تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804033613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار بتولی:پرونده های مجرمین برای کار تحقیقاتی در اختیارمراکز علمی قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سردار بتولی:پرونده های مجرمین برای کار تحقیقاتی در اختیارمراکز علمی قرار گیرد تهران-ایرنا-رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی توجه به ابعاد مختلف جرم را مورد تاکید قرار داد و گفت:پرونده های مجرمین باید به منظور تحقیقات اجتماعی و فردی در اختیار مراکز علمی قرار دهیم تا نتایج این تحقیقات به تصمیم سازی مسئولان کمک کند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،سید حسن بتولی روز یکشنبه در دومین همایش معاونین و مدیران آموزشی سازمان ها و دستگاه های اجرایی با بیان اینکه آستانه تحریک در برابر جرم کاهش یافته و این مساله سبب می شود با جرایم برخورد نشود و جامعه بزهکار ،جامعه ما را درنوردد.
وی با اشاره به افزایش سالانه تعداد مجرمین ، گفت: به عنوان مثال در سال های 91 و 92 ، 35 درصد به میزان مجرمین اضافه شده و هر سال بر آمار مجرمان افزوده می شود.
رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان این که مجرمان جدید از دو شیوه جرم های خشن مثل مصرف شیشه و جرایم خرد به جامعه مجرمان اضافه می شوند ، گفت: به تبع افزایش میزان پرونده ها میزان مشارکت مردم می تواند کاهش یابد زیرا میزان مشارکت مردم تابعی از منافع افراد ضرب در میزان موفقیت است و از آنجایی که مردم موفقیت پلیس را نمی بینند مشارکت آنها نیز کاهش می یابد.
سردار بتولی ادامه داد: مردم نیز اگر جرمی مشاهده کنند یا در این زمینه خسارتی ببینند پرونده تشکیل نمی دهند و این موضوع سبب می شود تا میزان جرم نیز افزایش یابد بر این اساس باید به ابعاد جرم توجه کرده و پرونده های مجرمین را به منظور تحقیقات اجتماعی و فردی در اختیار مراکز علمی قرار دهیم تا نتایج این تحقیقات به تصمیم سازی مسئولان کمک کند.
بتولی افزود: جامعه ما جزو امن ترین کشورهاست به گونه ای که نرخ قتل در آمریکا 15،4 ، آسیا 3،1 ، اروپا 3،5 ، آفریقا 17 ، اقیانوسیه 2،9 و ایران 2،5 است.
بتولی با اشاره به هزینه انجام جرم و احتمال کشف و اعمال قانون گفت: وقتی اکثر خانه ها تبدیل به بانک خصوصی می شوند بعنوان مثال برخی از افراد طلا و ارز را در شکم مرغ و در فریزر قرار می دهند این نوع اقدامات هزینه جرم برای سارق را کاهش می دهد چرا که این افراد با ریسک کم اقدام به سرقت می کنند.
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اشاره به طرح های موثر در مدیریت بر جرم گفت: به منظور کاهش وقوع جرم باید برون سپاری ، مرکز رسیدگی به مسئولین ، مراکز حمایت از قربانیان جنسی ، مرکز رسیدگی به احکام جعل ، آموزش کارمندان دولت ، تقویت تعامل با مجلس و قوه قضائیه ، تقویت تعامل با سازمان ها و کارخانجات و کنترل شرکت ها انجام گیرد.
وی با اشاره به اقدامات بازدارنده در حوزه طرح های موثر در مدیریت بر جرم گفت:اجرای طرح کارآگاهان،ایجاد آزمایشگاه روانشناسی و راه اندازی پایگاه آگاهی در دانشگاه علوم انتظامی از جمله اقدامات بازدارنده بشمار می روند.
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اضافه کرد: تحقق رفاه و عدالت بدون تامین امنیت دور از ذهن است به همین دلیل کارویژه دولت ها تامین امنیت بشمار می آید.
وی گفت: نظام های یکسویه از بالا به پایین ، ابلاغی و دستوری و شکننده است اما در نظام مردم سالار تعامل بر اساس تفاهم و خواست و نظر مردم صورت می گیرد که تامین این نوع امنیت سخت تر و مفیدتر است.
رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی ادامه داد:تولید مطلوب امنیت فرآیندی است که بتوانیم جرم را با دفاع از قربانی ، دفاع از اصلاح شرایط اجتماعی و برخورد موثر با مجرم ، محاصره و محدود کنیم.
بتولی گفت: در کشورمان تولید امنیت به نوعی به دوش سازمان های قضایی و انتظامی افتاده است و ما بر اساس نوع ماموریت مان با مجرم برخورد داشته و به شناسایی و دستگیری مجرمان می پردازیم این در حالی است که در شرایط عادی متاسفانه مجرمان به جامعه جرم بازمی گردند.
اجتمام (3) ** 9105 ** د . الف*1580

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن