تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801944606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مبلغین و ائمه جماعت در یزد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مبلغین و ائمه جماعت در یزد خبرگزاری رسا ـ به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد کارگاه آموزشی ویژه مبلغین و ائمه جماعت و خانواده آنها، با موضوع «سبک زندگی اسلامی ایرانی» در شهر یزد برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام  ابوالحسن حقانی از اساتید مباحث خانواده با حضور در این کارگاه آموزشی مباحث مختلفی از سبک زندگی اسلامی و ایرانی مطرح کرد.
وی با ذکر روایتی از امام صادق علیه السلام که می فرماید: المومنُ مَالوفٌ و لا خیرَ فی ما یَالِفُ و لا یُولَف ( مومن، شایسته دوستی است و آن کسی که با دیگری دوست نشود و دیگران هم او را شایسته دوستی ندانند، در او خیری نیست.) افزود: این حدیث خیلی مفاهیم را در خودش جای داده است و می توان گفت: سبک زندگی انسان در آن خلاصه شده است.
حجت‌الاسلام حقانی در جمع مبلغین و مبلغات دینی و همسران آنها گفت: در اسلام، فرهنگ غنی و گسترده سبک زندگی موجود است و این دین مبارک، در همه زمینه ها حرف دارد و مطمئن باشیم که اگر این فرهنگ را با فرهنگ غنی ایرانی ترکیب کنیم، خیلی بالاتر و بهتر از سبک زندگی غربی خواهد بود. غرب با تمام پیشرفت هایی که دارد، در بحث خانواده خیلی کمبود دارد.
استاد جلسه در ادامه، به مبحث «ارتباط» پرداخت و تصریح کرد: بخش مهمی از مسائل سبک زندگی انسان به بحث ارتباط برمی گردد. وی افزود: 75 درصد زندگی ما را « ارتباط » تشکیل می دهد و خیلی مهم است که ما مهارت های ارتباطی را کسب کنیم. مهارت های ارتباط بین زن وشوهر، والدین و فرزندان، شهروندان در اجتماع و… همه مهم و لازم است.
حجت‌الاسلام حقانی مهارت های لازم برای زندگی به سبک اسلامی را شناخت و درک تفاوت های زن ومرد و رعایت آنها، شناخت ویژگی های فردی، ابراز محبت به شیوه های مختلف و توجه به ارتباطات غیر کلامی ( فروتنی و تواضع - تماس بدنی – هدیه دادن – همکاری در منزل) بیان کرد.
عضو هیات علمی موسسسه امام خمینی (ره) قم، با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم که می فرماید: مومن به اشتهای خانواده اش غذا می خورد ولی فرد منافق، خانواده اش به اشتهای او غذا می خورند، افزود: زن و مرد باید درخواست های طرف مقابل را به درخواست های خود مقدم بدارد تا زندگی، با محبتی داشته باشند.در ادامه این کارگاه، سوالات مخاطبین مطرح شد و استاد جلسه به سوالات پاسخ داد.
گفتنی است، این کارگاه آموزشی با شرکت مبلغین و همسرانشان در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد و در ابتدای آن حجت‌الاسلام کارگر، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد، ضمن عرض خیر مقدم، خانواده را کلمه طیبه ای دانست که اگر واقعا اسلامی و معنوی شود، باعث شکوفایی فرد و اجتماع می‌شود.
حجت‌الاسلام کارگر با ذکر این نکته که علامه طباطبایی (ره) که گفت: همراهی همسرم بود که مرا به موفقیت های زندگی رساند، تصریح کرد: زن و مرد باید در کنار هم در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد، به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که در سال 88 در جمع هیئت دولت فرمود: زندگی انسان نباید به بهانه کار، رها شود. بعضی از مسئولین،وقت خودشان را بیشتر در محیط کار می گذرانند اما این درست نیست. مرد باید قسمتی از زندگی را صرف خانواده کند./908/102/ع



۱۳۹۳/۳/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن