تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارمحال و بختیاری در زمینه گیاهان دارویی، برندسازی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهارمحال و بختیاری در زمینه گیاهان دارویی، برندسازی می کند شهرکرد- ایرنا - مشاور امور اجرایی و برنامه ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری، از آغاز عملیات برندسازی گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی در استان بعنوان یکی از استانهای برتر در زمینه پرورش و تولید این گیاهان خبر داد.


ˈبرندˈ (Brand)، یک نام، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از اینهاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود.
ˈملک محمد قربان پورˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در پرورش، فرآوری و تولید داروهای گیاهی افزود: مذاکرات خوبی برای توسعه پرورش گیاهان دارویی با یک شرکت ایرانی و استحصال دارو از این گیاهان با همکاری یک شرکت اسپانیایی انجام و توافقات اولیه در این زمینه صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در این پیوند کارگروه راهبردی گیاهان داروئی نیز در استان با ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و دبیری جهاد کشاورزی تشکیل شده است.
قربان پور، برنامه ریزی برای کشت، ترویج، تحقیق و فرآوری گیاهان داروئی و برندسازی فرآورده های دارویی از این گونه های گیاهی را از اقدامات انجام شده در این زمینه اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط اقلیمی یکی از مناطق مهم رویش انواع گیاهان دارویی محسوب می شود که با داشتن یکهزار و 500 گونه گیاهی نادر و حدود 400 گونه گیاه داروئی اختصاصی از 14 هزار و 600 نمونه شناسایی شده در دنیا، جزو هفت استان برتر کشور در زمینه پرورش و تولید گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی است .
از یک میلیون و یکصد هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری، حدود یک دهم آن رویشگاه طبیعی گیاهان دارویی است .
گونه های شاخصی نظیر کرفس کوهی، گزنه، کتیرا، چز، چای و تره کوهی، بنسر، اکلیل کوهی، شیرخشت، مرزنجوش، رازیانه، انواع نسترن وحشی، گون علوفه ای، باریجه، گون مولد گزانگبین، برخی علف گندمی ها، علف هفت وند، ریواس، برخی گونه های بقولات، اسپرس های مرتعی و ماشک گل خوشه ای از گونه های در حال رویش در عرصه های منابع طبیعی این استان است.
8125/558/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن