تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815379932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیای زنگ انشا در پایه هفتم / منشور حقوق دانش آموزی تدوین شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نشست معاون وزیر آموزش و پرورش: احیای زنگ انشا در پایه هفتم / منشور حقوق دانش آموزی تدوین شد خبرگزاری پانا:معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از احیای زنگ انشا در مدارس خبر داد و گفت از سال تحصیلی جدید زنگ انشا در پایه هفتم احیا می شود و برای سایر پایه ها نیز در انتظار مصوبه ی شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳ تير ساعت 09:54



به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش ظهر دوشنبه در نشستی مطبوعاتی به تشریح برنامه های این معاونت پرداخت و گفت در سال تحصیلی گذشته رییس جمهور در روز اول مهرماه خواستار ایجاد زنگ گفتگو انشا و کتابخوانی شد که در همان هفته اول مهرماه ستاد ویژه بررسی احیای زنگهای انشا گفتگو و کتابخوانی تشکیل شد.
وی با اشاره به موضوع به زنگ انشا افزود: شیوه نامه گفتگوهای سیاسی اجتماعی و مذهبی برای مدارس متوسطه دوم نیز تدوین شده که مهرماه گذشته به تمام مدارس ابلاغ شد .
به گفته کفاش، همچنین در راستای ایجاد احیای زنگ گفتگو مجموعه نمایشگاهی موج با محوریت پرسش مهر رییس جمهور توسط شورای دانش آموزی و انجمن ها تشکیل شد،ضمن آنکه انجمن های گفتگو را با 1500 کانون های فرهنگی و تربیتی کشور پیگیری کردیم و از مدرسان قابل صلاحیت برای ارائه طرح های موضوعات گفتگو محور استفاده شده است.
*احیای زنگ گفتگو انشا و کتابخوانی در انتظار مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش*
کفاش به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص احیای زنگهای گفتگو انشا و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ماده واحده ای برای این زنگ ها تنظیم شده که در انتظار تشکیل جلسه شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب آن هستیم.
وی با بیان اینکه عده ای از اساتید دانشگاهی از زنگ انشا استقبال کرده اند،  گفت: یک مجموعه غیر دولتی درباره احیای انشا دانش آموزی فعالیت داشته و دانش آموزان علاقه مند به این موضوع را شناسایی و در قالب کتابی به نام رویش قلم چاپ کرده اند. در حال حاضر نیز  قرار است چهارمین دوره جشنواره دانش آموزی و با حضور دانش آموزان تابستان امسال برگزار شود.
*برگزاری کنگره پرسش مهر رئیس جمهور در شهریور ماه*
وی درباره پرسش مهر رئیس جمهور در روز نخست مهر 93-92  گفت: پرسش مهر یک حرکت ارزشمندی بود که از دوره دولت اصلاحات شروع شد و 5 دوره پرسش مهر در آن موقع برگزار شد و از معدود فعالیت‌های فرهنگی دولت نهم و دهم همین پرسش مهر بود.
وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته پرسش مهر رئیس جمهور در قالب موضوعات مختلف از جمله انشاء، تحقیق، کتابخوانی، شعر، داستان‌سرایی، قطعه‌های ادبی و متن‌های احساسی، سرود، نمایشنامه و و‌بلاگ نویسی و حضور در فضای مجازی طراحی می‌شود، توضیح داد:برای پرسش مهر رئیس جمهور در سال 92 آثار کشوری تحویل ما شده است و گروه های داوری تشکیل و مشغول بررسی آثار رسیده است و تا پایان تیرماه آثار نهایی مشخص و از دانش آموزان برگزیده در کنگره پرسش مهر رئیس جمهور که در شهریور برگزار می شود، تقدیر خواهد شد.
کفاش ادامه داد: نمایشگاه بزرگی از آثار دانش‌آموزان ممتاز کشور خواهیم داشت و افرادی که در کشور برگزیده شدند آثار خود را ارائه و مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند؛ چاپ این آثار از دیگر فعالیت‌هایی است که انجام می‌شود.
به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، فرهنگیان در  موضوع، انشاء، گفت‌وگو، کتابخوانی، حقوق شهروندی و عدم تنبیه دانش‌آموزان پیشنهادات خود را مطرح کرده اند که از تمامی این فرهنگیان در این  کنگره تقدیر می شود.
*اعتبار ویژه برای کتابخانه‌های مدارس*
کفاش در ادامه درباره برنامه هایش برای زنگ کتابخوانی گفت: جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان پژوهش، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه برگزار و قرار شد در گام اول تجهیز و توسعه کتابخانه‌های کلاسی در دوره ابتدایی انجام شود.
به گفته وی، امسال اعتبار ویژه‌ای به این موضوع اختصاص داده شده و براساس  تفاهمنامه‌ای  که  با وزارت ارشاد داریم برای سال تحصیلی جدید کتابخانه‌های کلاسی مدرسه‌ها را با کتاب‌های جدید تجهیز می کنیم.
وی با بیان اینکه برای ایجاد کتابخانه های کلاسی به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد:  وزارت ارشاد اعلام کرده که می تواند بیش از این اعتبار نیز اختصاص دهد، براین اساس هر کتابخانه کلاسی برای سال تحصیلی جدید 40 تا 50 کتاب جدید خواهد داشت.
*پیشنهاد اختصاص بخشی از نمره ادبیات به کتابخوانی*
کفاش اعلام کرد: همچنین  پیشنهاد کارشناسی برای ایجاد زنگ کتابخوانی این است که بخشی از نمره درس ادبیات به کتابخوانی اختصاص داده شود که این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است. ضمن آنکه قرار است معاونت آموزشی متوسطه 300 کتابخانه در 300 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی را احیا و یک میلیون جلد کتاب در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی ساماندهی و مورد چینش مجدد قرار می‌گیرد.
*دوره آموزشی برای عدم تنبیه بدنی دانش‌آموزان*
وی در پاسخ به سوالی برای تنیبه بدنی دانش آموزان که در مهر گذشته نیز مورد تاکید رئیس جمهور نیز بود، گفت: کارگروهی با دستور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم که برای حذف تنیبه بدنی دانش اموزان نیازمند آموزش و فرهنگسازی برای فرهنگیان هستیم، به همین دلیل برگزاری یک دوره آموزشی ویژه برای معلمان با این رویکرد تصویب شد.
کفاش با بیان اینکه دوره آموزشی با عنوان شیوه‌های مؤثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت است که تمامی فرهنگیان باید  یکبار دیگر این دوره را بگذرانند، توضیح داد: آیین‌نامه انضباطی در شورای عالی آموزش و پرورش برای هر گونه تنبیه مجازات تعیین کرده است اما قانون و مجازات به تنهایی نمی‌توانند آثار سوء را کاهش دهد.
وی ادامه داد: همچنین کمیته مقابله با هیجانات توسط مرکز ارزیابی و عملکرد تشکیل شد که موارد نادر در سراسر کشور را رسیدگی و با آنها برخورد می شود. این کمیته به صورت محسوسی موضوع تنبیه بدنی در مدارس را کاهش داد. اما نباید در مجموع موارد جزیی را به کل کشور تعمیم دهیم و باید با ارائه گزارش های ویژه به کمیته مانع از بروز چنین رفتارهایی نسبت به دانش اموزشویم.
*تدوین منشور حقوق دانش‌آموزی*
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر ‌آموزش و پرورش با اشاره به حقوق دانش‌آموزی و شهروندی افزود: تاکنون جلسات زیادی با معاونت حقوقی رئیس جمهور برگزار کرده  و  در نتیجه آن منشور حقوق دانش‌آموزی تدوین و در صف انتظار تصویب است.
کفاش با اشاره به ورود حقوق شهروندی به کتاب های درسی نیز گفت: در کتاب‌های درسی مانند سبک زندگی و مطالعات اجتماعی درباره حقوق دانش‌آموزی مطالبی درج شده است و دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان برگزار شده است.ضمن آنکه با افتتاح مجلس دانش آموزی هفتم در تابستان موضوع احیای حقوق دانش اموزان را از طریق این مجلس پیگیری کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر ‌آموزش و پرورش تصریح کرد: اختصاص یک ماده درسی به حقوق شهروندی به عنوان حقوق دانش‌آموزی و شهروندی از این به بعد در آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند.
*آموزش آگاهی آناتومی بدن به دانش‌آموزان*
کفاش در پاسخ به این پرسش که آیا آگاهی از آناتومی و اعضای بدن در حقوق شهروندی و دانش‌آموزی وجود دارد اظهار کرد: بله، در حقوق شهروندی این موضوع و همچنین اعتماد به نفس "نه" گفتن دانش آموز به صورت ویژه لحاظ شده است. البته ما معتقدیم که عمده این آموزش ها از طریق خانواده باید انجام شود و آموزش و پرورش به صورت غیرمستقیم به دانش آموزان آموزش دهد.
وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش برای این آموزش‌ها در کتاب‌های درسی، فوق برنامه و  اولیا برنامه های ویژه ای دارد، تصریح کرد: این آموزش‌ها اقتضا دارد و نمی‌شود نسخه یکسان برای تمام بچه‌ها پیچید و باید گفت بار اصلی در آموزش با خانواده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر ‌آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اینکه چرا تنها یک بار از معلمان آموزش و پرورش گزینش می شود و آنها در سالهای خدمت خود دیگر از کانال گزینش نمی گذرند توضیح داد: در نظام تربیت معلم، گزینش در دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود و این گزینش‌ها سخت‌ترین گزینش‌ها در کشور است. من معتقدم شریف‌ترین قشر در جامعه معلمان هستند و جامعه فرهنگی ما که یک میلیون و صد هزار نفر است  و نباید در موارد اندکی که تخلف انجام می شود، آن را به تمام جامعه فرهنگیان تعمیم داد.
وی در پایان گفت: دستگاهی به نام حراست در آموزش و پرورش برای نیروهای موظف داریم که آنها را تحت مراقبت قرار می‌دهد و در صورت لزوم برخورد قانونی انجام می‌شود؛ دوره‌های ضمن خدمت نیز برای بازآموزی داریم که مشکل کمبود اعتبار باعث شد این دوره‌های حضوری به مجازی تبدیل شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن