تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802418367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون میراث فرهنگی:صنایع دستی تبلور اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون میراث فرهنگی:صنایع دستی تبلور اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تبریز - ایرنا - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی به دلیل تکیه بر ظرفیت های داخلی تبلور اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن نامور مطلق پنجشنبه شب در آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای سنتی و صنایع دستی آذربایجان شرقی افزود: به طور قطع صنایع دستی به دلیل وجود همزمان ظرفیت های عظیم اقتصادی و فرهنگی می تواند نقش موثری در تحقق منویات معظم له و شعار سال جاری که مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد است، داشته باشد.
وی گفت: در این چارچوب برای خروج از بحران در این عرصه باید تحول جدی و عمیق صورت گیرد که لازمه آن تولید نسل جدید صنایع دستی با ویژگی های منحصر به فرد است.
نامورمطلق ادامه داد: نخستین گام در این زمینه تولید صنایع دستی دانش بنیان است و در صورت دستیابی به این هدف می توان موجب ماندگاری این هنر در طول تاریخ شد.
وی با بیان اینکه در گذشته دانش و هنر با یکدیگر عجین بود، یادآوری کرد: در دوره های اخیر جدایی بین این دو مقوله رخ داده و باعث شده دانش در مسیر نظری حرکت کند.
نامورمطلق افزود: این رویکرد نامناسب علاوه بر این که موجب شده دانش برای جامعه سود نداشته باشد، موجب غیر کاربردی شدن صنایع دستی نیز شده است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: تلفیق هنر و دانش می تواند هر دوی این حوزه ها را حفظ کند.
وی آذربایجان شرقی را از استان های مستعد در زمینه صنایع دستی ارزیابی کرد و گفت: وجود دانشگاه هنر اسلامی تبریز می تواند در تحقق اهداف یاد شده و تقویت ارتباط هنر و دانش نقش موثری ایفا کند.
نامورمطلق با تاکید بر اینکه باید صنایع دستی کاربردی و تا حدی تجاری سازی شود، افزود: باید عرصه تجارت این حوزه بیش از گذشته فعال شود و در این چارچوب استان هایی همچون آذربایجان شرقی که بستر حکمت، خلاقیت و تجارت بوده اند، می توانند روند دستیابی به اهداف این حوزه را تسریع کنند.
وی با تاکید بر این که باید بعد بازرگانی صنایع دستی رونق و الگوی مصرف آن عوض شود، گفت: ورود صنایع دستی به مراکز آموزشی، محیط کار و زندگی مردم می تواند الگوی مصرف محصولات صنایع دستی را تغییر دهد.
نامورمطلق با بیان اینکه حضور صنایع دستی روح معنوی به زندگی انسان می بخشد، گفت: اگر اتاق کودکان امروز کشور خالی از آثار صنایع دستی باشد، نباید انتظار داشت هویت ایرانی - اسلامی در نسل های آتی حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در تبریز و برخی شهرستان های آذربایجان شرقی با استاندار رایزنی هایی شده است، ادامه داد: باید در عرصه صنایع دستی فاخر گوی سبقت را از دیگر کشورهای همسایه برباییم و برای کشوری همچون ایران جای تاسف دارد که سوغاتی آن از تولیدات خارجی تهیه شود.
نامورمطلق با بیان اینکه ایران از نظر تنوع، کیفیت و ظرفیت جزو سه کشور برتر جهان در زمینه صنایع دستی است، گفت: در این زمینه آذربایجان شرقی با صنایع دستی همچون چاپ باتیک، حکاکی روی نقره و سفال به عنوان یکی از قطب های قوی کشور به شمار می رود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: سالانه چهار هزار هنرجوی صنایع دستی در استان آموزش می بینند و هم اکنون هفت هزار هنرمند در این عرصه کارت شناسایی دریافت کرده اند.
فرزین حق پرست با بیان این که چهار هزار و 316 کارت مشاغل خانگی نیز به فعالان این عرصه اعطا شده است، افزود: در سه سال گذشته 153 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شده است.
وی به کارآفرینی صنایع دستی با کمترین صدمات زیست محیطی تاکید کرد و گفت: باید موضوع بازاریابی و به روز کردن صنایع دستی در کنار حمایت از هنرمندان این عرصه مورد توجه قرار گیرد.
حق پرست با بیان اینکه 85 رشته صنایع دستی در استان فعالیت می کند که از این تعداد 9 رشته نشان اصالت یونسکو دریافت کرده اند، گفت: سال گذشته نیز 28 نشان ملی مرغوبیت که پیش زمینه ای برای دریافت نشان اصالت یونسکو است، توسط هنرمندان صنایع دستی استان دریافت شده است.
در آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای سنتی و صنایع دستی آذربایجان شرقی از گرگین شاه نظریانس در رشته حکاکی روی نقره، وارطان لوسینیان در رشته دواتگری، نعمت جوانمرد سعدآبادی در رشته منبت کاری، رضا امیدی اسکویی در رشته چاپ باتیک، میرزا علی شفایی در رشته نقاشی، نقالی و پرده خوانی، سام حسن پور در زمینه طراحی، رنگرزی و بافندگی ورنی، حمید دواتی کاظم نیا در رشته طراحی، رنگرزی، بافندگی و پژوهشگری بافته های سنتی و عشایری و فریده تطهیری مقدم در رشته طراحی، نقاشی و سفالگری تجلیل شد.
همچنین فرخ غلامی کوزه کنان در رشته سفالگری چرخی، محمدحسن مهدی پور در رشته نقاشی، مجسمه سازی، سفالگری و تدریس هنر، فاطمه اکبری در رشته هنر و پژوهشگری، چنگیز مهدی پور در رشته نوازندگی و موسیقی، رحیم چرخی در رشته نگارگری و طراحی فرش، یونس پورمشین چی در رشته ساخت ادوات موسیقی و نوازندگی، محمدصادق صمدی در رشته معرق چوب و دواتگری و معصومه رضازاده در رشته سفالگری مورد تقدیر قرار گرفتند.
7240/587 ** 1917

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن