تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801182109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان میراث فرهنگی:300 هزار نفر در بخش صنایع دستی کشور مشغول بکارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سازمان میراث فرهنگی:300 هزار نفر در بخش صنایع دستی کشور مشغول بکارند ارومیه - ایرنا - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: افزون بر 300 هزار نفر در بخش تولید صنایع دستی مشغول به کار هستند.


بهمن نامور مطلق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد شامل کسانی هستند که از سازمان میراث فرهنگی موفق به اخذ کارت شده اند و آمار اشتغال بکار در بخش صنایع دستی در کشور چندین برابر رقم فعلی است.
وی با اشاره به تسهیلات اعطایی به هنرمندان افزود: کل تسهیلات اعطایی امسال به هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی 300 میلیارد ریال است و پیش بینی می کنیم این میزان به 500 میلیارد ریال نیز افزایش یابد و سعی بر این است تا پایان سال این تسهیلات را به 700 میلیارد ریال برسانیم.
وی اظهار کرد: این اعتبارات فقط بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده است و تسهیلات عمده دیگری نیز با هماهنگی های انجام شده با معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری قرار است برای این بخش اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: آمادگی داریم تا به کلیه پروژه های ارائه شده دانش بنیان و قوی تسهیلات ارائه کنیم.
نامور مطلق گفت: در روزهای آینده نیز با صندوق مهر امام رضا (ع) تفاهمنامه ای امضا می کنیم تا تسهیلات قابل توجهی با بهره پایین در اختیار هنرمندان قرار دهیم.
وی افزود: هنرمندان صنایع دستی سعی کنند تا برنامه های خوب و با کیفیت ارائه دهند تا ما نیز بتوانیم تسهیلات را در جاهای خوب و مطلوب که منجر به اشتغال و شکوفایی اقتصاد شود مصرف کنیم.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی تاثیرگذار در حوزه تجارت و صنایع دستی است گفت: امیدواریم این استان همچنان به نقش آفرینی خود در این عرصه در برهه های مختلف ادامه دهد.
وی با اشاره به سهم پایین تسهیلات استانی برای صنایع دستی گفت: تسهیلات استانی با گفت و گوهایی که با استاندار آذربایجان غربی انجام شده قرار است افزایش یابد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالان صنایع دستی آذربایجان غربی دو الی سه درصد فعالان کشور در این حوزه را به خود اختصاص داده اند دو الی سه درصد اعتبارات کشوری و تسهیلات نیز به این استان اختصاص داده شده است.
وی گفت: شاخص خاصی برای ارائه تسهیلات مشخص نکردیم و ارائه تسهیلات سیار است و اگر فعالان این بخش در استان طرح های شاخص و نیز قوی و با کیفیت ارائه کنند ما آماده حمایت هستیم.
نامور مطلق افزود: ما در بازرگانی و تولید در این زمینه آماده حمایت هستیم ولی در راه اندازی بازارچه های مرزی و شهری صنایع دستی و نمایشگاه ها فعلا برنامه ای نداریم.
هم اکنون افزون بر 300 هزار نفر در بخش صنایع دستی کشور مشغول به کار هستند که حدود 20 تا 30 هزار نفر این افراد را هنرمندان آذربایجان غربی تشکیل می دهند.
7125/581/245

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن