تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815935891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رودخانه ها و پل های کشور هم صاحب سند می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رودخانه ها و پل های کشور هم صاحب سند می شوند
طرح کادستر یا حد‌‌‌نگاری، همان گونه که از نام آن برمی‌آید، ‌عملیاتی است که اداره ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف می‌کند تا نسبت به صدور سند رسمی تک برگی برای همه ارثه‌های کشور اقدام کند؛ این ارثه‌ها شامل همه ارثه‌های شهری اعم از اداری و مسکونی و خیابان‌ها و پل‌ها می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸ - 21 June 2014



جزئیات طرح حد و مرز افراد و املاک مشخص می‌شود
داد و ستد و مبادله ملک، همواره جزء جداناشدنی زندگی بشر بوده و هست و انسان‌ها از آغاز آفرینش به نوعی با این قضیه سرو‌کار داشته‌اند؛ اما در مبادلات ملکی گاه‌ پیش می‌آید، اختلافاتی میان افراد در مقوله حدود ملک پیش ‌آید که البته‌ در گذشته به دلیل نبود سند ملکی و همچنین دستگاهی برای ثبت این املاک، بیشتر بود‌.

بنا به گزارش «تابناک»، هر چند‌ امروزه ادارات ثبت اسناد و املاک کشور این مشکل را تا اندازه‌ای برطرف کرده‌، هنوز هستند زمین‌هایی که مالکانش مشخص نیست و یا به دست افراد دیگری تصرف شده‌اند و یا به تصرف ارگان ‌یا نهاد دولتی در‌آمده است و ناگفته نماند که این موضوع، تنها شامل زمین‌های شهری نمی‌شود و در بیرون ‌شهر‌ها و حتی در روستا‌ها نیز دیده می‌شود.

هنوز هستند روستاهایی که مالکان زمین‌ها ‌سند نداشته و یا اسناد موجود، اعتبار قانونی ندارد. از سوی دیگر، در کشور ما، هنوز بسیاری از ادارات از جمله سازمان محیط زیست و یا دیگر نهاد‌های حکومتی از جمله برخی ‌پادگان‌ها هستند که حد و مرز مشخصی ندارند. به همین منظور، مجلس شورای اسلامی در فکر راهی برای حل این مشکل برآمده و نمایندگان مجلس نیز طرح کادستر را برای مشخص کردن حد و مرز املاک و صاحبان آن پیشنهاد داده‌اند.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون این طرح در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

محمد علی اسفنانی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس ‌درباره جزئیات این طرح گفت: طرح کادستر یا حد‌‌‌نگاری، همان گونه که از نام آن برمی‌آید، ‌عملیاتی است که اداره ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف می‌کند تا نسبت به صدور سند رسمی تک برگی برای همه ارثه‌های کشور اقدام کند؛ این ارثه‌ها شامل همه ارثه‌های شهری اعم از اداری و مسکونی و خیابان‌ها و پل‌ها می‌شود.

این طرح همچنین شامل رودخانه‌ها، جنگل‌ها، مراتع و هر جایی که قابل تصور باشد است که سازمان ثبت اسناد و املاک، مکلف به اجرای این طرح است و باید برای تمام ارثه‌های موجود کشور بنا بر این قانون و مقرارت مربوط به قانون برنامه پنجم سند رسمی صادر کند.

وی افزود: با این کار، ما ‌دیگر جایی برای املاک بدون سند، املاک مجهول‌المالک، املاک معارض و یا املاک دارای تعارض حدی و حدودی نداشته باشیم؛ بنابراین، اگر این طرح اجرا شود، همه افراد مالکیتشان نسبت به همه آنچه دارند، در بحث اموال غیر منقول مانند مزرعه، خانه، آپارتمان و مغازه و یا مواردی مانند اشخاص حقوقی از قبیل شهرداری‌ها که مالکیت نسبت به ‌انهار درون شهر را دارند و همچنین بحث حریم‌ها مانند حریم برق، لوله گاز و نفت و هر چیز دیگر همان میزان که در تصرف دارند و یا قانون برای آنها مشخص کرده است، سند مالکیت صادر می‌شود و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی همچنین ‌درباره هزینه‌های این طرح ‌گفت: برآورد کلی برای این طرح نشده ‌و چون مقرر شده ‌که سازمان ثبت اسناد این کار را به مرور انجام دهد، هزینه آنچنانی نخواهد داشت؛ اما بر پایه برنامه توسعه پنجم، این سازمان مکلف به انجام این کار است.

وی در خصوص زمان اجرایی شدن و تکمیل طرح یادآور شد: نزدیک پنج سال است که این طرح ‌انجام می‌شود، به شرط آنکه اهتمام جدی برای انجام آن شود.

وی در پایان اظهار داشت: انجام این کار پیامدهای مثبت بسیاری خواهد داشت و می‌تواند پرونده‌های ثبتی را که اختلاف‌هایی در آنهاست ‌تا صفر‌ کاهش دهد. همچنین اختلافات مربوط به نقشه‌های ثبتی، تداخلات ثبتی، تعارضات اسناد کاهش پیدا خواهد کرد و نقل و انتقالات نیز به صورت برخط (آنلاین) انجام می‌گیرد و هر که صاحب هر چه باشد، قانونی صاحب آن خواهد بود.

وی افزود: با ‌این کار، ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک ـ که دولت تنها کسی را مالک می‌شناسد که ملک به نام او ثبت شده است ـ نیز اجرایی‌تر می‌شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن