تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802939992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارایه اظهارنامه دوره بهار مالیات بر ارزش افزوده بدون مراجعه حضوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل سازمان امور مالیاتی: ارایه اظهارنامه دوره بهار مالیات بر ارزش افزوده بدون مراجعه حضوری تهران - ایرنا - رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان مالیات بر ارزش افزوده می توانند تا 15 تیر ماه جاری و از طریق سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده، اظهارنامه های دوره بهار را به طور الکترونیکی پرداخت کنند و نیازی به مراجعه حضوری یا ارائه برگه چاپ شده اظهارنامه ها نیست.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی عسکری در گفت و گویی افزود: مودیان مالیات بر ارزش افزوده هر سه ماه یک بار اظهارنامه های مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه می دهند.
وی ادامه داد: از این پس مودیان مالیاتی برای تکمیل و ارسال اظهارنامه های خود به صورت الکترونیکی اقدام می کنند، بدون اینکه الزامی به مراجعه به واحدهای مالیاتی داشته باشند. این امر مزایای بی شماری دارد و موجب کاهش تردد مودیان مالیاتی، سرعت، سهولت و دقت در انجام کار می شود. این طرح بر پایه طرح تکریم ارباب رجوع و در نتیجه افزایش رضایت مودیان از نحوه انجام امورمی باشد.
رئیس کل سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه همه مودیان باید قانون مالیات بر ارزش افزوده و دیگر مالیات ها را پرداخت کنند، گفت: این مالیات ها حق الناس و جزء منابع عمومی است.
عسکری اظهار داشت: همه فعالان اقتصادی باید در زمان مقرر مالیات بر ارزش افزوده را به دولت بدهند.
وی با بیان اینکه واحدهای صنفی به منظور رونق اقتصادی خود تا سه ماه مبالغ حاصل از ارزش افزوده را نزد خود نگه می دارند، تاکید کرد: همه فعالان اقتصادی که در نظام ارزش افزوده کار می کنند باید در زمان مقرر مبلغ حاصل مالیات بر ارزش افزوده را به سازمان مالیاتی پرداخت کنند.
عسکری تصریح کرد: مالیات از منابع مهم درآمد دولت هاست و دریافت منظم درآمدهای مالیاتی موجب ثبات در برنامه ریزی دولت برای ارائه خدمات مورد نیاز کشور در زمینه های گوناگون می شود و یک واحد درصد از 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری به توقیت بحث درمان در جامعه اختصاص دارد.
وی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته که بودجه دولت به نفت وابسته نیست، بیش از 70 تا 95 درصد درآمد دولت با مالیات تأمین می شود.
عسکری گفت: اجرای مالیات بر ارزش افزوده در بیش از 140 کشور کارآیی و پذیرش ان را نشان می دهد که منبع درآمدی قابل اتکا و مطمئن برای دولت هاست و باید در ایران هم فرهنگ سازی شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در نظام مالیات بر ارزش افزوده هر فروشنده در هنگام فروش کالاها و خدمات، مالیات مورد نظر را بر صورت حساب افزوده و آن را همراه با قیمت کالا و خدمات از مشتری دریافت می کند. اولین فروشنده مالیات را به دولت پرداخت می کند و در مراحل بعدی هر فروشنده تنها تفاوت مالیات(مالیات دریافتی پس از کسر مالیاتی که خود قبلاً پرداخت کرده است) را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می کند و این کار در یک دوره سه ماهه انجام می گیرد.در نظام های پیشرفته مالیاتی، تشخیص مالیات توسط ماموران مالیاتی، جای خود را به شیوه خود اظهاری داده است.
خود اظهاری یعنی اینکه مودی، مالیات خود را محاسبه و پرداخت کند بدون آنکه ماموران مالیاتی در محاسبه و دریافت مالیات، دخالت قابل توجهی داشته باشند. مسئولیت تعیین و تشخیص مالیات از سازمان مالیاتی به مؤدیان واگذار و سبب اعتمادی عمیق و درنتیجه شفافیت در امور می شود.
به گفته وی، اظهارنامه مالیاتی یک دفترچه با فرم های مصوب سازمان مالیاتی است که بنگاه های اقتصادی باید صورت های مالی و یادداشت های مربوطه را در قالب این فرم ها، به اداره امور مالیاتی محل اقامت بنگاه اقتصادی در موعد مقرر تحویل دهند. براساس اظهارنامه مالیاتی، مودی علاوه بر اطلاعات هویتی اعلام می کند که سود دوره مالی گذشته بنگاه اقتصادی مربوطه چه میزان بوده و چقدر مالیات پرداخت شده است و از سال 1389 قرار شد اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی تنظیم و ارسال شود.
اقتصام(1)** 9141**1594

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن