تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818865357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکسی لوکس و دربستی در ایران جرم است/ شبکه تاکسیرانی هم فرصت و هم تهدید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پایتخت: تاکسی لوکس و دربستی در ایران جرم است/ شبکه تاکسیرانی هم فرصت و هم تهدید است تهران بزرگ-ایرنا- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پایتخت با اشاره به اینکه در خارج از کشور از تاکسی به عنوان وسیله لوکس و دربستی استفاده می شود، گفت: این در حالی است که در ایران این مساله جرم است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در ادامه سلسله بازدیدهای خبرنگاران حوزه شهری در قالب تور شبگردی، شب گذشته تعدادی از خبرنگاران از سازمان تاکسیرانی شهر تهران و پایانه مسافربری نوبنیاد بازدید کردند.
میثم مظفر با ابراز خوشحالی از اینکه اصحاب رسانه دراین بازدید از نزدیک با مشکلات و معضلات این سازمان و تاکسیرانان آشنا می شوند، بیان داشت: این بازدیدها منجر به کمک اهالی رسانه برای ارتقای فرهنگ استفاده ازناوگان حمل و نقل عمومی بخصوص تاکسی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در خصوص عملکرد این سازمان گفت: ناوگان تاکسیرانی پایتخت در کنار ناوگان اتوبوسرانی، مترو و مسافربران شخصی نقش مهمی در سفرهای درون شهری برعهده دارد.
وی با بیان اینکه بیش از22 درصد از سهم سفرهای درون شهری به ناوگان تاکسیرانی اختصاص دارد، افزود: روزانه 80 هزار تاکسیران درشهر تهران بیش از4 میلیون مسافر را در پایتخت جابجا می کنند .
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرتهران با بیان اینکه تاکسیران ها یکی از لایه های اجتماعی تاثیرگذار در کشور هستند، تصریح کرد: در تهران بیش از 105 هزار راننده تاکسی و کمک راننده تاکسی داریم که این تعداد را اگر با خانواده های آنان جمع کنیم بیش از نیم میلیون از جمعیت شهرتهران را خانواده بزرگ تاکسیرانی تشکیل می دهد.
وی خاطرنشان کرد: دردوسال اخیر برنامه های خدماتی و رفاهی گسترده ای برای رانندگان برگزار کردیم که خدمات - رفاهی بشارت، بیمه تکمیلی رایگان عمرحوادث، تخفیف بیمه نامه های شخص ثالث و بدنه، استفاده رایگان از مجموعه های ورزشی شهرتهران و... ازاین قبیل اقدامات به شمار می آید.
مظفر با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت شهری به مرور به مسائل آموزشی و تربیتی هم پرداختیم، گفت: اعتقادمان بر این است که اگر در تاکسیرانان یک ارتقای فرهنگ رفتاری صورت گیرد، آن را در فرهنگ جامعه مشاهده خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرتهران با بیان اینکه درحال حاضر دانشگاه عملی و کاربردی تاکسیرانی شهر تهران را آماده افتتاح و بهره برداری داریم، افزود: در این مرکز رشته کاردان حرفه ای تاکسیرانی قرار است تدریس و به دانش آموختگان موارد آموزشی ارایه شود.
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرتهران یکی دیگر از دغدغه های ما در سازمان است، تصریح کرد: در نظرداریم بیش از4 هزار خودروی فرسوده پیکان و پراید را در چند ماه آینده جایگزین سمند مدل 93 کنیم.
مظفری افزود: با این نوسازی که در یکی از ناوگان های مهم حمل ونقل عمومی شهرتهران انجام می شود ما شاهد کاهش 5 هزار تن ذرات آلاینده در این شهرخواهیم بود.
مظفر خارج شدن پروانه تاکسی با عنوان سیما تاکسی را از حالت سنتی به حالت هوشمند انقلاب بزرگ دانست و افزود: از این طریق مدیریت یکپارچه اطلاعات تاکسیرانان را داریم و از نحوه حضور و غیاب آنان د راسرع وقت در خطوط مطلع می شویم.
وی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران نیز در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص کارت مشترک مترو، اتوبوس و تاکسی گفت: پرداخت الکترونیک مشترک از مدت ها قبل در دست پیگیری است و امیدواریم در آینده ای نزدیک در این زمینه به نتیجه برسیم.
وی در خصوص تعداد زنان تاکسیران نیز افزود: در حال حاضر 1204 راننده تاکسی زن داریم که در سطح شهر تهران مشعول خدمات رسانی هستند.
درادامه بازدید خبرنگاران حوزه شهری از سازمان تاکسیرانی شهرتهران، رییس مرکز کنترل و نظارت هوشمند این سازمان نیزتوضیحاتی درخصوص کارکردهای این مرکز ارایه داد و گفت: تجهیز واحدهای گشتی تاکسیرانی بهgps و امکان رصد آنها درسراسرشهر تهران، صدور پروانه هوشمند برای تاکسیرانان، تجهیز پایانه های تاکسی به دوربین های پلاک خوان و... از مهم ترین اقدامات و کارکردهای مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهرتهران از جمله کارکردهای این مرکز است.
در این بازدید در ادامه برنامه های شبگردی سه شنبه شب جمعی از رانندگان تاکسی این خطوط در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا به بخشی از مشکلات خود اشاره و خاطر نشان کردند: شرایط بیمه تکمیلی آنها رضایت بخش نیست چرا که پس از پرداخت هزینه های بیمارستان با برگه ای که از شرکت تاکسیرانی دریافت می کنند، باید مخارج خود را دریافت کنند.
احمد 62 ساله که از ساعت 5 صبح تا 19 در خط بیمارستان چمران کار می کند، نیز گفت: خطی که من کار می کنم حداکثر 45 هزارتومان درآمد دارد که در مقایسه با دیگر خطوط که روزانه 100 هزار تومان درآمد دارند، چندان رضایت بخش نیست و اجحاف در حق عده ای به شمار می آید.
تهرام/1393/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن