تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802982630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران بین کشورهای همسایه رتبه هشتم افزایش جمعیت را داراست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایران بین کشورهای همسایه رتبه هشتم افزایش جمعیت را داراست اصفهان – ایرنا – مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: ایران در بین 14 کشور همسایه رتبه هشتم از نظر میزان ولادت را به خود اختصاص داده است.


به گزارش ایرنا، علی اکبر محزون روز پنجشنبه در همایش علمی ˈسیاستهای جمعیتی، تاریخچه، فرصت ها و تهدیدات پیش روˈ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: بر اساس آخرین آمار در سال 92، جمعیت کشور به رقم 77 میلیون و500 هزار نفر رسید و ایران رتبه هیجدهم جمعیت در جهان، رتبه دهم در آسیا و جایگاه سوم در منطقه را به خود اختصاص داد.
وی گفت: نتایج سرشماری سال 90 نشان می دهد، 23.4 درصد جمعیت کشور یعنی 17.5 میلیون نفر زیر 15 سال، 31.5درصد معادل 23.7 میلیون نفر بین 15تا29 سال، 39.3درصد جمعیت معادل 29.5 میلیون نفر بین 30 تا 64 سال و 5.7 درصد معادل 4.2 میلیون نفر بالاتر از 65 سال سن دارند.
وی افزود: بر اساس نظر وزارت بهداشت افراد بالای 60 سال جمعیت سالمند هستند که در حال حاضر 8.2 درصد جمعیت معادل 6.2 میلیون نفر را تشکیل می دهند.
محزون اظهار کرد: 32درصد معادل یک سوم کشور بین 20تا 34 سال قرار دارند که متقاضی ازدواج، مسکن و شغل هستند.
وی گفت: در سال 92 حدود یک میلیون و 470 هزار نفر متولد شدند که نرخ 19.1در هزار نفر را برای کشور رقم زد.
این کارشناس افزود: بیشترین میزان ثبت ولادت در استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی و پایین ترین میزان در استان های گیلان، مازندران و تهران بوده است.
وی گفت: افزایش سن ازدواج، سن فرزند آوری، سطح تحصیلات، توسعه اجتماعی و اقتصادی، مدرنیزاسیون و شهر نشینی و سیاستهای جمعیتی کشوری و جهانی عوامل موثر در کاهش باروری است.
مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در همایش علمی ˈسیاستهای جمعیتی، تاریخچه، فرصت ها و تهدیدات پیش روˈ با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در زمینه مصرف گفت: الگوی مصرف در جامعه ما باید تصحیح شود.
محمد جواد محمودی با بیان اینکه سیاست های جمعیتی بخشی از برنامه توسعه هر کشور است، ادامه داد: بخشی از این سیاست ها در قالب تعدیل ساختارها دنبال می شود و بخشی در قالب متناسب سازی ساختارهای سنی و جنسی از طریق افزایش باروری، مهاجرت پذیری و افزایش امید به زندگی است.
این دکترای اقتصاد جمعیت افزود: رشد جمعیت باید موزون باشد و از افراط و تفریط پرهیز کرد زیرا این دو موجب می شود جامعه از حالت اندام وار خارج شود.
وی گفت: منابع انسانی پایه اصلی ثروت ملت ها را تشکیل می دهند زیرا سرمایه و منابع طبیعی عوامل تبعی تولیداند، درحالی که انسان ها عوامل فعالی هستند که سرمایه ها را متراکم می سازند و از منابع طبیعی بهره برداری می کنند.
محمودی با بیان اینکه هدف سیاست های جمعیتی باید حفظ تعادل پویای ساختار کلی جمعیت را به دنبال داشته باشد، افزود: برای نیل به این هدف تغییرات جمعیت باید بطور مداوم مطالعه و دورنمای تحولات جمعیتی ترسیم شود و در صورتی که مطالعات، احتمال خارج شدن جمعیت از حالت تعادلی را نشان دهند ، سیاست های جمعیتی لازم باید اعمال شود.
وی اظهار کرد: بسیاری از کشورها در گذار اول با مساله افزایش جمعیت و سپس با مشکلاتی همچون افزایش نیازهای بهداشتی به ویژه نیازهای کودکان و مادران، افزایش جمعیت متقاضی آموزش عمومی مواجه شدند.
رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور افزود: کاهش در سطح باروری در ایران مربوط به همه طبقات و گروه های اجتماعی بوده و به شهرها محدود نشده بلکه در روستاها نیز باروری به شدت کاهش یافته است.
محمودی اظهار کرد: توسعه اقتصادی یکی از دلایل باروری کمتر بود زیرا شاغل شدن زن و مرد فرصت فرزند آوری را از آنها گرفت.
وی با بیان اینکه ظریب جینی راه اندازه گیری کاهش فاصله طبقانی است، ادامه داد: کاهش فاصله طبقاتی از دیگر مواردی است که موجب کاهش نرخ باروری شد زیرا خانواده ها نسبت به آینده امیدوارتر شدند.
/7134/پ/ 607/546

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن