تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کل دادگستری کردستان بر تقویت سیستم حقوقی دستگاه های اجرایی تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل دادگستری کردستان بر تقویت سیستم حقوقی دستگاه های اجرایی تاکید کرد سنندج- ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه بخشی از دعاوی ما در دستگاه قضا مربوط به اموال غیرمنقول دولتی است بر تقویت سیستم حقوقی دستگاه های اجرایی تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر گروسی روز پنجشنبه در آستانه فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: دستگاه های اجرایی که اموال عمومی را در اختیار دارند باید در زمینه صیانت از این اموال دقت کرده و با تقویت سیستم حقوقی دستگاه خود‏، از افزایش پرونده های ورودی دستگاه قضا در این بخش جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه در راستای مراقبت از اموال دولتی در دسترس مدیران، قانون شفاف است گفت: مدیرانی از که اموال دولتی بویژه خودروها استفاده می کنند باید در جهت انجام وظیفه از این اموال استفاده کنند و اگر خطایی مرتکب شوند مجازات های قانونی متوجه آنان خواهد شد.
گروسی بخشی دیگر از دعاوی دستگاه قضا را مربوط به مطالبات بانک ها دانست و اظهار کرد: در زمینه وام های بانکی بی احتیاطی هایی در استان و کشور وجود دارد که این مساله بخشی از دغدغه های ما است.
به گفته وی در این راستا اداره ثبت و قوه قضاییه در صدد همکاری با بانک ها برای وصول مطالبات بانکی برآمده اند.
رییس کل دادگستری کردستان در ادامه یکی از اهداف اصلی و اساسی در دستگاه قضایی را ساماندهی مراجعات مردمی و کسب رضایت مردم عنوان کرد و افزود: در این راستا سرعت بخشی به دادرسی به عنوان یکی از دغدغه های مردم با یک برنامه منسجم و در چهارچوب قانون اجرا می شود.
وی با اشاره به انجام اطاله دادرسی به صورت الکترونیکی اظهار کرد: دادرسی الکترونیکی موجب تسهیل اعمال نظارت مسوولان بر عملکرد قوه قضاییه، صرفه جویی در وقت مردم و سرعت در رسیدگی به پرونده ها شده است.
گروسی افزود: در این راستا مرکز خدمات رسانی با عنوان سخا در آینده ای نزدیک در استان راه اندازی می شود و بر این اساس در چند نقطه شهر سنندج واحدهایی مستقر می شوند که دادخواست و شکایت های مردمی را دریافت و بررسی می کنند.
وی با بیان اینکه در دستگاه قضا دقت در دادرسی بسیار مورد توجه است و هیچگاه دقت و سرعت فدای هم نمی شوند گفت: برگزاری دوره های آموزشی مختلف و مستمر در زمینه های مسائل روز برای قضات استان منجر به تصمیم گیری دقیق تر و روانتر در زمینه پرونده های ورودی شده است.
گروسی در ادامه به حوزه پیشگیری دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: حوزه پیشگیری از حوزه های برتر قوه قضاییه در کشور است و با اجرای برنامه های کلان و تاثیرگذار در زمینه کاهش ناهنجاری ها، جرایم و آسیب های اجتماعی بسیار موثر عمل کرده است.
رییس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: با وجود برنامه ها و فعالیت های موثری که در دادگستری اجرا می شود آمار ورود مردم در حوزه های حقوقی و کیفری به دستگاه قضا زیاد است و در این راستا تمامی دستگاه ها باید ورود پیدا کرده و از افزایش ناهنجاری های اجتماعی و دعاوی جلوگیری کنند.
وی تعداد کل پرونده های حقوقی ورودی به دادگستری در سال گذشته را 48 هزار پرونده عنوان کرد و گفت: 45 هزار پرونده از این تعداد رسیدگی شده است.
گروسی همچنین با اشاره به ورود 27 هزار و 933 پرونده جزایی در استان در سال گذشته و رسیدگی 100 درصدی به این پرونده ها افزود: همچنین سال گذشته 12 هزار و 107 پرونده به دادگاه تجدید نظر وارد شده که 12 هزار آن رسیدگی شده است.
وی همچنین با اشاره به ساماندهی بایگانی های راکد در دستگاه قضا اظهار کرد: هم اکنون ده ها هزار پرونده در بایگانی های راکد دادگستری وجود دارد و تعدادی از این پرونده ها ارزش ملی دارند لذا به سازمان اسناد ملی فرستاده شده و نگهداری خواهند شد.
رییس کل دادگستری کردستان افزود: همچنین تعدادی از پرونده ها نیز هستند که باید معدوم شوند لذا از تمامی ابعاد این پرونده ها تصویربرداری شده و برای آن پشتیبان تهیه می شود تا براحتی بازیافت شوند.
وی در ادامه به برنامه های هفته قوه قضاییه در استان اشاره کرد و دیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه، تجلیل از ایثارگران قوه قضاییه، بازدید قضات از زندانهای استان و برگزاری دیدارهای مردمی مدیران قضایی استان با مردم را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.ک/2
7348/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن