تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819665767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال و کارگماری مهمترین مشکل افراد کم بینا و نابینا کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اشتغال و کارگماری مهمترین مشکل افراد کم بینا و نابینا کشور است زاهدان-ایرنا- رییس انجمن نابینایان کشور گفت: وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی به قانون بکارگیری معلولان عمل نکرده و اکنون اشتغال و کارگماری مهمترین مشکل افراد کم بینا و نابینای کشور است.


ˈˈعلی اکبر جمالیˈ روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح هفتمین کتابخانه گویای نابینایان کشور در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از آنجایی که زیرساخت ها و زیر بناهای اشتغال آموزش مهارت های فنی و حرفه ای است متاسفانه در زمینه توانبخشی و توانمند سازی افراد نابینا ارگان ها و سازمان های دست اندرکار این مساله را در برنامه های خود در نظر نگرفته اند.
وی ادامه داد: نبود اشتغال در افراد کم بینا و نابینا مشکلات فراوانی را برای این افراد از جمله معیشت، بیمه تامین اجتماعی و کمبود مسائل رفاهی و حمایتی ایجاد کرده است.
رییس انجمن نابینایان کشور گفت: از آنجایی که خود افراد توانمند نشدند خدماتی که دولت نیز ارائه می کند در حد نیاز و در شان و منزلت نابینایان و کم بینایان نیست.
جمالی گفت: مسکن، ازدواج، تامین اجتماعی، عدم مناسب سازی معابر برای رفت و آمد از دیگر مشکلات این افراد در جامعه است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در همه جای دنیا ایجاد برابری، فرصت ها و تلفیق وجود دارد باید در سازمان های مرتبط با معلولان و نابینایان افراد کم بینا و نابینا نیز در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها شرکت کنند تا برنامه ها متناسب با نیازهای افراد تنظیم شود.
وی ادامه داد: انتظار داریم مسوولان دست اندرکار راه را برای توانمند سازی و مستقل شدن افراد نابینا باز کنند یعنی این افراد را در برنامه ریزی ها شرکت دهند و سهیم کنند تا ارگان ها و سازمان ها نیز در برنامه های خود این قشر از افراد را در برنامه های خود بگنجانند و هزینه و برنامه های و اعتباراتی را برای این افراد درنظر گیرند.
وی بر حفظ شان و جایگاه معلولان در جامعه تاکید کرد و از عموم مردم خواست بجای ترحم، ارزش گذاری و احترام به معلولان بویژه نابینایان و کم بینایان را مد نظر قرار دهند.
به گزارش ایرنا، هفتمین کتابخانه دیجیتال ویژه کودکان نابینا و کم بینا در کشور روز پنجشنبه به همت شرکت سامسونگ و همکاری انجمن نابینایان کشور و اداره بهزیستی سیستان و بلوچستان در زاهدان راه اندازی شد.
ک/3
7312 / 653

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن