تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805860175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد توان جدایی از علم را ندارد/ تاکید بر خلاقیت در فضای اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز احمدی:
اقتصاد توان جدایی از علم را ندارد/ تاکید بر خلاقیت در فضای اقتصاد
کرج - خبرگزاری مهر: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: اگر در گذشته اقتصاد بدون علم می توانست بر منبع طبیعی و منبع مادی تکیه کند در دنیای کنونی این توان وجود ندارد زیرا بر اساس آمار موجود در کشورهای توسعه یافته سهم منابع طبیعی در توسعه تنها حدود 20 درصد است.



به گزارش خبرنگار مهر،به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز اعضای هیئت علمی، روسای پژوهشکده ها، محققان، دانشجویان، اساتید و جمعی از اعضای بازنشسته پژوهشگاه مواد و انرژی کشور به همراه وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت، سید محمد مهدی هادوی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی و سید حمید طهایی استاندار البرز چهلمین سالروز تاسیس این مرکز علمی فناوری را به جشن نشستند. سهم منابع طبیعی در توسعه 20 درصد است وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری طی سخنانی در این جشنواره با اشاره به گذشت 40 سال از تاسیس پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: باید بررسی شود در دنیای علمی کنونی با گذشت 40 سال از سابقه فعالیت یک مرکز علمی پژوهشی در چه رتبه و جایگاهی قرار داریم. وی ادامه داد: دنیای کنونی به لحاظ آمیختگی توسعه اقتصادی و توسعه علمی بسیار متحول است و نقش علم در دنیای اقتصاد فعلی بسیار چشمگیر می باشد. معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: اگر در گذشته اقتصاد بدون علم می توانست بر منبع طبیعی و منبع مادی تکیه کند در دنیای کنونی این توان وجود ندارد زیرا بر اساس آمار موجود در کشورهای توسعه یافته سهم منابع طبیعی در توسعه تنها حدود 20 درصد است. احمدی با تاکید بر نقش تاثیر گذار ابتکار و خلاقیت در فضای اقتصاد و توسعه پایدار، تصریح کرد: بزرگترین شرکت ها و قدرتمند ترین مراکز اقتصادی مراکزی هستند که بر خلاقیت و نوآوری تکیه کرده اند زیرا توسعه علمی می تواند به مراکز در تمامی ابعاد قدرت ببخشد. خام فروشی مواد هم نیازمند دانش کافی است وی با بیان انیکه مولفه های موثر در توسعه پایدار و کلان کشور باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: باید در هر کاری دانش کافی وجود داشته باشد اگر در صنعت نفت و گاز هم دانش فنی برای بهره برداری صحیح وجود نداشته باشد با مشکل مواجه خواهیم شد، حتی برای خام فروشی هم نیازمند فناوری مناسب هستیم و این امر در تبدیل مواد از اهمیت بیشتر برخوردار خواهد شد. معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید جایگاه خودمان را در پروسه رقابتی امروز دنیا پیدا کنیم و بدانیم در کدام نقطه از این فرایند قرار داریم. احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد در دهه پنجم آغاز به کار پژوهشگاه مواد و انرژی با همفکری، همگرایی و مشارکت نقش آفرینی های جدید و موثری در این مرکز رقم بخورد.


۱۳۹۳/۳/۳۱ - ۱۴:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن