تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801561251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپایی 100 غرفه در بازارچه خیریه جشن رمضان / جمع آوری بیش از 100 میلیارد تومان از مجموعه کمک‌های مردمی در سال 92


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر کل کمیته امداد استان تهران خبرداد
برپایی 100 غرفه در بازارچه خیریه جشن رمضان / جمع آوری بیش از 100 میلیارد تومان از مجموعه کمک‌های مردمی در سال 92
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از برپایی جشن رمضان و بازارچه خیریه با 100 غرفه اشتغال وتوانمندی مددجویان این نهاد در استان تهران خبرداد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تبارک سبحانی در نشست خبری ظهر امروز خود با اشاره به جمع‌آوری بیش از 110 میلیارد تومان از مجموعه کمک‌های مردمی در سال 92 گفت: خوشبختانه هر سال شاهد افزایش میزان مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی هستیم که این امر ناشی از اعتقادات دینی و انگیزه‌های بشر دوستانه هموطنان است.

وی درادامه افزود: کمیته امداد با توجه به برنامه‌های مصوب خود در بیشتر آن‌ها دسترسی صد در صدی داشته که همراه با موفقیت نیز بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این خدمات ابن نهاد به پرداخت صرف مستمری محدود نیست اظهارداشت: در 5 سال اخیر رویکرد کمک‌های امداد به بحث توانمندسازی وخود کفایی خانواده‌ها و مددجویان پیش رفته است که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی؛ اگر بتوانیم خانواده‌ای را به خودکفایی برسانیم آن را به توانمندی رساندیم و آن  در نهایت از مصرف کننده صرف خارج کردیم.

وی تصریح کرد: در این حوزه کمیته امداد با ورود به مشاغل خرد وکالاهای تولید شده مورد نیاز عموم بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش خود را پس از نیازمندی و ارائه آموزش‌های حرفه ای متناسب به توانمندی و خودکفایی رسانده است.

تبارک سبحانی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و جشن هر ساله رمضان گفت: جشن ملی رمضان در دفتر مرکزی کمیته امداد برگزار می‌شود ودر تمامی استان‌ها نیز همچنین استان تهران به شکل بومی برگزار خواهد شد.
این جشن از ششم الی 16 رمضان در مجموعه فرهنگی و تربیتی قدس وابسته به آموزش و پرورش منطقه 2 وهمچنین با مشارکت شهرداری منطقه 2 با برپایی بازارچه خیریه و 100 غرفه عرضه محصولات خودکفایی کمیته امداد پذیرای شهروندان تهرانی خواهد بود.
وی تصریح کرد؛ این بازارچه و غرفه‌ها جنبه نمایشگاهی، فروشگاهی دارد وانتهای بازارچه نیز جنگ شادی برگزار می‌شود همچنین در شهرستان‌های استان تهران نیز با استفاده از اتوبوس سیار شبکه 5 بازارچه مشابهی برپا خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان افزود:برپایی سفره‌های اطعام، طرح اکرام ایتام، طرح محسنین دراین ماه همچنان برگزار می‌شود که خوشبختانه شاهد افزایش کمک مردم خیر و نیکوکار در این ماه الهی هستیم.

سبحانی با بیان اینکه کمیته امداد یکی از اعضای فعال در برنامه‌ریزی منسجم برای اوقات فراغت مدد جویان تحت پوشش خود است اظهار داشت: امسال برای 2 هزار دانش آموز تحت پوشش درقالب اردوهای استانی و کشوری برنامه ریزی داریم که میزبان و پذیرای دانش آموزان سایر استان‌ها نیز خواهیم بود. این دانش آموزان در برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در نظر گرفته شده با استفاده از منابع مردمی و دولتی اوقات فراغت خود را پر خواهند کرد.

وی در ادامه بیان داشت: در کانون‌های فرهنگی نیز موظف به برگزاری کلاس‌های ورزشی، فرهنگی، حرفه ای و سایر حرف مورد علاقه دانش آموزان هستیم همچنین اردویی برای خانواده ها وسالمندان در طول تابستان برگزار خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه شهروندان تهرانی می‌توانند کمک‌های مردمی خود را به ویژه در ماه مبارک رمضان به نیازمندان ارسال کنند افزود: خیران نیکوکاران با مراجعه به دفاتر کمیته امداد محل سکونت خود و یا شماره گیری 7357 از هر نقطه‌ استان پس از دریافت راهنمایی مسافران کمک‌های خود را به نیازمندان اهدا کنند.
 
وی با بیان اینکه هر ساله 10 درصد  از مددجویان از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شوند گفت: هم اکنون 62 هزار خانواده تحت پوشش این نهاد هستند که 10 هزار خانوار آن ها به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند و بخشی از این تعداد از طریق وام‌های خود اشتغالی و رسیدن به توانمندی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته برای یازده هزارو 629 نفر شغل ایجاد کردیم بیان داشت: 5 هزارو 696 نفر از تسهیلات بانکی برخوردار شدند که میانگین وام‌ها 10 میلیون تومان بود همچنین 2 هزارو 275 نفر وام بدون کارمزد با میانگین 12 میلیون تومان و 4 هزارو 738 نفر نیز از طریق کاریابی به اشتغال و سپس خودکفایی رسیده اند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اشتغال در سال جاری افزود: بنا داریم 7 هزارو 200 نفر را با استفاده از تسهیلات بانکی ومنابع امداد به اشتغال درآوریم که 18 هزار 352 نفر از آموزش های حرفه ای برخوردار شوند.


* نصب200 صندوق  الکترونیکی دریافت صدقات مردمی

تبارک سبحانی با اشاره به مشارکت وهمکاری شهرداری تهران در نصب و راه اندازی صندوق های الکترونیکی گفت: از ابتدای سال تا کنون 200 صندوق به صورت آزمایشی در پایانه‌های اتوبوس رانی ایستگاه‌های مترو نصب شده است که با  کارت های شهروندی قابل استفاده و دریافت صدقات مردمی به میزان دلخواه است این صندوق ها هزینه‌های جاری در صندوق های سنتی را ندارد و در بحث سرقت نیز از امنیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این صندوق ها تا کنون ماهیانه حدود 10 میلیون کمک مردمی داشته است وبه دلیل عدم اطلاع رسانی های گسترده بسیاری از شهروندان نسبت به این صندوق‌ها وکارکرد آن آگاهی ندارند.

سبحانی افزود: با همکاری شهرداری تهران بنا داریم تا به تدریج با حذف صندوق‌های سنتی با نصب و راه اندازی این صندوق ها شکل جدید پرداخت صدقات را گسترش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پایان با اشاره به اینکه درسال گذشته 10 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی به دست آمده است خاطرنشان کرد: مبالغ جمع شده برای مصرف در اهداف آمل المنسئه و مرتفع ساختن نیازهای محروم به کار گرفته می‌شود به طوری که در سه سال گذشته 60 حسینیه و مسجد از محل زکات مردمی مرمت، تعمیر ویا بازسازی شده است.

انتهای پیام/










تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن