تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803550537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش امیدها برای تدوین سند نهایی توافق هسته یی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بررسی روزنامه های ایران/چهارشنبه 28 خرداد 1393 افزایش امیدها برای تدوین سند نهایی توافق هسته یی تهران -ایرنا-اعضای تیم گفت و گوکننده ی هسته یی ایران ابراز امیدواری کردند که نگارش متن توافق نهایی میان کشورمان و گروه 1+5 از امروز آغاز شود. فضای حاکم بر روزنامه های امروز ایران نیز حکایت از امید و انتظار برای حل و فصل مساله ی هسته یی دارد.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز چهارشنبه 28 خرداد 1393 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

*** افزایش امیدها برای تدوین سند نهایی توافق هسته یی
دور پنجم گفت و گوهای هسته یی برای تدوین سند نهایی توافق از روز گذشته 27 خرداد به صورت رسمی در وین اتریش آغاز شد. «سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم گفت و گوکننده ی ایران در تازه ترین اظهارات خود با بیان اینکه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در فضای «مثبت» و «سازنده» ادامه دارد، گفت: امیدواریم از چهارشنبه (امروز) نگارش متن توافق نهایی را شروع کنیم.
روزنامه های امروز، در گزارش ها و تحلیل های مختلف، به بررسی و ارزیابی گفت و گوهای وین پرداختند؛ مطالبی که بیش از پیش از امیدواری نسبت به حصول توافق و پیامدهای مثبت آن سخن می گویند.
«تاثیر مذاکرات بر توسعه مناسبات» عنوان سرمقاله ی روزنامه ی «آرمان» در تحلیل گفت و گوهای وین 5 بود.
آرمان در این ارتباط نوشت: شروع تدوین پیش نویس توافق نامه جامع نشان دهنده این است که هر دو طرف به بازی برد- برد معتقدند و در مذاکرات وین5 تلاش همه جانبه ای را صورت دادند تا تدوین پیش نویس توافقنامه هسته ای آغاز شود.
این روزنامه در ادامه نوشت: توافقنامه جامع هسته ای مقدمه ای است برای حصول هدف نهایی که همانا عادی سازی پرونده هسته ای ایران در خلال مذاکرات است. ... هرچه مذاکرات به نقطه ثمربخش خود نزدیکتر شود ایران و 1+5 به وضوح آثار و تبعات این مذاکرات را خواهند دید. اتحادیه اروپا بطور مشخص به عنوان یکی از شرکای تجاری عمده کشورمان سعی دارد از عادی شدن روابط با ایران بیشترین بهره را بجوید. بی تردید پس از توافق جامع، روابط ایران و اروپا رشد فزاینده ای را تجربه خواهد کرد. چرا که ایران با ورود به این مذاکرات و ادامه آن با نگاه مثبت توانست به دنیا و کشورهای غربی اثبات کند که هیچ ابایی از مطرح شدن پرونده هسته ای خود در مجامع جهانی ندارد.
آرمان همچنین در گزارشی با تیتر «یک گام تا توافق بزرگ» به شروع تدوین پیش نویس توافقنامه هسته یی اشاره کرد و نوشت: انگار همین یک ماه پیش بود که وین4 به نتیجه نرسید و برخی چنان از قید «خوشبختانه» در یادداشت های خود استفاده کردند که گویی فتح الفتوحی صورت گرفته است. دور گذشته مذاکرات وین توأم با هوای بارانی، سرد و حتی گاه طوفانی این شهر اروپای غربی بود اما شهر دانوب آرام در این دور از مذاکرات خبرنگاران را غافلگیر نکرد و هوای نیمه ابری شهر بیشتر مانند روزهای بهاری تهران (البته بدون آلودگی از نوع صوتی و دودی اش) بود.
روزنامه ی «ابتکار» هم در تیتر نخست خود از قرار گرفتن «مذاکرات در شیب توافق» نوشت و به انتشار اظهار نظرهای خوشبینانه از سوی طرف های مذاکره کننده در نشست وین 5 پرداخت.
روزنامه ی «جهان صنعت» هم معتقد است اگر طرف مقابل مذاکره رفتار خود را تغییر دهد و متن را مورد توجه قرار دهد می توان نتایج خوبی از مذاکرات به دست آورد.
این روزنامه در یادداشتی با عنوان «آمریکایی ها به متن بپردازند» به نوشته ی «محمدحسن آصفری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تحلیل دور جدید مذاکرات نوشت: این بار طرف آمریکایی به جای پرداختن به حواشی به مانند گذشته متن را مورد توجه قرار دهد که اگر اینچنین شود حتما به نتایج خوبی دست خواهیم یافت. اما در صورتی که تصمیم بر هدر دادن زمان گرفته باشند نتیجه آن چیزی جز تکرار مکررات نخواهد بود.
روزنامه ی «جوان» هم در گزارشی از «شروع نسبتا خوب وین 5 بین ایران و گروه 1+5» خبر داد و تدوین پیش نویس توافقنامه را «شکست بن بست نگارش متن» عنوان کرد.

*** دستور روحانی برای بررسی حضور زنان در مسابقات والیبال
«شهیندخت مولاوردی» معاون امور زنان ریاست جمهوری روز گذشته با اشاره به اعتراضش به حضور نیافتن زنان در سالن بازی مسابقات والیبال گفت: رییس جمهوری در این باره از من توضیحات بیشتری خواستند و مقرر شد تا بنده و وزیر ورزش و جوانان رایزنی هایی نیز در این باره انجام دهیم.
روزنامه ی «آفتاب یزد» در گزارشی با تیتر «طلسم شکسته می شود؟» به دستور روحانی برای بررسی حضور زنان در مسابقات والیبال اشاره کرد و نوشت: مثل همیشه این موضوع موافق و مخالفانی داشته است. مخالفان بدون ارایه ادله خاصی تنها به مخالفت می پردازند و موافقان می گویند زنان ایرانی چه فرقی با زنان برزیلی دارند و چرا آن ها می توانند در سالن حضور داشته اما ایرانی ها خیر؟ به همین دلیل مولاوردی معاون امور زنان حسن روحانی وارد صحنه شد و چند روز پیش از طرح این دغدغه خود در جلسه هیات دولت خبر داد.
آفتاب یزد همچنین در ادامه از تلاش معاون رییس جمهوری برای حضور زنان در مسابقات بعدی والیبال سخن گفت و به نقل از وی نوشت: رییس جمهور در این باره توضیح بیشتر خواستند و قرار شد من و گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این باره تعاملاتی داشته باشیم که تدابیر و ساز و کارهایی صورت گیرد که هم نگرانی افرادی که نگران حضور زنان در ورزشگاه هستند برطرف و به خواسته نسل جوان در مسابقات بین المللی محقق شود.
روزنامه ی «فرهیختگان» هم در یادداشتی با عنوان «فرهنگ سازی برای حضور زنان در استادیوم» به موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها پرداخت. به نوشته ی «امرالله امانی» جامعه شناس برای آنکه به حضور زنان د ر فضای تفریحی همچون استاد یوم ها به صورت علمی نگاه کنیم باید د ر ابتد ا به زنان به عنوان نیروی انسانی د ر هر کشور توجه د اشته باشیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی دولت ها برای تفریح و اوقات فراغت اقشار مردم نوشت: در کشور ما یکی از مشکلاتی که وجود د ارد این است که توسعه سیاسی یا توسعه اجتماعی، منابع انسانی را تحت تاثیر قرار می د هد . د ر مساله اوقات فراغت باید د ر ابتد ا این را پذیرفت که نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می د هند و زنان د ر این جامعه حقی بر گرد ن توسعه د ارند . همه صاحبنظران نیز معتقد ند که جامعه ای به توسعه همه جانبه د ست پید ا می کند که زنان به عنوان نیروی انسانی باید فعالانه د ر آن حضور د اشته باشند و از آنها هم به صورت صحیح و مناسب بهره ببرند .
امانی در ارایه راه حل برای پذیرش این تغییر معتقد است که نیاز است د ر جامعه ما فرهنگ سازی انجام گیرد . ما د ر زمینه فرهنگسازی موفقیت های بسیاری د اشته ایم به ویژه د ر حوزه اجتماعی. با کمک رسانه ها ما می توانیم چنین فرهنگی را ایجاد کنیم و به مرور زمان شرایط را به سمت پذیرش عرفی برسانیم. د ر نتیجه فضایی برای گذراند ن اوقات فراغت و تخلیه انرژی به د ست می آید . قطعا این مساله نتیجه ای مثبت د ر راستای توسعه نیز خواهد د اشت.
روزنامه ی «اعتماد» هم در گزارشی به دستور رییس جمهوری در خصوص حضور زنان در استادیوم ها پرداخت.
به نوشته ی اعتماد سابقه ورود زنان به محیط های ورزشی همیشه محل بحث بوده، از دیرباز متولیان امور ورزشی با نزدیک شدن زنان به ورزش، مشکلات پیچیده یی داشتند و کماکان دارند. از نوع لباس های فرم ورزشکاران زن ایرانی در مجامع جهانی ورزشی تا حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه ها و تشویق تیم های مورد علاقه شان، همه و همه محل بحث و جدل بوده. در بیشتر مواقع هم متولیان مردانه امر موفق شده اند و زنان را از خود رانده اند.
این روزنامه در اعتراض به جلوگیری از حضور زنان در مسابقه های والیبال نوشت: درآخرین رخداد، بحث ورود آنان به ورزشگاه والیبال است، ورزشگاهی که تا یکی، دو سال پیش، زنان را به خود می دید، در کنار مردان. اما از لیگ جهانی سال 91 به بعد،آقایان تصمیم گرفتند که زنان نباید وارد ورزشگاه شوند و آنقدر تماشاگر مرد داریم که کمبود زنان با وجود قانون فدراسیون جهانی والیبال مبنی بر الزام حضور زنان در ورزشگاه، حس نشود.
اعتماد در ادامه به تلاش های دولتی ها برای بررسی حضور زنان در استادیوم پرداخت و نوشت: اما امسال، با تغییر دولت و به تبع آن تغییر رویکردها و مشی ها، زنان با انتظار تغییر در این رویه، برای دیدن بازی های جهانی تیم ایران راهی ورزشگاه آزادی شدند، ورزشگاهی که زنان ملیت های دیگر را به خود دیده و خواهد دید، اما با مخالفت پلیس مواجه شدند، مخالفتی که آنها هم خود را مامور اجرای آن می دانستند و بس. معاونت زنان، تنها ملجا قانونی حقوق زنان، مورد انتقاد واقع شد، نماینده معاون رییس جمهور با حضور در جمع زنانی که راهی ورزشگاه شده بودند، موافقت معاونت را با حضور زنان در استادیوم ورزشی اعلام کرد. شهیندخت مولاوردی که خود مخالف این ممنوعیت است هم با اعلام اینکه این تضییع حقوق را پیگیری خواهد کرد، به جلسه هیات دولت رفت، وعده خود را عملی کرد و شکایت به رییس جمهور برد: شکایتی که منجر به پیگیری رییس جمهور و دستور او برای بررسی بیشتر شد.

*** حمایت کنندگان داعش چه کسانی هستند؟
اینکه گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) از اقدام های دهشت افکنانه ی خود در شهرهای عراق، چه هدفی دارد، از سوی کدام کشورها حمایت می شود و راه های نابودی و مقابله با این گروه تروریستی چیست، موضوع بسیاری از گزارش ها و یادداشت های این روزهای روزنامه ها درباره ی تحولات عراق است.
روزنامه ی «جام جم» امروز در گزارشی با عنوان «سعودی ها به دنبال کودتا در عراق» نوشت: عربستان سعودی روز گذشته راه حل بحران جاری در عراق را تشکیل دولت وفاق ملی دانست و مدعی شد که بغداد توجهی به حقوق اقلیت های کشور ندارد. این در حالی است که آل سعود خود به بدیهی ترین و اولی ترین مظاهر مردم سالاری هیچ توجهی ندارد و پاسخ درخواستهای مشروع مردم خود از جمله شیعیان را با سرکوب می دهد.
به گزارش این روزنامه واقعیت این است که همه شواهد در بحران عراق، دخالت آشکار و مستقیم عربستان سعودی را نشان می دهد.
«داعش از چند منظر» نیز عنوان یادداشت روزنامه ی اعتماد به قلم «محمدصادق خرازی» سفیر پیشین ایران در فرانسه بود.
بر اساس این تحلیل، پیدایش داعش طی بیش از یک سال نیازمند آسیب شناسی جدی است. اگر به عمق آن توجه کنیم و فارغ از هرگونه تعصب یا تعلق فکری به این واقعه و حادثه تلخ بنگریم، بی تفاوتی قدرت های جهانی نسبت به مردم مظلوم سوریه و عراق، تبانی شرم آور برخی دولت های منطقه از جمله ترکیه، عربستان سعودی و امارات عربی متحده، رفتار پارادوکسیکال ایالات متحده امریکا و انگلستان، جاه طلبی های تفکر بعثی در دو جامعه شامات و بین النهرین همه و همه دارای نقش جدی بوده است.
این یادداشت در ادامه با پرداختن به هریک از موارد اعلام شده، در خصوص اینکه داعش از سوی چه کسانی حمایت می شود قضاوت را بر عهده ی مخاطبان گذاشت و خطاب به آن ها نوشت: خواننده محترم را به دقت در این نکته مهم دعوت می کنم: گروهک داعش که دارای بینش ناصبی، سلفی و بعثی با رفتاری خونخوارانه توسط فداییان صدام، رهبران حزب بعث دو کشور سوریه، عراق با حمایت مالی تجهیزاتی سعودی، ترکیه و امارات با اختلافات عمیق و زیاد ایدئولوژیک میان ابوبکر بغدادی، عزت ابراهیم و همه بعثی ها و تکفیری ها با یک هدف شکل یافته اند تا سوریه-عراق-مقاومت شکست خورده و حوزه مسلط ایران در خاورمیانه را به نابودی محض بکشاند. آیا می شود گفت سیستم های امنیتی-نظامی سیاسی غرب از چنین پدیده های دهشتناکی ناراضی هستند. قضاوت با خوانندگان محترم!

*** حیوان آزاری در سیرک ها
وضعیت این روزهای حیوانات در سیرک ها و باغ وحش های ایران، به هیچ وجه خوب نیست و گزارش های متعددی از آزار و اذیت حیوانات در این مکان ها هر از گاهی منتشر می شود.
به سیرک که می رویم از بالا و پاییدن پریدن خرس قهوه یی می خندیم، در باغ وحش از زیبایی شیر لبخند به لبمان می نشیند، غافل از اینکه ما می خندیم و حیوان زبان بسته می گرید. از اوضاع و احوالش، از قفس تنگ و کثیف اش، از غذای نامناسب اش.
روزنامه ی «اطلاعات» در گزارش امروز خود به مشکلات باغ وحش های ایران و مطالبات حامیان حیات وحش نگاه کرد.
اطلاعات نوشت: کشته شدن های پیاپی پلنگ ها، زندگی فلاکت بار خرس قهوه ای در چاله ای خاکی، تلمبار شدن چندین شیر پیر و جوان بر روی هم در فضایی چند متری و در هوایی گرم و شرجی، مثله شدن بی شمار حیوانات توسط شکارچیان غیرمجاز، بی خانمان شدن پرندگان مهاجر به دلیل از دست رفتن زیست بوم ها و خشک شدن تالاب ها و دیدن صحنه ها و عکس های واقعی خبرهایی از این دست، دلم را به درد می آورد. از این که انسان تا این حد می تواند خودخواه و سنگدل و یا بی تفاوت و بی توجه شود، می ترسم. ناخودآگاه به یاد داستان کوتاه «قفس» چوبک می افتم و آن را دوباره می خوانم. پلیدی رفتاری که با حیات وحش می شود، شبیه پلیدی شرایطی است که این حیوانات خانگی در قفس دارند و مرگ را انتظار می کشند.
به نوشته ی این روزنامه گویی تلاش های طرفداران و حامیان حیات وحش و محیط زیست، این روزها جدی تر شده است. اگر تا روزگاری فقط عده ای شکارچی و محیط بان و دامپزشک و اهل محیط زیست با دغدغه های حیات وحش درگیر بودند و مردم هم گاهی در کتاب های علوم جانوری و گاهی در فیلم های تلویزیون زندگی حیوانات را می دیدند، اما الان دیگر به لطف شبکه های اجتماعی که اغلب خانواده ها حداقل یک عضو در این شبکه ها دارند، بحران های زیست محیطی و مسایل این چنینی به گوش همه می رسد.
*گروه پژوهش های خبری
پژوهشم**9283**2054

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن