تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803355377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كري به دنبال اتحاد مخالفان مالكي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كري به دنبال اتحاد مخالفان مالكي است
يك كارشناس مسائل بين الملل معتقد است سفر آقاي كري در جهت تقويت گروه اهل سنت و تكفيري هاست البته در ظاهر داعش را محكوم مي كنند اما دوست دارند فعاليت هاي داعش استمرار داشته باشد.
  جوان‌آنلاين: احمد بخشايش در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص سفر جان كري به بغداد اظهارداشت: هدف آقاي كري مديريت تضعيف جريان مقاومت در خاورميانه است؛ امريكا تحت فشار عربستان سعودي، قطر و تركيه بي علاقه نيست كه خدمات جبهه مقاومت شامل سوريه، عراق تضعيف شود.  

وي تصريح كرد: حضور آقاي كري در عراق به اين منظور است كه مي خواهد ببيند مي تواند نيروهاي حزب بعث، سني‌ها و كردها را متحدتر كند براي اينكه امتيازات بيشتري از دولت بعد از انتخابات بگيرد چرا كه آقاي سيستاني اعلام كرده است كه حالا كه دولت نوري مالكي به پايان كار رسيده است بايد زودتر مجلس و پارلمان شكل بگيرد و دولت جديد، رئيس مجلس و رئيس جمهور انتخاب شود و رئيس جمهور حكم نخست وزير را بدهد.
 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: در كابينه درست است كه دموكراسي انجمني است و همه بايد حضور داشته باشند اما در اين كابينه اگر بتواند بخش زيادتري را به سني ها و كردها بدهد، و در همين راستا آقاي مالكي را ضعيف تر بكند، تقريبا جبهه مقاومت ضعيفتر مي شود و امريكا دنبال اين هدف در خاورميانه مي گردد.
 

بخشايش ادامه داد: امريكا آنجايي كه دوست دارد مانند مصر كه انتخابات بي رونقي را برگزار كرد حمايت مي كند ولي در سوريه و عراق كه انتخابات پرشوري را برگزار كردند مي خواهد اگر بتواند كودتايي عليه اين انتخابات با هدف به كارگيري داعش برگزار كند.
 

وي عنوان كرد: امريكا هرگز به داعش حمله نمي كند بلكه امريكا دوست دارد اين تنش استمرار داشته باشد تا بتواند امتيازات بيشتري از عراق بگيرد و عراق را ضعيف كند تا اين كشور در جبهه مقاومت نماند ولي عراقي ها مرز خودشان را با سوريه بستند و حاضر نشدند در پيمان امنيتي كاپيتولاسيون را با امريكا امضا كنند.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل اضافه كرد: حالا هم كه عراقي ها به امريكايي ها مي گويند بياييد به داعش حمله كنيم مي گويند نه مشكل از جاي ديگري است البته واقعا مشكل داعش است چرا كه اين گروه با حزب بعث و عربستاندر حال همكاري هستند.


بخشايش تصريح كرد: از سوي ديگر سفر كري به عراق هم به دليل آن است كه بررسي كنند كه ايران داخل عراق شده است يا نه؛ آنها از خدا مي خواهند ايران وارد عراق شده باشد كه بگويند از فرقه شيعه حمايت مي كند بنابراين آنها هم بگويند ما هم بايد از داعش به عنوان يك فرقه سني حمايت كنيم از آن طرف هم تركيه علاقه دارد كه ايران وارد عراق شود بعد يك جنگ دو سه ساله فرسايشي به وجود بيايد و ايران از موارد داخلي خودش باز بماند و بيشتر به عراق فكر كند.
 

وي با اشاره به اينكه امريكا دوست دارد ايران با داعش درگير باشد، گفت: سفر آقاي كري در جهت تقويت گروه اهل سنت و تكفيري هاست البته در ظاهر داعش را محكوم مي كنند اما دوست دارند فعاليت هاي داعش استمرار داشته باشد.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل در پاسخ به اين سوال كه وضعيت نيروهاي امريكايي در حال حاضر در عراق چگونه است، اظهار كرد: نيروهاي امريكايي حالتي امنيتي در عراق دارند به طوري كه 300 نيروي امنيتي آمده اند و فضا را رصد كنند اما نيروي نظامي در عراق ندارند؛ امريكايي ها با عراق توافقنامه امنيتي دارند البته منطقه سبز كه سفارت آنها است خيلي نفرات شايد حدود 30 تا 40 هزار نفر نظامي دارند اما 300 مقام امنيتي براي اينكه هم با دولت نوري مالكي همكاري مي كنند هم با داعشي ها و طوري همكاري مي كنند كه اين تنش استمرار داشته باشد.
 

بخشايش بيان داشت: نوري مالكي مي تواند اولا ارتش را بازسازي كند و كساني را كه با داعش مبارزه مي كنند را در آينده در ارتش خودش قرار دهد. همچينين مي تواند از اين حرف استفاده كند كه بالاخره مخالفان دوست ندارند زير بار اكثريت و انتخابات باشند و معتقدند همان طور كه بعث سال هاي سال بر عراق مسلط بود ما هم بايد مسلط باشيم و عراق را به دست شيعيان نسپاريم؛ اين ها واقعيات موجود در عراق است البته اين ها مي خواهند عراق را تجزيه كنند اما الان وقت تجزيه نيست چرا كه داعشي ها غرش مي كنند بايد اين جرثومه كنده بشود.



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: 02 تير 1393 - 17:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن