تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819613874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد هم افزایی کلانشهرها در راستای استقرار نظام یکپارچه شهری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران: ایجاد هم افزایی کلانشهرها در راستای استقرار نظام یکپارچه شهری است تهران بزرگ-ایرنا- معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: ایجاد هم افزایی بیشتر کلانشهرها در راستای استقرار نظام یکپارچه شهری از نتایج گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی شهرداری های کلانشهرهای کشور است.


به گزارش روزشنبه ایرنا از روابط عمومی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران محمود صلاحی خاطر نشان کرد: امروزه با صنعتی شدن جوامع، شهرها نیز به کلان شهرها تبدیل شده و مسائل و مشکلات گوناگون و پیچیده ای را ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: افزایش جمعیت شهرها، خواسته ها و نیازهای فزاینده شهرنشینان، لزوم بازنگری و در صورت امکان تغییر و تحول در شیوه متداول مدیریت و اداره امور شهری را امری اجتناب ناپذیر ساخته است.
معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران افزود: ادامه روند کنونی در صورتی که مشکلات شهری به شیوه مناسبی مورد توجه قرار نگرفته و خواسته ها برآورده نشوند، موجبات افزایش نارضایتی مردم را فراهم کرده و بحران هایی را ایجاد خواهند کرد.
وی ادامه داد: برنامه ریزی و مدیریت شهری کارآمد، به عنوان ابزاری موثر و اثربخش در جهت کاهش این چالش ها و ناملایمات شهری عمل خواهد کرد.
معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران بیان داشت: لازم است مدیریت شهری وظایف چند وجهی خود را در زمینه های مختلف از قبیل اجتماعی – فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، حمل و نقل، تحقق شهر و شهرداری الکترونیک را در راستای نیل به رضایتمندی شهروندان، پاسخگویی و تامین نیازهای شهر با ارتقای کیفیت زندگی به فعلیت درآورد.
وی اضافه کرد: این امر محقق نمی شود مگر با برنامه ریزی دقیق که اهداف مذکور را با رعایت هزینه کمتر، استفاده بهینه از فرصت ها و تهدیدهای درون سازمانی و برون سازمانی، شفاف سازی،پاسخگویی، مسئولیت پذیری، توزیع و تامین عدالت در سراسر شهر و بهره مند ساختن یکسان شهروندان از امکانات موجود را میسر سازد.
صلاحی تاکید کرد: ایجاد هم افزایی بیشتر کلانشهرها در راستای استقرار نظام یکپارچه شهری در امور شهری، فراهم آوردن زمینه مشارکت استفاده از ظرفیت ها در امور مربوط به شهرداری و اشاعه فرهنگ مشارکت و تحقق اهداف مشترک در امور شهری می تواند فرصت های ایجاد شده برای بهبود مدیریت شهری را تحقق بخشد و از بالقوه به بالفعل درآورد.
صلاحی با اشاره به اینکه مشورت یکی از ارکان برنامه ریزی، تصمیم سازی و تصمیم گیری است، اضافه کرد: کمیسیون برنامه ریزی کلانشهرها نیز می تواند در به اشتراک گذاشتن نظرات، خردجمعی و تجربیات برتر شهرها و تبادل اطلاعات در راستای تحقق بهبود مستمر کیفیت، رفع چالش ها و عدم تکرار اشتباهات در برنامه ریزی آتی خود عملکرد مدیریت شهری خود را بهینه سازد.
وی با اشاره به اینکه این کمیسیون با شناسایی مسائل و مشکلات مشترک و مبتلا به کلانشهرها تاکنون اقدامات عملی بسیار مطلوبی انجام داده است، ادامه داد: با استمرار این همفکری و با استقرارنظامات مدیریتی جدید می توان گام های بلندی در جهت ارتقاء همکاری برداشت.
صلاحی افزود: این کمیسیون با ایجاد تعامل مناسب با بخش حکومتی از قبیل مجلس و دولت نیز گام هایی برای رفع بعضی از مشکلات از قبیل تامین منابع مالی پیش بینی شده در احکام بودجه سالانه کشور و معضلات شهری از قبیل آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک را در دستور کار خود قرار داده است.
تهرام/1393/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن