تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820364144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارد باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارد باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود قزوین-ایرنا- مدیرکل استاندارد قزوین گفت: توجه به استاندارد و رعایت آن باید به یک خواست و فرهنگ عمومی تبدیل شود.


به گزارش ایرنا، ˈمحمودرضا طاهریˈ روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین افزود: اهمیت استاندارد نباید برکسی پوشیده باشد، زیرا این موضوع به طور مستقیم به سلامت و ایمنی جامعه بستگی دارد.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم، با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار داریم به خاطر سلامت مردم به موضوع استاندارد بیشتر توجه کنند، ادامه داد: با کمک رسانه ها می توان فرهنگ سازی مناسبی در موضوع استاندارد داشت.
طاهری، از استاندارد به عنوان یک پیش گیرنده از ابتلا به مشکلات در حوزه سلامت و ایمنی یادکرد و خاطرنشان ساخت: باید با کمک رسانه ها این آگاهی را که با رعایت استاندارد، سلامت و ایمنی جامعه تضمین می شود را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد.
این مسوول افزود: اگر اطلاع رسانی مناسبی در خصوص استاندارد صورت بگیرد بدون شک مردم حساسیت و توجه بیشتری نسبت به آن خواهند داشت و از استفاده از کالاهای نامرغوب و فاقد نشان استاندارد پرهیز خواهند کرد.
طاهری، نقش استاندارد در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم برشمرد و گفت: یک بند از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به طور ویژه به موضوع استاندارد پرداخته است که این نشانگر اهمیت بالای این موضوع است.
وی اظهار کرد: با توجه بیشتر به استاندارد، استفاده از کالاهای داخلی بیشتر و زمینه مناسب تری برای صادرات تولیدات کشور به خارج فراهم می شود که این دو در نهایت گامی مهم برای رشد و توسعه اقتصاد کشور است.
این مسوول با اشاره به تهدیدات زیست محیطی، بهداشتی و انواع آلودگی ها برای انسان در زندگی صنعتی امروز، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این تهدیدات ناشی از کم توجهی به استاندارد است.
طاهری با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص نظارت و کنترل بر واحدهای تولیدی و بازار با هدف پیشگیری از عرضه محصولات فاقد استاندارد، گفت: در حال حاضر بیش از 700 واحد تولیدی در استان مشمول پروانه استاندارد اجباری می باشند.
مدیرکل استاندارد قزوین، تحت پوشش درآوردن تعداد بیشتری از واحدها به استانداردهای تشویقی را از اهداف این اداره کل خواند و اظهارکرد: در حال حاضر 620 واحد تولیدی در استان دارای پروانه استاندارد اجباری می باشند.
طاهری با بیان اینکه اداره کل استاندارد خود را در برابر تولید محصولات با کیفیت و مطابق با استاندارد و برخورد با متخلفان که به سلامت و ایمنی جامعه آسیب می رسانند، مسوول می داند، گفت: در حال حاضر تلاش داریم تا برخی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در استان که تولیدات آنها باید دارای استاندارد باشد را به سمت دریافت پروانه سوق دهیم.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این جریان این بازدید گفت: رسانه ها نقش انکارناپذیری در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در جامعه دارند و می توانند به دستگاه ها در انجام بهتر وظایف و خدمت به مردم کمک کنند.
ˈوحید مقدم سلیمیˈ افزود: توقع از رسانه ها برای بیشتر پرداختن به موضوع استاندارد انتظار بجا و معقولی است، چرا که توجه به این موضوع صحت و سلامت جامعه و رشد اقتصاد کشور را در پی دارد.
وی افزود: ایرنا قزوین به عنوان یک رسانه تاثیرگذار در سطح استان، برای گسترش پوشش اخبار مربوط به استاندارد و ترویج این موضوع در بین شهروندان آمادگی دارد.
7392/ 614

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن