تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غلظت گرد و غبار در هوای اراک حدود دو برابر حد مجاز رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل حفاظت محیط زیست غلظت گرد و غبار در هوای اراک حدود دو برابر حد مجاز رسید اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد: غلظت گرد و غبار در هوای کلانشهر اراک روز چهارشنبه به دو برابر حد مجاز رسید و موجب کاهش دید افقی شد.


ˈامیر انصاریˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شبانه روز اخیر در اراک 65میکروگرم بر متر مکعب بوده درحالیکه استاندارد سنجش این آلاینده 35 میکروگرم بر متر مکعب است.
وی توضیح داد: بر اساس این گزارش در شبانه روز گذشته غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در شازند نیز 56 میکروگرم بر متر مکعب بوده که حدود یک و نیم برابر حد مجاز است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون به دلیل ریزی و نفوذ پذیری تا پایین ترین سطح ریه ها، در درازمدت برای سلامتی بسیار خطرناک است و توصیه می شود افراد با نقص ایمنی بدن، کودکان و سالمندان و بیماران مزمن در صورت امکان در فضاهای باز شهری حضور نیابند.
انصاری گفت: شهرهای مذکور برای دومین روز متوالی شاهد افزایش میزان آلاینده گرد و غبار با قطر کمتر از دو نیم میکرون هستند و علت این پدیده علاوه بر نفوذ توده ریزگرد وارداتی از کشورهای عربی، گرد و غبار کویر میقان براثر وزش باد است.
وی بیان کرد: گزارش آلایندگی هوای اراک و شازند برای هر گونه اقدام و تصمیم سازی مسوولان ارشد استان به کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوا اعلام شده است.
12 روز از ایام امسال هوای اراک در شرایط هشدار و ناسالم بوده است.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که به منظور مهار آثار تخریبی این آلودگی ها ، طرح جامع کاهش آلودگی در دولت برای آن تصویب شده است.
محورهای اساسی در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بر بهبود عبور و مرور شهری،
بهبود ناوگان حمل و نقل درون شهری، ساماندهی صنایع و ایجاد فضای سبز و توسعه آموزش استوار است.
محصور شدن از سه سمت با ارتفاعات و مجاورت با تالاب کویری اراک از مسایلی است که بر ایستایی و ماندگاری آلاینده های هوا در اراک دامن می زند.
بر اساس مطالعات موجود منابع آلاینده متحرک سهم 51 درصدی و منابع ثابت سهم 49 درصدی در آلایندگی هوای اراک دارند.ک/3
560/ / /559 / 1539

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن