تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802744320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما از بحران عراق بعنوان بهانه ای برای جنگ علیه سوریه استفاده می کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گلوبال ریسرچ :
"اوباما" از بحران عراق بعنوان بهانه ای برای جنگ علیه سوریه استفاده می کند
اوباما از " بحران عراق " بعنوان فرصتی برای تشدید جنگ خود علیه سراسر کشورهای خاورمیانه بخصوص سوریه استفاده می کند .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم نویسندگان  "پاتریک مارتین" و "جوزف کیشور" نوشت : باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا سه شنبه هفته گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرد که حدود 300 مشاور نظامی آمریکایی را به عراق اعزام میکند تا از آن بعنوان بخشی از یک استقرار نظامی در این کشور و بمباران احتمالی برخی مناطق که تروریستها در مستقر هستند ، استفاده شود .  

بدنبال این کنفرانس و سخنان رییس جمهوری آمریکا ، سه تن از مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود نیز در این باره کنفرانس خبری برگزار کردند .خبرنگاران از آنها پرسیدند آیا عملیات نظامی آمریکا علیه تروریستهای تکفیری بعثی در عراق محدود خواهد بود .یکی از آنها در پاسخ به این سوال اظهار داشت : اقدام بالقوه ایالات متحده در عراق نمیتواند به محدوده جغرافیایی کوچک یا خاصی محدودشود .


وی افزود :   رییس جمهوری آمریکا زمان را مشخص کرده است و هر زمان که لازم باشد اقدام نظامی تازه ای را انجام خواهیم داد . هرگاه واشنگتن تهدیدی قریب الوقوع  علیه امنیت و منافع ایالات متحده ببیند از هیچ حرکتی برای جلوگیری از آن حتی اقدام نظامی مستقیم فروگذار نخواهد کرد .


این مقام آمریکایی در گفتگوبا خبرنگاران تصریح کرد : تروریستهای تکفیری و بعثی در سطح وسیعی به اجرای عملیات مشغول هستند بنابراین ما نباید توانایی های نظامی خود را برای محافظت از ایالات متحده در برابر تهدیدات محدود نمائیم . سرزمین ما ( آمریکا ) در میان کشورهایی است که توسط تروریستهای تکفیری بعثی تهدید میشود .


روزنامه واشنگتن پست با اشاره به محتوای کنفرانس خبری این سه مقام ارشد دولت آمریکا نوشت : دولت آمریکا درگیری ها در عراق و سوریه را بعنوان چالش هایی جداگانه نمی داند .موقعیت کنونی در عراق می تواند کاخ سفید را وادار کند که محاسبات خوددر سوریه را تغییر دهد که از جمله این تغییرات می توان به احتمال حملات هوایی به شهرهای سوریه ونیز تحویل تسلیحات پیشرفته تری به  شورشیان اشاره کرد .


در ادامه این مقاله آمده است :‌جنگی که ایالات متحده در خاورمیانه برافروخته است تنها در همین منطقه محدود نخواهد بود . شعله های جنگ علیه سوریه دامن آمریکا و کمیته مورد حمایت اروپا _ و علیه روسیه بعنوان دوست و هم پیمان سوریه _‌را نیز خواهد گرفت . مخالفت دولت مسکو فاکتوری اساسی در عقب نشینی اوباما از تصمیم عجولانه سال گذشته خود برای حمله نظامی مستقیم به خاک سوریه به شمار می آید . 


سیاست خارجی دولت آمریکا در تب و تاب جنگ های غیرمنطقی که به راه انداخته دارای تناقضات فراوانی است . در حالی که هدف انجام عملیات نظامی آمریکا در عراق و افغانستان سرکوب گروه های تروریستی افراطی از جمله القاعده و تکفیری های بعثی عنوان شده بود ،‌ واشنگتن و تعدادی از هم پیمانان آن از جمله عربستان سعودی و قطر در حقیقت مشغول تغذیه تسلیحاتی و مالی این گروه های تروریست هستند . آنها ( واشنگتن ،‌ریاض و دوحه ) بعنوان کمپینی علیه بشار اسد ، رییس جمهور سوریه فعالیت می کرده و همچنان نیز به کار خودادامه می دهند . 


در حالی که آشوب ها در عراق توسط تروریستهای تکفیری بعثی انجام می گیرد اما در واقع دولت سوریه _ و نه تروریستهای تکفیری بعثی _‌هدف اصلی حملات ایالات متحده خواهد بود . 



نویسندگان این مقاله همچنین تصریح کردند : تغییر دیپلماتیک و نظامی آمریکا علیه سوریه یک روز پیش از کنفرانس خبری اوباما در مقاله ای که " نیویورک تایمز "‌ آن را منتشر کرد ،‌ مطرح گردید . این مقاله توسط یکی از اعضای ارشد حزب دموکرات سنا در امور سیاست خارجی و مدیر طراحی سیاسی وزارت خارجه دوره " هیلاری کلینتون "  از 2009 تا 2011 نوشته شده بود. 


در این مقاله از شکست سیاست خارجی اوباما و عدم عملکرد مناسب وی انتقاد شده است . باراک اوباما اکنون بدون هیچ گونه مشورت و در مقابل حجم گسترده ای ازانتقادات داخلی و بین المللی تصمیم دارد تا جنگی بدون انتها و نامشخص را بار دیگر در عراق آغاز کنند . این جنگ دوباره بی شک نمی تواند بدون تاثیر بر درگیری ها و تنش های سه ساله در سوریه باشد . 






انتهای پیام /







تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن