تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803287104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر علوم: رشد جمعیت باید موزون باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور وزیر علوم: رشد جمعیت باید موزون باشد اصفهان – ایرنا – مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری گقت: رشد جمعیت باید موزون باشد و از افراط و تفریط پرهیز کرد زیرا این دو موجب می شود جامعه از حالت اندام وار خارج شود.


به گزارش ایرنا، دکتر محمد جواد محمودی روز پنجشنبه در همایش علمی ˈسیاستهای جمعیتی، تاریخچه، فرصت ها و تهدیدات پیش روˈ که به همت بسیج جامعه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، افزود: سیاست های جمعیتی بخشی از برنامه توسعه هر کشور است،
وی گفت: بخشی از این سیاست ها در قالب تعدیل ساختارها دنبال می شود و بخشی در شکل متناسب سازی ساختارهای سنی و جنسی از طریق افزایش باروری، مهاجرت پذیری و افزایش امید به زندگی است.
این دکترای اقتصاد جمعیت افزود: منابع انسانی پایه اصلی ثروت ملت ها را تشکیل می دهد زیرا سرمایه و منابع طبیعی عوامل تبعی تولیداند، درحالی که انسان ها عوامل فعالی هستند که سرمایه ها را متراکم می سازند و از منابع طبیعی بهره برداری می کنند.
محمودی با بیان اینکه هدف سیاست های جمعیتی باید حفظ تعادل پویای ساختار کلی جمعیت را به دنبال داشته باشد، افزود: برای نیل به این هدف باید تغییرات جمعیت باید بطور مداوم مطالعه و دورنمای تحولات جمعیتی ترسیم شود و در صورتی که مطالعات، احتمال خارج شدن جمعیت از حالت تعادلی خود را نشان دهند ، سیاست های جمعیتی لازم باید اعمال شود.
وی اظهار کرد: بسیاری از کشورها در گذار اول با مسئله افزایش جمعیت و با مشکلاتی همچون افزایش نیازهای بهداشتی به ویژه نیازهای کودکان و مادران، افزایش جمعیت متقاضی آموزش عمومی مواجه شدند.
وی تصریح کرد: براساس سیاست های تعدیل جمعیتی ایران قرار بود میزان موالید از 6.4به 4 فرزند در سال 90 برسد و در همین مدت نرخ رشد طبیعی جمعیت از 3.2 به 2.3 برسد.
رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور با بیان اینکه ما در سال 79 به این مرحله رسیدیم، افزود: بر اساس داده های سرشماری سال 1390 میزان باروری کل برای کل کشور حدود 1.7 فرزند به ازاء هر مادر محاسبه شده است.
وی افزود: کاهش در سطح باروری در ایران مربوط به همه طبقات و گروه های اجتماعی بوده و به شهرها محدود نشده بلکه در روستاها نیز باروری به شدت کاهش یافته است.
وی نرخ باروری در جهان باید 2.1باشد ولی این رقم در کشورهای توسعه یافته باید بیشتر شود زیرا مرگ و ومیر در این کشورها بیشتر است.
محمودی اظهار کرد: این مسئله چالش های جمعیتی، فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و سیاسی – امنیتی و کاهش میزان باروری و تجدید نسل، کاهش حجم کل جمعیت ملی، کاهش نیروی در سن کار، سالمندی جمعیت، افزایش مهاجرت های بین المللی و تغییرات هویتی و فرهنگی را به دنبال داشته است.
وی گفت: نتایج سرشماری سال 1385 بیانگر این است که میزان باروری کل در ایران به حدود 1.8 فرزند کاهش یافته و شاخص باروری به پایین تر از حد جانشینی که 2.1 فرزند در خانواده است رسیده است.
رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور افزود: توسعه اقتصادی یکی از دلایل باروری کمتر بود زیرا شاغل شدن زن و مرد فرصت فرزند آوری را از آنها گرفت.
وی همچنین با بیان اینکه الگوی مصرف ما متناسب با جمعیت کشور نیست، گفت: این الگو باید اصلاح شود
7134/پ/ 607

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن