازی کرمانشاه همچنین در باره برقراری امنیت اخلاقی در این مجموعه گفت: خوشبختانه با همکاری همکاران خود و نیز همراهی نیروی انتظامی فضای مجموعه شهربازی کرمانشاه کاملا مطلوب است و خانواده ها می توانند با فراغ بال در این مجموعه حاضر باشند.

نظری بیان داشت: در ابتدای کار شهربازی تمهیدات بسیاری برای ارتقا فرهنگی و امنیتی در این مجموعه توسط همکاران و به ویژه پرسنل نیروی انتظامی به کار گرفته شد که خوشبختانه جوابگو بوده است. وی با اشاره به اینکه به ماموران و پرسنل حاضر در این مجموعه برای ایجاد فضایی امن و خانوادگی مشوق های زیادی از سوی هیات مدیره شهربازی کرمانشاه داده شده است، تاکید کرد: برای ایجاد هماهنگی بیشتر و نیز راحتی خانواده ها کارکنان و کارگران شهربازی کرمانشاه به لباس های متحدالشکل ملبس شده اند که این امر بازدهی لازم را داشته است. با وجود اینکه به ظاهر استقبال شهروندان از این مجموعه خوب به نظر می رسد، ولی ایجاد صف های طولانی و بلند نیاز به ارتقا و توسعه مجموعه های تفریحی را ضروری می کند. مدیرعامل شهربازی کرمانشاه اظهار داشت: بنده اذعان دارم که این شهربازی جوابگوی این جمعیت بسیار نیست، لذا از مسئولان امر به ویژه شهردار و اعضای محترم شورای شهر درخواست تعامل و همکاری بیشتر داریم. قرارداد شهربازی با شهرداری تمام نشده است/ مدتی از قرارداد کار ما تعطیل بود در ماه های گذشته مسئولین شهرداری و شورای شهر در خصوص اتمام قرار داد شهربازی با شهرداری و بازپس گرفتن آن مطالبی را عنوان کردند که طی آن باید شهربازی به زودی و پس از اتمام قرارداد زمین این مجموعه را شهرداری باز گرداند. این موضوعی است که مدیرعامل شهربازی کرمانشاه به آن معتقد نیست. وی به موضوع اتمام قرارداد این مجموعه اشاره کرد و افزود: اواخر سال گذشته با شهردار کرمانشاه درباره موضوع قرارداد این مجموعه مکاتباتی انجام گرفت. نظری بیان داشت: اگر به صورت دقیق به این موضوع قرارداد و تاریخ عقد و فسخ آن نگاه کنیم، متوجه می شویم در بخشی از مدت قرارداد به دلایل غیرقابل کنترل این شهربازی تعطیل و یا نیمه تعطیل بوده است که مسئولان شهرداری کرمانشاه باید این مهم را در قرارداد لحاظ کنند. قرارداد شهربازی کرمانشاه چندماه آینده به پایان می رسد حجت الاسلام رضا زین الدین از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: وجود مجموعه شهربازی برای هر شهری واجب و ضروری است و ما هم خود مایل به توسعه و گسترش این مجموعه هستیم. این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اشاره به قرارداد این مجموعه تفریجی، اظهار داشت: قرارداد شهربازی کرمانشاه عملا در چند ماه آینده به پایان می رسد، ولی تاکنون شخص و یا شرکت خاصی برای این امر در نظر گرفته نشده است و این موضوع را باید به آینده موکول کرد. زین الدین با اشاره به اینکه عملکرد هیات مدیره فعلی شهربازی مثبت بوده است، گفت: نباید از تلاشها و نیز هزینه های هیات مدیره فعلی شهربازی کرمانشاه بگذریم، در این مدت بسیاری از هزینه های مالی بر دوش هیات مدیره این مجموعه بوده است. با این اوضاع آنچه به نظر می رسد این است که تداوم مدیریت شهربازی با همان هیات مدیره قبلی بهتر می تواند زمینه های توسعه این مکان تفریحی را فراهم کند. به هرحال نیاز کرمانشاه به مجموعه های تفریحی و گردشی یک موضوع مهم است که باید مسئولین استان در کنار سایر پروژه های شهری به آن توجه کنند. پروژه پارک آبی کرمانشاه که چند سالی است به دلایل مختلف مسکوت مانده است از این دست برنامه هاست که خبرگزاری مهر در گزارش های بعدی به صورت مبسوط به آن خواهد پرداخت.


۱۳۹۳/۴/۳ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن