تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805185783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت پذیرش و شانس قبولی در کنکور 93/ دو تغییر عمده در گزینش آزمون امسال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پیرترین و جوان‌ترین کنکوری‌های 93 اعلام شد؛ ظرفیت پذیرش و شانس قبولی در کنکور 93/ دو تغییر عمده در گزینش آزمون امسال خبرگزاری پانا: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز برگزاری آزمون سراسری سال 93 از روز پنج شنبه 5 تیرماه، میانگین آماری شرکت کنندگان، نحوه توزیع و رفع نقص کارت آزمون، شیوه گزینش، نحوه برگزاری آزمون، اعلام نتایج و زمان انتخاب رشته و میانگین سنی شرکت کنندگان این آزمون را تشریح کرد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱ تير ساعت 12:04



به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، ابراهیم خدایی در نشست خبری برگزاری آزمون سراسری سال با بیان اینکه 93 ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه،‌ نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری،‌ مجازی و بین الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین برای کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در دو مرحله انجام شده است، گفت: با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در هر دو مرحله، تعداد یک میلیون و31 هزار و 322 نفر متقاضی ثبت‌نام و شرکت در این آزمون شدند. آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک گروه‌های آزمایشی
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک گروه‌های آزمایشی افزود: در گروه علوم ریاضی و فنی 222 هزار و 507 داوطلب، در گروه علوم تجربی 522 هزار و 833 داوطلب، ‌درگروه علوم انسانی 263 هزار و 72 داوطلب، در گروه هنر 13 هزار و 727 داوطلب و درگروه زبان‌های خارجی 9183 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که مجموع داوطلبان نسبت به آزمون سال 92، 52 هزار و 249 نفر، نسبت به سال 91، تعداد 34 هزار و 952 داوطلب، نسبت به سال 90، تعداد 101 هزار و 655 داوطلب و نسبت به سال 89 تعداد 255 هزار و 491 داوطلب کاهش داشته است.
وی در ادامه سخنان خود افزود: از این تعداد 608 هزار و 852 داوطلب معادل 59.04 درصد داوطلبان زن و 422 هزار و 470 داوطلب معادل 40.96 درصد داوطلبان مرد هستند.
خدایی با اشاره به داوطلبان علاقمند به ثبت‌نام در گروه آزمایشی دوم یعنی گروه‌های هنر یا زبان‌های خارجی گفت: تعداد 43 هزار و 514 داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمایشی اول اعلام کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین 119 هزار و 793 داوطلب نیزعلاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان خارجی اعلام کرده‌اند.
توزیع یک میلیون و 194 هزار و 629 کارت آزمون
رئیس سازمان سنجش با اشاره به تعداد کارت‌های صادر شده برای داوطلبان تصریح کرد:‌ جمعا یک میلیون و 194 هزار و 629 کارت ورود به جلسه صادر شده است. کارت شرکت در آزمون داوطلبان و برگ راهنمای مربوطه از روز یکشنبه اول تیرماه 1393 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد.
خدایی با بیان اینکه آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه و هر کدام در یک نیمروز برگزار می‌شود، گفت: هر داوطلب برای شرکت در جلسه آزمون باید کارت همان آزمون را در اختیار داشته باشد. بنابراین داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند به ترتیب دو یا سه کارت شرکت در آزمون دریافت خواهند کرد.
نحوه رفع نقص کارت آزمون سراسری
وی تصریح کرد: داوطلبان در صورتی که در اطلاعات مربوط به جنس، دین زبان خارجی امتحانی، معلولیت کارت آزمون خود مغایرتی مشاهده کردند ضرورت دارد که از روز سه شنبه 3 تیرماه تا روز چهارشنبه 4 تیرماه ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.
انتشار فهرست رشته‌های دارای شرایط خاص از فردا
وی در ادامه تاکید کرد: فهرست رشته‌های دارای شرایط خاص و شرایط و ضوابط هر رشته که به روش متمرکز در این آزمون دانشجو می‌پذیرند نیز به طور جداگانه و همزمان با توزیع کارت اینترنتی برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می‌شود و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه دوم تیرماه نیز درج خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش افزود: فهرست رشته های متمرکز دارای شرایط خاص که به روش متمرکز دانشجو می پذیرند نیز از یکشنبه اول تیرماه بر روی سایت سازمان قرار می گیرد. داوطلبان این گونه رشته ها در صورت واجد شرایط بودن بر اساس ضوابط مربوط تا پایان روز سه شنبه 10 تیرماه نسبت به انتخاب رشته محل های مربوط که گزینش آن ها متمرکز است اقدام کنند.
شرایط اعلام علاقه داوطلبان برای شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور
وی ادامه داد: داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون موفق به اعلام علاقه‌مندی برای شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی نشده‌اند نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ 58 هزار ریال از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاری مورد مذکور از تاریخ 2 تیر ماه تا 9 تیر ماه 93 اقدام کنند.
وی یادآور شد: آندسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد که پذیرش داوطلب بر اساس آزمون است باید ضمن شرکت در آزمون و پس از اعلام نتیجه آزمون سراسری 93 و دریافت کارنامه اولیه برای انتخاب رشته با آزمون مذکور به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند.
آغاز برگزاری کنکور 93 از پنج شنبه
خدایی با بیان اینکه آزمون سراسری سال 93 در صبح و بعد ازظهر روزهای پنج شنبه (پنجم تیر) و جمعه (ششم تیرماه) و همچنین صبح شنبه (هفتم تیرماه) در364 شهرستان و بخش و 15 کشور خارجی برگزار می‌شود، گفت: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر روز پنج شنبه5 تیرماه برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه (ششم تیرماه) و همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در نوبت صبح روز شنبه (هفتم تیرماه) برگزار می‌شود.
خدایی تأکید کرد: در حوزه های امتحانی صبح ها رأس ساعت 7 و بعدازظهرها رأس ساعت 14.30 بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح ها رأس ساعت 7.30 و بعدازظهرها رأس ساعت 15 آغاز می شود لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه های امتحانی به حوزه امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی و شناسنامه الزامی است. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت آزمون مربوطه و شناسنامه و کارت ملی چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادپاک کن و مداد تراش و سوزن به همراه داشته باشد.
زمان انتشار کلید سوالات و پاسخنامه
به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه سوالات آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی پنجگانه 2 ساعت پس از پایان برگزاری آزمون هر یک از گروه های آزمایشی مذکور، برای اطلاع داوطلبان عزیز شرکت کننده در آزمون گروه آزمایشی مربوط بر روی سایت سازمان قرار داده می شود.
وی با اشاره به زمان انتشار کلید سوالات این آزمون نیز گفت: کلید تصحیح سوالات آزمون عمومی و اختصاصی کلیه گروه های آزمایشی از بعدازظهر روز یکشنبه 8 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود.

اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه اول مردادماه
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج این آزمون نیز گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 93 به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مذکور در نیمه اول مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می شود. یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه آزمون پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری سال 93 با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی و همچنین رتبه کشوری کمتر از 10 هزار در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی برای اطلاع این دسته از عزیزان بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در کد رشته محل های تحصیلی با آزمون آن دانشگاه بر اساس نتایج آزمون سراسری سال 93 به طور جداگانه اقدام می کند لذا پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، داوطلبان علاقه مند به انتخاب کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه آزاد ضرورت دارد پس از دریافت کارنامه نتیجه اولیه آزمون خود از سایت سازمان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه کنند.
اعلام نتایج نهایی آزمون 93 در نیمه دوم شهریور
خدایی یادآور شد: بر اساس برنامه پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال 93 در نیمه دوم شهریورماه سال 93 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد و فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری به همراه برنامه زمانی مربوط در نیمه اول مهرماه امسال منتشر می شود تا هر یک از معرفی شدگان بر اساس برنامه زمانی اعلام شده برای شرکت در مراحل مختلف گزینش شرکت کنند.
بر این اساس فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 93 در نیمه اول دی ماه سال 93 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
ظرفیت پذیرش در کنکور 93
وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش آزمون سراسری سال 93 تعداد 679 هزار و 52 نفر خواهد بود، گفت: در آزمون امسال ظرفیت پذیرش دوره های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم 13 هزار و 855 نفر، پردیس های خودگردان 2 هزار و 242 نفر، پیام نور 366 هزار نفر، دوره های روزانه 105 هزار و 588 نفر، دوره های مجازی هزار نفر و دوره های نوبت دوم 28 هزار نفر خواهد بود.
شانس 68 درصدی قبولی در کنکور
خدایی با اشاره به شانس قبولی داوطلبان کنکور 93 نیز گفت: در مجموع شانس قبولی 68 درصد است که در گروه های آزمایشی پنجگانه متغیر است ظرفیت برای گروه های ریاضی 241 هزار نفر ظرفیت معادل 22 درصد، گروه آزمایشی تجربی 34 درصد، علوم انسانی 81 درصد، هنز 45 درصد و گروه زبان های خارجی 33 درصد است.
دو تغییر عمده در آزمون 93
وی با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال 93 گفت: دو تغییر عمده در آزمون سراسری امسال داریم که آن در بحث گزینش است، سال گذشته نمره کلی برای داوطلبان از نمره آزمون و سوابق تحصیلی بود به طوری که هر کدام بالاتر بود آن را اعمال می کردیم که امسال یک نمره کل بیشتر نخواهیم ساخت به طوری که 75 درصد آزمون و 25 درصد سوابق است که شامل امتحانات نهایی سوم متوسطه است که انتظار داریم سوابق تحصیلی تأثیر خود را نشان دهد. دومین تغییر هم در رابطه با اجرای قانون ایثارگران است که در سال 91 به تصویب رسید.
پیرترین و جوان‌ترین کنکوری‌های 93
خدایی با اشاره به میانگین سنی شرکت کنندگان در آزمون سراسری نیز گفت: در آزمون امسال مسن ترین داوطلب در گروه علوم تجربی است که فردی به نام ابوتراب صالحی با 79 سال سن از شهرستان کبودرآهنگ است و جوان ترین فرد نیز مهرداد سعیدی است که این فرد نیز در گروه تجربی و از شهرستان بوکان با 15 سال سن است.
ارزشیابی کیفی حوزه‌های امتحانی کنکور برای اولین بار در سال جاری
خدایی با اشاره به کیفیت حوزه های امتحانی آزمون سراسری سال 93 نیز گفت: 32 درصد حوزه ها متعلق به آموزش و پرورش است و 68 درصد حوزه های امتحانی نیز متعلق به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستند. برای امسال حدودا 16 تا 17 درصد حوزه های امتحانی را تغییر دادیم به طوری که در سال جاری برای اولین بار حوزه ها مورد ارزشیابی قرار گرفت.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن