تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820235505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسط حقوق شهروندی از تکالیف مهم دستگاه قضایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: بسط حقوق شهروندی از تکالیف مهم دستگاه قضایی است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بسط مفاهیم و ظرفیت های حقوق شهروندی از تکالیف هم دستگاه قضایی است که باید بهترین نحو در جامعه اشاعه شود.


آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ روز دوشنبه در آستانه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و آغاز هفته قوه قضاییه در گفت و گو با ایرنا افزود: حقوق شهروندی از موضوعات مهم قانون اساسی و از شاخص های اصلی رفاه اجتماعی و اخلاق مداری است و در هفته قوه قضاییه باید به شکل علمی برای بسط آن تلاش شود.
وی توضیح داد: ظرفیت های حقوق شهروندی باید توسط نخبگان قوای سه گانه کشور به شکل علمی و کاربردی تعریف و هدفگذاری شود و به عنوان مطالبه به حق و نیاز پایه کشور در مقام اجرا قرار گیرد.
وی اظهار کرد: اساس کار قضا بر عدالت محوری است و قوه قضائیه باید همچون گذشته در تعامل با ضابطین قضایی و بخش های مرتبط ، شرایطی را فراهم کنند تا عدالت و امنیت به طور کامل در جامعه برقرار شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: قوه قضاییه پناهگاه و حافظ حقوق اقشار مختلف مردم محسوب می شود بنابراین کارکنان این نهاد باید با اخلاق نیکو و حسن نیت به امور مردم رسیدگی کنند.
وی تاکید کرد: قوه قضاییه باید برای پاکسازی جامعه از وجود مفسدان، شروران و برهم زنندگان نظم اجتماعی برنامه های کاربردی داشته باشد چرا که قدم اول در پیشرفت و توسعه هر جامعه برقراری امنیت و نظم اجتماعی است و این بزرگترین خواست مقام معظم رهبری نیز هست.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: شهید بهشتی الگوی تمام نمای انسانیت و مدیریت جهادی بود و معرفی زوایای اخلاقی و خصلت های انسانی و رفتاری وی یکی از الگوهای اثرگذار در اجرایی کردن نقشه راه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است.
وی اظهار کرد: شهادت و مظلومیت دو واژه بزرگی هستند که در کنار یکدیگر شخصیت والای معمار دستگاه قضایی، مردی از جنس شجاعت، ایستادگی و افتخار نظام اسلامی را در ذهن تداعی می کنند و تمام مسوولین نظام به خصوص کارکنان قوه قضاییه باید و معرفی زوایای اخلاقی رفتار ایشان را سرمشق خود قرار دهند.
در هفتم تیرماه سال 1360، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسوولان نظام، همچون آیت‏الله‏ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و بیست و هفت نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و از اول تا هفتم تیرماه هر ساله به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است. ک/3
7115/560/ 1539

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن