تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اموال بدهکار بزرگ نفتی به مزایده گذاشته شده است/ تسلیم فشار صاحبان قدرت و ثروت نمی شویم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



سخنگوی قوه قضاییه در برنامه نگاه یک:
اموال بدهکار بزرگ نفتی به مزایده گذاشته شده است/ تسلیم فشار صاحبان قدرت و ثروت نمی شویم خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه با بیان این که بدهکار بزرگ نفتی صادق نیست، از توقیف بخشی از اموال وی خبر داد و در عین حال تاکید کرد که اموال شناسایی شده به اندازه ای نیست که پاسخگوی بدهی وی باشد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور در برنامه نگاه یک، درباره معوقات بانکی اظهار داشت: آنچه ما اطلاع داریم کسانی که از ده میلیارد تومان به بالا معوقه داشته اند، حدود هشتاد هزار میلیارد تومان بود.
 
وی تصریح کرد: کاری که دستگاه قضا کرد این بود که به سیستم بانکی و بانک مرکزی اعلام کرد ما کمک شما می کنیم؛ این بدهکاران سه دسته بودند، یک دسته در اخذ تسهیلات تخلف کرده بودند که برایشان پرونده تشکیل شد، یک عده طبق ضوابط گرفتند اما در غیر محل مصرف کرده اند، عده ای نیز واقعا پول را گرفته بودند و طبق ضابطه هم بوده اما به لحاظ شرایط بازار نتوانسته اند اقساط خود را پرداخت کنند و اینها نه تنها مشکل قضایی ندارند بلکه باید به آنها کمک کرد تا بتوانند معوقات خود را پرداخت کنند و در چرخه رونق تولید کشور باقی بمانند.
 
حجت الاسلام اژه ای افزود: تعداد معدودی بانک ها شکایت کرده بودند و به دلایلی پرونده آنها در محاکم مانده بود و در حال گزاش گیری از این پرونده ها هستیم و به سیستم بانکی نیز اعلام کرده ایم.
 
وی بیان داشت: تعدادی از بدهکاران بدهی خود را تصفیه کرده اند، تعدادی در حال تصفیه هستند و حتما اقدام قضایی ما در وصول معوقات بانکی اثر داشته است.
 
اگر سیستم بانکی نظارت درست داشت، هشتاد هزار میلیارد تومان معوقه ایجاد نمی شد
دادستان کل کشور درباره این که مشکل کجاست، آیا خلاء قانونی وجود دارد یا مشکل عزم جدی است؟ گفت: به نظر من عزم جدی نیست، اگر بانک مرکزی و بانک ها نظارت کامل را می داشتند نباید این مقدار معوقات را می داشتیم.
 
وی بیان داشت: اگر سیستم بانکی خودش برنامه ریزی و نظارت لازم را انجام دهد و بر محل مصرف تسهیلات نظارت کنند ما شاهد این حجم از معوقات بانکی نبودیم.
 
دادستان کل کشور گفت: در بسیاری از تسهیلات کوچک سیستم بانکی از مردم تضمین های بسیار بالایی می خواهد، اما چطور برای تسهیلات بالا این کار صورت نمی گیرد؟
 
وی تصریح کرد: ما امیدواریم این مشکل حل شود و در حال فشار هستیم، اما این که تکرار نشود به دلایل متعددی مربوط می شود و خود سیستم بانکی نیز باید نقش آفرین باشد.
 
اظهارات سخنگوی دستگاه قضا درباره رانت 650 میلیون یورویی
سخنگوی قوه قضاییه درباره رانت 650 میلیون یورویی و طرح این مساله در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: در این گونه مواقع امکان خلاء قانونی وجود دارد، آن گونه که به ما اعلام شده این معوقه ای داشته و الان در حال تصفیه است و با بانک توافق کرده است، اما این که در بانک چه شده من در جریان نیستم.
 
وی بیان داشت: نسبت به اصل رانت قوه قضاییه وارد نشده و خود دولت و ستاد مبارزه با مفاسد باید اقدام کنند، اگر دستگاه های نظارتی بررسی و اعلام کردند خلافی واقع شده دادستانی می تواند ورود کند.
 
بدهکار بزرگ نفتی صادق نیست و با بازپرس همکاری نمی کند
داستان کل کشور درباره پرونده بدهکار بزرگ نفتی، تصریح کرد: ادعایی که الان مطرح است این است برخی موارد که ایشان ارسال کرده بود برای گرفتن تسهیلات، ادعا شده که جعلی است.
 
وی در پاسخ به این سؤال که شما قبلا اعلام کردید که وی صداقت ندارد، آیا کماکان بر این مساله معقتد هستید؟ گفت: بر اساس آنچه بازپرسان می گویند این فرد صداقت در گفتار ندارد و می گویند همکاری لازم ندارد؛ پرونده در حال بررسی است و البته زمان آن معلوم نیست.
 
حجت الاسلام اژه ای بیان کرد: وزارت نفت، اطلاعات و وزارت خارجه در حال تلاش هستند که اموال وی شناسایی شود، البته بخشی از اموال این فرد شناسایی شد که کفاف بدهی وی را نمی دهد و اموال وی توقیف شده و برخی نیز به مزایده گذاشته شده است، اما هنوز چیزی به دست نیامده است.
 
وی بیان کرد: متهم و بدهکار نفتی ادعا می کند در خارج از کشور نیز اموال و پول نقد دارد اما هنوز ثابت نشده است.
 
بازگشت 250 هزار هکتار اراضی به بیت المال با اقدام قضایی
دادستان کل کشور درباره پرونده زمین خواری ها و تعرض به اراضی، گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم در حال تلاش و برنامه ریزی است که جرمی در این راستا واقع نشود، رییس قوه قضاییه ابلاغ رسمی در این باره صادر کرده است که دادستانی به عنوان مدعی العموم می تواند حتی در صورت عدم وجود شاکی خصوصی اقدام لازم را انجام دهد.
 
وی با بیان این که با اقدام قضایی250 هزار هکتار زمین به بیت المال برگشته است، تصریح کرد: نکته اصلی این است که به هر حال دستگاه های مختلف باید وظایف خود را انجام دهند، این که قوه قضاییه همه کار را بکند شدنی نیست.
 
حجت الاسلام اژه ای بیان کرد: چند وقت پیش به استان گلستان رفتیم از یک محل رد می شدیم و افرادی در انظار همه مشغول تخریب جنگل بودند، من به دادستان محل که همراه ما بود گفتم این صحنه را فیلمبرداری کن و همین الان تعقیب کن، بلافاصله آنها گفتند ما جواز از منابع طبیعی داریم و همین گونه هم بود.
 
دادستان کل کشور تاکید کرد: در جلسات بعدی که با کل مدیران آن استان داشتیم اعلام کردم شما اگر در جلوگیری از تخریب جنگل اهتمام بیشتری می داشتید شاید خسارت سیل کمتر بود و اکثر آنها نیز قبول داشتند.
 
وی افزود: آیا قوه قضاییه می تواند در همه زمینه ها وارد شود، این چنین چیزی امکان ندارد و لزوم همکاری و جدیت سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دیگر ارگان ها را می طلبد.
 
دادستان کل کشور با تاکید بر این که قوه قضاییه عزم جدی دارد اما سایر دستگاه ها باید به میدان بیایند، اظهار داشت: اگر این همکاری محقق نشود این مشکل کماکمان ادامه خواهد یافت.
 
همه باید نسبت به مسائل ضد فرهنگی حساسیت داشته باشند
حجت الاسلام اژه ای درباره مسائل و موضوعات فرهنگی از جمله عفاف و حجاب و برنامه قوه قضاییه در این راستا و برخورد با نهادهای متخلف، اظهار داشت: مسائل فرهنگی ابعاد بسیار مختلفی دارد، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی داشته که دستگاه ها بر اساس آن موظف به تلاش و همکاری شده اند.
 
وی تاکید کرد: ما همه باید نسبت به مسائل ضد فرهنگی حساسیت داشته باشیم، این لازمه ابتدایی کار است، اگر بگوییم چرا به چهار تا بی حجاب گیر می دهید که البته چهار تا نیستند و بیشترند، این مشکل آفرین است و فردا تبدیل به مشکلی بزرگ تر برای ما و کشور می شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: یا این که می گویند چرا با فلان شبکه اجتماعی برخورد می کنید و آنها را فیلتر می کنید؛ من از برخی افراد که برخی حرف ها را می زنند تعجب می کنم. بر اساس قانون حکومت موظف به فراهم کردن زمینه رشد و تعالی اخلاقی جامعه است و باید از منکرات و ناهنجاری ها جلوگیری کند.
 
برخی مدعیان امروزی آزادی شبکه های اجتماعی در زمان خودشان کوچک ترین انتقادی را برنمی تافتند
وی یادآورشد: گاهی اوقات یک فردی حرفی می زند که بگذارید، مردم و رسانه ها آزاد باشند، من یادم نمی رود در دوره ریاست جمهوری ششم و هفتم ما چند تا روزنامه داشتیم که برخی از سیاست های اقتصادی دولت وقت را زیر سؤال برده بودند اما نمی توانستند تحمل کنند و اصرار به دستگاه قضایی می کردند که این روزنامه باید بسته شود و همان ها امروز دم از آزادی می زنند؛ عرضم این است که اینجا بحث سیاسی و جناحی نکنیم.
 
سخنگوی دستگاه قضا با بیان این که اگر با فساد برخورد نکنیم، ضرر آن به خودمان برمی گردد، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در بسیاری از مسائل از جمله این مساله تمام وظیفه به عهده آنها نیست.
 
سخنگوی قوه قضاییه درباره مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی، افزود: بسیاری از این شبکه ها خلط مبحث و اعتراض بیجایی می کنند که شما با فناوری جدید مخالف هستید! هیچ کس با این مخالف نیست، اما بحث در این است که اگر در این شبکه مجازی یک فساد امنیتی، اخلاقی و ضد دینی پمپاژ می شود آیا ما باید رها کنیم و دست روی دست بگذاریم؟
 
وی بیان کرد: بسیاری از شبکه های اجتماعی خسارتی که به جوانان و ملت ما می زنند از بسیاری از آنچه به سلامت جسم افراد ضربه می زند بیشتر است.
 
حجت الاسلام اژه ای یادآورشد: در اواخر سال 90 با ابلاغ رهبر انقلاب شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد، این شورا باید سیاست گذاری و نظارت بر این امور را بر عهده بگیرد، البته شورای فضای مجازی مصوبه ای درباره فیلترینگ ندارد و کمیته مصادیق مجرمانه این کار را انجام داد و من معتقدم وزارت خانه ای که حاضر نشد این مصوبه را اجرایی نکند خلاف قانون کرده است.
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اخیرا وزرا جلسه ای را پیشنهاد کردند که جلسه کارگروه تشکیل شود، ما برای این که جلوی این خلاف قانون را بگیریم، با علم به این که می دانستیم رای سابق را ندارد چراکه افراد جدیدی آمده بودند اما تمکین کردیم و رای بر این شد که واتسآب فعلا مسدود نباشد و البته بازپرس دستور داده و به قوت خود باقی است، امیدواریم شواری عالی فضای مجازی در این باره تصمیم گیری لازم داشته باشد.
 
حجت الاسلام اژه ای در ادامه درباره سؤال مجری برنامه درباره نقد مردم به دستگاه قضا، افزود: قوه قضاییه به دنبال برخورد با هر تخلفی بوده است و حتی افراد دلالی بودند که به نام قوه قضاییه و به دروغ تخلفاتی را مرتکب شدند که از سوی دستگاه قضا بازداشت شدند.
 دادستان کل کشور گفت: البته برخی از وکلای متخلف هم بازداشت شدند و هم اکنون در بازداشت هستند و عده ای هم در درون قوه سلب صلاحیت شدند. قوه قضاییه تسیم فشار صاحبان قدرت و ثروت نمی شودحجت الاسلام اژه ای در ادامه درباره تأثیر ناپذیری قوه قضاییه در برابر صاحبان قدرت و ثروت، اظهار داشت: این افراد همواره فشار وارد می کنند اما ما تسلیم نمی شویم. وی بیان کرد: در سال های اخیر چند پرونده امنیتی داشتیم و عده ای می گفتند افرادی که اتهام به آنها وارد است بازداشت نکنید و اگر از خارج برگشتند بازداشت نشوند، حتی یک نفر که به فرودگاه رسید بازدداشت و به دادسرا احضار شد اما فشار بسیاری به ما وارد شد که باید هر چه سریعتر آزاد شود. اما ما تسلیم نشدیم و تا زمان انجام تحقیقات این فرد در بازداشت بود.

 حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد: در پرونده فساد بزرگ بانکی نیز فشار زیادی روی دستگاه قضا بود اما ما تسلیم نشدیم و افراد بسیاری که در مظان اتهام بودند تحت تعقیب و بازجویی قرار گرفتند.
 نظام با فتنه گران با سعه صدر برخورد کرد
دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود در برنامه نگاه یک، با بیان این که نظام با فتنه گران سال 88 با سعه صدر بسیاری برخورد کرده است، خاطرنشان کرد: مدت زمان بسیاری به این افراد فرصت داده شد، اما نه تنها جبران و توبه نکردند بلکه در مقابل خسارت بسیار سنگینی را به نظام وارد کردند و اگر رافت و سعه صدر نظام نبود باید مجازات سنگینی برایشان در نظر گرفته می شد. سخنگوی دستگاه قضا با بیان این که قوه قضاییه سیاسی کاری نمی کند اما به مصالح نظام توجه دارد، تصریح کرد: قوه قضاییه در فتنه فشار سنگینی را تحمل کرد و افراد زیادی در داخل و خارج علیه دستگاه قضا مطلب نوشتند. وی درباره پرونده فتنه گران 88، گفت: افرادی که در ایران بودند کار رسیدگی به پرونده انجام و احکام صادر شد، برخی نیز غیابی محاکمه شده و به محض بازگشت به کشور با آنها برخورد خواهد شد. /924/
 




۱۳۹۳/۴/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن