تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805202406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موتور محرک تکفیری‌های بعثی کجاست؟/ نخستین سیگنال حرکت داعش به سوی موصل را چه کسانی دریافت کردند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش
موتور محرک "تکفیری‌های بعثی" کجاست؟/ نخستین سیگنال حرکت "داعش" به سوی موصل را چه کسانی دریافت کردند؟
بدون تردید دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی از حمله عناصر تروریستی داعش به استان نینوا و اشغال شهر موصل از قبل اطلاع داشته‌اند. این چیزی است که "اسکات ریکارد" کارمند سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا به آن اذعان کرد
در این گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران در خصوص حمایت‌های مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی آمریکا به تروریست‌های بعثی(داعش) شواهدی را ارائه می‌کنیم:







بدون تردید دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی از حمله عناصر تروریستی داعش به استان نینوا و اشغال شهر موصل از قبل اطلاع داشته‌اند. این چیزی است که "اسکات ریکارد" کارمند سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا به آن اذعان کرد و گفت داعش تحت آموزش و حمایت مالی و تسلیحاتی دستگاههای اطلاعاتی غرب و منطقه قرار دارد.


آمریکاییها اصلا از گسترش داعش به داخل عراق شگفت زده نشدند زیرا داعش سازمانی بسیار آموزش دیده است و آموزش اعضای آن را نیز دستگاههای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، فرانسه، اردن، ترکیه و عربستان بر عهده دارند. در واقع داعش سازمانی بسیار بزرگ است که سالها در آن منطقه فعالیت می کرده است. فلسفه وجودی داعش از سوی نیروهای امنیتی امریکا در عراق شکل گرفته است و وارد نیروی طالبان و القاعده شده که پس از ایجاد بحران در سوریه به آنجا اعزام شده اند.


گروه تروریستی داعش مولود مستقیم تجاوز آمریکا به عراق است. تجاوز آمریکا به عراق ، درهای جهنم را گشود. تجاوز آمریکا به عراق تنها باعث تشدید افراط گرایی و رشد گروههایی مانند القاعده در این کشور و در منطقه شد. نیروهای گروه تروریستی داعش از دو سال پیش در اردوگاهی در اردن و به دست سیا آموزش می‌دیدند.


 از سوی دیگر کاهش فرهنگ و علم سیاست در جهان عرب است که در سه دهه گذشته، منطقه را آماج هرج و مرج و بحران‌های شدید کرده است. اینک رشد درگیریهای قومی در جهان عرب بیداد می‌کند . در نهایت فقدان رهبری و مدیریت واحد و آگاه در منطقه نیز باعث شده تا شاهد فجایع بسیار و درگیری های خونین باشیم. امروز دوران طلایی تروریست ها در منطقه است. پول حکام عربی منطقه و سازمان سیا، موتور محرک داعش است. داعش از میان صفوف القاعده در عراق قد علم کرد و افراطی تر از این گروه به شمار می رود. داعش زاییده سیا و ارتش آمریکاست.







شکی نیست که آمریکا از حرکت داعش به سوی موصل اطلاع داشت. می دانیم که آمریکا به خوبی می داند که تسلیحات این گروه از کجا تامین می شوند. این تسلیحات از سوی سعودی‌ها و از خلیج عقبه به اردن رسانده می شوند و ستیزه جویان نیز به صورت گسترده از سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌شوند. واشنگتن همچنین دولت نوری المالکی را به ناتوانی در ایجاد دولتی فراگیر و تامین اعتماد مردم عراق متهم می کند در حالی که این مساله را که دولت مالکی در انتخابات اخیر اکثریت را به دست آورده است، نادیده می گیرد.







جامعه بین المللی تحت هدایت و رهبری آمریکا و ناتو و اسرائیل و متحدان آنها از قبیل عربستان سعودی است. این کشورها عامل شکل گیری گروههای افراطی موسوم به گروههای جهادی هستند که در سوریه و عراق فعال شده اند. این گروهها در سوریه به دنبال بی ثبات کردن این کشور و اجرای سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" بوده اند که نتیجه آن تجزیه منطقه خاورمیانه از طریق بی ثبات کردن منطقه است. این همان کاری است که طالبان پاکستان در این کشور انجام می دهد و کل کشور را بی ثبات می کند تا زمینه برای نفوذ قدرتهای خارجی و تامین منافع آنها مهیا شود. 


جریانی که در عراق و سوریه در جریان است تشدید مسائل و اختلافهای فرقه ای برای تجزیه این کشورها و بالکانیزه کردن این کشورها براساس مسائل فرقه ای و قومی است. گروههایی همانند داعش برای این کار فوق العاده هستند. این گروه حتی از القاعده نیز افراطی تر است. عناصر این گروه اجیر شده و پول گرفته اند. پول حاصل از نفت کشورهای حوزه خلیج فارس و قاچاق مواد مخدر که سازمان سیا انجام می دهد، به این گروه می رسد تا عراق و سوریه بی ثبات شوند.


اقدامات گروهی همانند "داعش" مانع ادامه حیات عراق به صورت کشوری یکپارچه و متحد می شود. این همان هدفی است که صهیونیستها و قدرتهای امپریالیستی خواهان آن هستند. آنها می خواهند عراق تجزیه شود و اسرائیل بتواند نفت کردستان عراق را در اختیار خود دربیاورد. جامعه بین‌المللی در این زمینه کاری انجام نمی‌دهد زیرا متاسفانه قدرتمندترین بازیگران در عرصه بین المللی، در این اقدامات خودشان شریک جرم هستند. داعش گروهی بسیار افراطی و خطرناک است و ممکن است در آینده بخواهد علیه آمریکا نیز حملاتی انجام بدهد همانطور که القاعده این کار را انجام داد. موضع رسمی دولت آمریکا در محکومیت این گروه و اقداماتش است اما در عمل می‌بینیم دستهای پشت پرده قدرت در آمریکا از طریق عربستان سعودی و اسرائیل حامی این گروه هستند. با این اوصاف، معلوم نیست چگونه دولت آمریکا می خواهد در عراق اقدامات مناسبی صورت بدهد. باید به نگاه افراد واقع بینی در دولت عراق امیدوار و خوشبین بود که بخواهند درمقابل این عناصر افراطی بایستند و بر کشورهای منطقه فشار بیاورند تا از حمایت از این تروریستها و پشتیبانی مالی آنها دست بکشند. بحران امنیتی در عراق از هنگام ورود اشغالگران آمریکایی به این کشور تا کنون ادامه دارد. منطقه از گروه هایی رنج می برد که اشغالگران با خودشان از افغانستان آوردند. آمریکا و صهیونیست ها و سعودی‌ها از تروریسم حمایت می کنند. عربستان هزینه تروریست‌ها را در افغانستان پرداخت می‌کرد تا به آمریکا برای جنگ با شوروی سابق کمک کند و این تروریست‌ها نیز اعراب افغان نام داشتند و ارتش انگلیس نیز افرادی را که در اردوگاههای اسامه بن لادن رهبر سابق شبکه القاعده حضور داشتند آموزش می‌داد. اندیشه تکفیری در عراق، ادامه همان اندیشه تکفیری در افغانستان است.












از سوی دیگر شهر کرکوک تنها منطقه ای است که مشمول بند 140 قانون اساسی می‌شود یعنی منطقه مورد اختلاف است ولی کردها اینگونه تبلیغ می کنند که به غیر از کرکوک نیز مناطق دیگر مورد اختلافی وجود دارد.  چه کسانی از این نبرد و حمله به یک طایفه یا قومیت یا اقلیت خاصی در عراق سود می برند تا بافت جمعیتی کرکوک را از بین ببرند و همه اقلیت ها را در این منطقه هدف قرار دهند؟ اعراب سنی و ترکمان های شیعه در کرکوک زندگی می کنند و ترکمان های شیعه نیز در کرکوک در اکثریت هستند.  کردها به کرکوک چشم طمع دارند و می خواهند آن را به منطقه کردستان عراق ملحق کنند. از زمان کنترل داعشی ها بر موصل که با کمک بقایای نظام سابق عراق صورت گرفت، کردها وارد عمل و در برخی مناطق مستقر شده اند. چه کسی از این توطئه سود می‌برد ؟


حال اگر این ادعای شایع در آمریکا مبنی بر این که حمله داعشی‌ها به برخی استان های عراق آمریکا را غافلگیر کرده و این کشور از چنین حمله ای اطلاع نداشته است صحیح باشد باید بگوییم که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا باید مقامات مسئول در آژانس اطلاعات مرکزی این کشور سیا و دیگر نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی وابسته را از کار برکنار کند.







ولی حقیقت چیز دیگری است. همانگونه که در بالا نیز اشاره شد داعش در چارچوب راهبرد آمریکا برای از بین بردن کشورهای مد نظر از طریق جنگ سری فعالیت می کند. آیا ممکن است دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا که تحت حمایت شبکه گسترده ای از جاسوس ها ، هواپیماهای بدون سرنشین فعال ، ماهواره های نظامی قرار دارند از این حقیقت که داعش در تدارک حمله گسترده به بغداد است بی خبر باشند. قطعا چنین چیزی محال است. حال چرا آمریکا قبل از آغاز حمله تروریست ها با موصل و نینوا و سامرا به دولت عراق خبر نداد.؟ پاسخ آشکار است زیرا هدف راهبردی دفاع نیست بلکه هدف راهبردی آمریکا سلطه و سیطره بر دولت مرکزی عراق و باج خواهی بیشتر از آن است. در واقع آمریکا وقتی دید با صرف هزینه های کلان در عراق ، امروز چین در این کشور ( عراق ) جولان می دهد و حضور بیشتری در عراق دارد. وقتی که آمریکا مشاهده می کند چین در شرایط کنونی نیمی از تولید نفت عراق را می خرد و در بخش استخراج نفت در این کشور سرمایه گذاری های کلانی کرده است. وقتی که آمریکا می بیند دولت مالکی تمایل زیادی برای توسعه روابط با ایران و روسیه از خود نشان می دهد و از سوی دیگر از دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کند بنابراین ادامه حضور مالکی در قدرت را به زیان منافع و مصالح خود می بیند و در صدد دادن هشدار به وی و عواقب رویگردانی از کاخ سفید است.






انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن