تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803006366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بروجرد نیازمند توسعه همه جانبه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بروجرد نیازمند توسعه همه جانبه است بروجرد - ایرنا- شهرستان بروجرد با حدود 400 هزارنفرجمعیت ، دو بخش و حدود200 روستا همچنان نیازمند امکانات و توسعه است.


به گزارش ایرنا، آهنگ توسعه و پیشرفت سالها است در بروجرد کند شده و این شهر به رغم دارا بودن جمعیتی جوان ، تحصیل کرده با استعدادهایی خاص همچنان به مشکلات عمده ای ازجمله بیکاری دست و پنجه نرم می کند.
شهرستان بروجرد دومین شهر پرجمعیت استان لرستان بوده که به واسطه همجوار بودن با شهرهای استانهای مرکزی و همدان از گذشته های دور، دارای موقعیت ویژه ارتباطی بوده و قرارگیری بر سر شاهراه تهران - جنوب یکی از عوامل رونق اقتصادی شهر به شمار می رود.
به رغم امکانات و خدماتی که از سوی دولت و بخش خصوصی به این شهرستان تزریق شده ، ولی بروجرد و سیار شهرهای لرستان جزو مناطق محروم بوده و طی چند سال گذشته رونق چشمگیری در بخشهای مختلف نداشته است .
فرسوه بودن اغلب ساختمانهای اداری شهرستان، کمبود نیروی انسانی و دستمزدهای اندک پرسنل، کمبود امکانات و تجهیزات در دو بخش اداری و تخصصی از جمله مشکلاتی است که در ادارات شهرستان دیده می شود.
بیکاری جوانان تحصیل کرده و وضعیت نامناسب اقتصاد خانواده ها باعث شده که طی چند سال اخیر شهروندان زیادی به استانهای بزرگ کشور ازجمله تهران مهاجرت نمایند.
قرار دادهای موقت کارگران و تعطیلی برخی کارخانجات و واحدهای تولیدی نیز بر وضعیت نابسامان اقتصادی برخی خانواده ها تاثیر گذاشته و انها را به سوی استانهای بزرگ هدایت نموده است.
این شهرستان ازنظز صنعتی دارای 512 واحد صنعتی با اشتغالزایی 10 هزار و 578 نفر است که از این تعداد 125 واحد به دلایل مختلف تعطیل هستند.
نبود گمرک در بروجرد نیز واحدهای صنعتی صادر کننده این شهرستان را با مشکلاتی مواجه کرده و این واحدهای برای صادرات متحمل هزینه های بالایی می شوند.
شهرستان بروجرد از دیر باز به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوا در کشور مطرح بوده ولی با توسعه شهر ، باب جدیدی در زمینه مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا در بروجرد باز شده است.
شهر بروجرد مکانی برای دفن زباله های شهری ندارد و روزانه 180 تن زباله در محل سراب بروجرد ˈدفع ˈمی شود که علاوه بر تخریب و آلودگی محیط زیست و آبهای زیر زمینی ، سلامت شهروندان منطقه را به شدت تهدید می کند.
از آنجا که شهرستان بروجرد یکی از مناطق زلزله خیز در کشور است و سال 85نیز زمین لرزه ای شش ریشتری بافتهای قدیمی شهرستان را تخریب نمود و هر ماه نیز شاهد وقوع چند زمین لرزه هر چند کوچک در این شهرستان هستیم، امکانات امداد و نجات در این حوزه با کمبود مواجه است.
اردوگاه سلمان بروجرد با وسعت 14 هکتار در منطقه زارم بروجرد که بازمانده ای از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است، سالهاست منتظر اعتباراتی برای توسعه و بازسازی و تبدیل آن به اردوگاهی آموزشی، فرهنگی، ورزشی و امدادی است.
نبود داروخانه هلال احمر در شهرستان بروجرد و دیگر شهرهای استان لرستان به یک مشکل جدی برای بیماران تبدیل شده و بیماران این منطقه برای تامین داروهای خود به شهرهای همدان، اراک، تهران و قم مراجعه می کنند.
شهرستان بروجرد با داشتن بیش از 12 هزار ورزشکار سازمان یافته نیز مشکلاتی را در حوزه ورزش داشته و مهمترین خواسته ورزشکاران شهرستان تکمیل طرحهای ورزشی است.
پروژه ملی استادیوم 15 هزار نفری بروجرد یکی از مطالبات جدی ورزشکاران و مسوولان است که ساخت آن مستلزم نگاه ویژه دولت در بحث تامین اعتبارات است.
شهرستان بروجرد از دیرباز مهد پرورش عالمان دینی و چهره ای برجسته علمی و ادبی مانند دکتر زرینکوب، مهرداد اوستا، عبدالمحمد آیتی، علامه شهیدی بوده است.
نبود محلی برای برگزاری نمایشگاههای دایمی، ایجاد مجتمع فرهنگی هنری در شهر اشترینان، ایجاد نگار خانه ، ایجاد دومین سینما از جمله کمبودها در حوزه فرهنگ در شهرستان بروجرد است.
اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی بروجرد نیز مدتهاست در انتظار ساخت و بهره برداری دو کتابخانه عمومی استاد آیتی و شهید باهنر هستند که این دو مرکز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند حدود دو میلیارد تومان اعتبار است تا امسال به بهره برداری برسند.
این شهرستان دارای دو بیمارستان قدیمی با قدمت 100 و 70 سال است که این مراکز فاقد بسیاری از امکانات و تجهیزات ضروری ازجمله آزمایشگاه مدرن، MRI، سی تی اسکن، تختهای جدید، لاپاراسکوپی، دستگاه سنگ شکن وبرخی ضروریات دیگر هستند.
از دیگر مشکلات حوزه درمان بروجرد تاخیر در بهره برداری از بیمارستان آیت الله العظمی بروجردی با حدود 50 درصدپیشرفت فیزیکی و نیاز به 40میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری است.
استیجاری بودن برخی از مراکز بهداشتی درمانی ، نبود بیمارستان خصوصی، نبود پزشکان متخصص و فوق تحصص و نیروی انسانی دربخشهای مختلف حوزه درمان و نیز نبود ساختمان دانشکده پرستاری و عدم آموزشی بودن بیمارستانهای این شهر از عمده مشکلات حوزه درمان بروجرد است.
تامین آب شرب این شهرستان ازدیگر مشکلات بوده که باتامین اعتبارات لازم کار ساخت سد آبسرده که تامین کننده حدود 10 میلیون متر مکعب آب موردنیاز و پوشش هشت هزارو 400 هکتار از اراضی کشاورزی است سرعت می گیرد.
سدآبسرده بروجردکه عملیات اجرایی آن از سال 89 شروع شده عملا از سال 92 با 27درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است
همچنین نبود اعتبار موجب شده تا سد شهید بروجردی نیز با سه درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شودکه بهره برداری از این سد نیز موجب می شود تا آب بخش صنعت و آب مورد نیاز روستاهای شمال بروجردکه قریب به 40روستای کم آب هستند تامین شود.
علاوه بر وجودمشکل در تامین آّشرب شهری در بخش آب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجرد با مشکل کمبود آب در40 درصد 183 روستای این شهرستان مواجه هستیم و اغلب این روستاها درتابستان وحتی زمستان با تانکر آبرسانی می شوند.
طبق اطلاعات موجوداعتباری قریب به70میلیارد ریال برای رفع مشکل کمبود آب در روستاهای شهرستان بروجرد نیاز است.
همچنین در بخش آب روستایی با تامین حدود60میلیارد ریال اعتبار دیگر می توان از امکانات سد کلان واقع در محور بروجرد- اراک -ملایر برای تامین آب 17 روستای بروجرد استفاده نمود.
هم اکنون 50 واحد آموزشی این شهرستان باید تخریب و مجدد نوسازی و مقاوم سازی شوند. این واحدها با توجه به شرایط ناایمن و غیرمقاومی که دارند با توجه به زلزله خیز بودن بروجرد باید مرمت و مقاوم سازی شوند.
تسریع در ایجاد فرودگاه و خط راه آهن دورود- بروجرد - ملایر یکی از مطالبات جدی و چند ساله مردم بروجرد است که سالها تنها برروی کاغذ باقی مانده است.
علی رغم اینکه مطالعات احداث خط آهن دورود ـ بروجرد ـ ملایر انجام شده، به دلیل نبود چتر حمایتی استان کار اجرایی آن تاکنون آغاز نشده است.
با توجه به تصویب احداث فرودگاه در شهرستان بروجرد در دوره نهم ریاست جمهوری، اختصاص سالانه 4 الی 5 میلیارد تومان برای فرودگاهی که تملک زمین آن هم به طور کامل انجام نشده، ناکافی است.
طرح این فرودگاه در زمینی به وسعت 300 هکتار قرار است اجرایی شود که تاکنون 93 هکتار آن تملک شده و 15میلیارد تومان برای تملک مابقی اراضی، نیاز است.
542/634

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن