تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819204372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی : وزارت بهداشت باید کوچک شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هاشمی : وزارت بهداشت باید کوچک شود
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید تصدی‌گری دولت در امر بهداشت کاهش پیدا کند، گفت: هیأت امناها مبنای کار خود را خرید خدمت قرار دهند، به طوری که وزارتخانه بعد از گذشت مدتی کوچک شود.

خبرگزاری فارس: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه مسئولان و مردم از اجرای مرحله اول طرح تحول نظام سلامت رضایت دارند، گفت: در ابتدای اجرای این طرح هستیم و با اصلاحات، طرح به بلوغ خواهد رسید.

وی ادامه داد: جلسه امروز مربوط است به حوزه پیشگیری و بهداشت که به عقیده بنده مهم‌ترین بخش طرح تحول نظام سلامت به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت همچنین از راه‌اندازی امداد هوایی از ابتدای ماه آینده خبر داد و گفت: بسته مربوط به بیماری‌های صعب‌العلاج به خاطر مشکلات مالی با اندکی تأخیر اجرا می‌شود.

وی در مورد شبکه بهداشت کشور گفت: شبکه قدیمی بهداشت قابل نقد است، چرا که مربوط به ۳۰ سال پیش و زمانی که جاده‌های کشور وضعیت کنونی را نداشتند، درصد مردم باسواد کم بوده و شبکه ارتباطی‌مان گسترده نبوده است، می‌شود.

هاشمی ضمن تأکید بر این نکته که شبکه بهداشت باید به درون شهرها نیز راه یابد، گفت: به نظر می‌رسد منفعل بودن خارج وزارت بهداشت همیشه وزارتخانه را به بیراهه کشیده، بنابراین آنچه که مشخص بوده، این است که اکنون همه ما برای خدمت آمده‌ایم و می‌دانیم پیشگیری و بهداشت چقدر اهمیت دارد.

به گفته هاشمی تصمیم‌های مربوط به پیشگیری و بهداشت بسیار با اهمیت است و سرنوشت‌سازتر از تصمیمات مربوط به حوزه درمان است چرا که این تصمیمات برای دو دهه یا بیشتر وقت و سرمایه کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: همانگونه که رؤسای بیمارستان‌ها در بسته درمان کار نظارت را انجام می‌دادند، رؤسای شبکه‌های بهداشت نیز باید در بسته پیشگیری و بهداشت این کار را انجام دهند.

وی با انتقاد از تصدی‌گری دولت در امر بهداشت و درمان، گفت: وزارت بهداشت باید کوچک شود و هیأت امناهای موجود مبنای کار خود را خرید خدمت قرار دهند و جوری کار نکنیم که بعد از رفتن ما نیز ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار نفر به پرسنل وزارت افزوده شده باشد.




تاریخ انتشار: 29 خرداد 1393 - 21:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن