تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرائتی: موضوع زکات به خوبی تبیین نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قرائتی: موضوع زکات به خوبی تبیین نشده است اصفهان - ایرنا - عضو شورای زکات کشور با اشاره به اهمیت زکات در کنار تمام واجبات دینی گفت: زکات در جامعه به درستی تبیین نشده است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحسن قرائتیˈ روز چهارشنبه در همایش استانی زکات، در اصفهان افزود: 22 واجب فراموش شده را شناسایی کرده ام که یکی از آنها زکات است.
وی تبیین این واجب دینی را وظیفه روحانیان خواند و گفت: روحانیان باید با تبلیغ چهره به چهره به تبیین تاثیر زکات در جامعه بپردازند.
وی با بیان تفاوت های فردی میان انسانها گفت: باید این تبلیغ برای افراد مختلف با شیوه های متفاوت صورت گیرد تا تاثیر گذار باشد.
عضو شورای زکات کشور اظهار کرد: مهمترین اولویت برای صرف درآمدهای زکات باید کمک به فقرا و سپس مساکین باشد و بعد برای آزادی زندانیان و ورشکستگان و سپس در امور دیگر صرف شود.
وی گفت: اگر به زکات خوب عمل شود اثرات آن در سطح جامعه بسیار نمود پیدا می کند.
وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، از روحانیان خواست تا به آراستگی ظاهری خود توجه بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام قرائتی به روحانیان توصیه کرد: در سخنرانی ها به قصه ها و داستانهای قرآنی استناد و زمان سخنرانی خود را کوتاه کنند.
وی به کوتاه کردن مراسم ویژه عزاداری در شب های قدر توصیه کرد و گفت: مراقب باشید صدای بلندگوها از مسجد بیرون نرود.
وی همچنین با اشاره به اینکه برای تمام رشته های دانشگاهی در قرآن حدیث وجود دارد، از روحانیان خواست تا با به روز کردن اطلاعات خود، احادیث مربوط به رشته های علمی و دانشگاهی را پیدا و در مواجهه با مخاطبان جوان خود به آن احادیث استناد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در مورد اهمیت زکات گفت: این واجب تا به آن حد دارای اهمیت است که به جز یک مورد که مربوط به فطریه است در تمام موارد در قرآن پس از نماز آمده است.
آیت الله ˈسید یوسف طباطبایی نژادˈ اظهار کرد: در دین اسلام اولویت زکات برای کمک به فقرا و سپس مساکین است.
وی افزود: به آن دلیل فقرا در اولویت اول قبل از مساکین قرار دارند زیرا آنها محجوب هستند و نیازشان را عنوان نمی کنند ولی مساکین نیاز و کمبودهای خود را مطرح می کنند.
وی ساخت و احداث مسجد را از دیگر اولویت های صرف درآمدهای زکات برشمرد.
ˈمهدی مجلس آراˈ مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان نیز گفت: در سال گذشته 9 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد که دو نیم برابر سال ماقبل بود.
وی اظهار کرد: درآمد زکات صرف ساخت، مرمت، بازسازی 282 مسجد و مدرسه و همچنین مراکز عام المنفعه و آبادانی روستاها شده است.
همایش استانی زکات با حضور مودیان زکات و روحانیان و جمعی از مسوولان استان در محل مجتمع فرهنگی شیخ بهایی اصفهان برگزار شد.
پ/510/ 607

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن