تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802661356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبلغان از طرح مسائل اختلافی میان شیعه و سنی پرهیز کنند/برخی به دنبال پیاده کردن ادبیات دوران اصلاحات هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش مبلغان اوقاف:
مبلغان از طرح مسائل اختلافی میان شیعه و سنی پرهیز کنند/برخی به دنبال پیاده کردن ادبیات دوران اصلاحات هستند خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با بیان این‌که مبلغان باید از طرح مسائل اختلافی بین شیعه و سنی در تبلیغ پرهیز کنند، گفت: اختلاف بین شیعه و سنی سم مهلکی است برای دنیای اسلام و شما مبلغان باید مراقب باشید و فریب برخی از سایت‌ها را نخورید.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی‌، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان اوقاف استان قم که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شما مبلغان به عنوان مبلغ اسلام و قرآن از قم به استان‌ها، شهرستان‌ها، بقاع و امامزادگان وارد می‌شوید و در آن مکان از شما انتظارات خاصی دارند.
 
وی با بیان این‌که این انتظارات را دو گونه می‌شود پاسخ داد، افزود: یک پاسخ به صورت زبانی است و یک پاسخ به صورت معنوی که پاسخ زبانی همان صحبت و اطلاع‌رسانی و بیان قرآن و حدیث است، ولی این پاسخ مستمع را قانع نمی‌کند.
 
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اظهار داشت: پاسخ دوم؛ عمل، رفتار و معنویت ما در تبلیغ است که این امر مخاطب ما را راضی می‌کند و او مرید ما شده و قلبا به ما اظهار علاقه می کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌ خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «هیچ چیزی زیباتر، پرجاذبه‌تر و شیرین‌تر از تلاش یک طلبه جوان با ایمان، با امید و با ابتکار نیست بدون این‌که بر کسی تحمیل شود و بدون این‌که توقع زیادی داشته باشد و برای خود فکری کند این کار را شسته، رفته و تمیز و مرتب انجام می‌دهد».
 
وی با اشاره به سخنی از امام صاق(ع) که فرمود: «رفتارمان با مردم جوری باشد که چیزی را بفهمند، درک کنند و بپذیرند»، تصریح کرد: مردم از روحانی انتظار محبت، تواضع، ساده‌زیستی و خوش‌اخلاقی دارند.
 
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان این که رفتارمان در تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که انتظار مردم را برآورده کنیم و به گونه‌ای نباشیم که مردم از ما فاصله بگیرند، بیان داشت: امام صادق(ع) فرمود: «آنچه مردم می‌دانند و انتظار دارند با آنها همان‌گونه برخورد کنیم» و این یعنی آن مبنایی را که مردم نسبت به یک روحانی باور دارند، آن‌گونه باشیم.
 
وی با تأکید بر این‌که تبلیغ، وظیفه‌ای ضروری برای طلاب و روحانیان است، افزود: برخی افراد هستند که در ایام تبلیغی به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کنند و فقط خود را مشغول تحصیل کرده‌اند، در حالی که طلبه موفق کسی است که در هنگام تبلیغ، تبلیغ و در هنگام مطالعه و تحقیق به درس بپردازد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ‌توجه به مسائل قرآنی در کشور را نیز بسیار مهم برشمرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم رهبری هم توجه به قرآن و تربیت حافظان قرآنی است.
 
وی با بیان این‌که پرهیز از طرح مسائل اختلافی بین شیعه و سنی از دیگر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، ابراز داشت: اختلاف بین شیعه و سنی سم مهلکی است برای دنیای اسلام و شما مبلغان باید مراقب باشید و فریب برخی از سایت ها را نخورید، چون برخی از سایت‌هایی که برای شیعه تبلیغ می‌کنند از انگلستان تغذیه می‌شوند و این نشان از جعلی‌بودن آنها دارد.
 
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مبلغان باید زمان و مکان را بشناسند، افزود: یک عده به دنبال این هستند که ادبیات دوره اصلاحات را دوباره در جامعه پیاده کنند.
 
وی با بیان این که تز این افراد ایجاد دوگانگی در حاکمیت جامعه است، گفت: مبلغان و روحانیان باید مراقب باشند که اجازه طرح چنین مباحثی در مجالس و محافل اتفاق نیفتد و خودشان هم دامن به این مسائل نزنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: این افراد دو تز اساسی را پیش گرفته‌اند، یکی این که سیاه‌نمایی مطلق گذشته و دوم این‌که می خواهیم مشکلات را حل کنیم نمی گذارند.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که هم سیاه‌نمایی مطلق گذشته خطا و اشتباه است و هم این‌ ادعا که نمی گذارند کاری انجام دهند، چون در طول این 35 سال خدمات فراوانی از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفته است، گرچه با نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم، ما گذشته را که مقایسه می کنیم خیلی کار انجام شده در صورتی که عده‌ای می خواهند این مطلب را کاملا زیر سؤال ببرند.
 
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه در پایان با بیان این که رهبر معظم انقلاب مذاکرات هسته‌ای را اجازه دادند و فرمودند ما کسانی را که برای این کار انتخاب شده‌اند قبول داریم و از آنها حمایت می‌کنیم، اما به دشمن بدبین هستیم، تصریح کرد: باز هم یک عده‌ای از این مطلب اینچنین برداشت کردند که برخی طرفدار مذاکره و برخی مخالف مذاکره هستند، در حالی که این صحیح نیست و ما در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب اجازه داده‌اند حرکت می‌کنیم و باید مراقب باشیم که یک عده به دنبال مظلوم‌نمایی هستند./907/پ202/ب4





۱۳۹۳/۳/۲۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن