تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران رتبه اول تولید انرژی در خاورمیانه را دارا است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر عامل برق منطقه ای تهران: ایران رتبه اول تولید انرژی در خاورمیانه را دارا است تهران - ایرنا - مدیر عامل برق منطقه ای تهران با بیان این که، ایران رتبه اول تولید انرژی در منطقه خاورمیانه را دارا است گفت: ایران در صنعت برق جهان رتبه 14 را به خود اختصاص داده است و به 21 کشور جهان نیز خدمات برقی ارایه می دهد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سید زمان حسینی روز سه شنبه طی سخنانی در پنجمین کنفرانس تخلیه جزئی در تجهیزات الکتریکی افزود: میانگین رشد پیک بار سالیانه طی 10 سال گذشته حدود هفت در صد است.
وی اظهار کرد: ظرفیت نیروگاه ها در پایان سال 92 حدود 71 هزار مگاوات است و با توجه به رشد مصرفی برق کشور تا سال 1400 نیاز به بیش از 100 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه داریم.
مدیر عامل برق منطقه ای تهران با بیان اینکه با کشورهای همسایه مبادله برق داریم گفت: در حال حاضر با هشت کشور همسایه مبادلات برق انجام می دهیم و این مبادله با اهداف سیاسی و اقتصادی صورت می گیرد که در سال 1392 تبادل انرژی رشدی معادل 13 درصد داشته است.
وی با بیان اینکه، حدود 5 درصد از تولیدات برق کشور را صادر می کنیم افزود: در حال حاضر حدود 3.6 درصد از نیازهای برق کشور را وارد می کنیم.
به گفته وی، در حال حاضر 16 میلیون نفر جمعیت کشور تحت پوشش برق منطقه ای تهران قرار دارند که استان تهران با 13 هزار و 690 کیلومتر مربع با جمعیت 12 میلیون و 433 هزار نفر را به خود اختصاص داده است.
حسینی ادامه داد: البرز با 5124 کیلومتر مربع با جمعیت 2 میلیون و 412 هزار نفر و استان قم 11 هزار و 526 کیلومتر مربع با جمعیتی حدود یک میلیون نفر را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان این که، در تهران 15 نیروگاه برق وجود دارد که شش نیروگاه برق آبی و 9 نیروگاه حرارتی است گفت: ظرفیت نیروگاه های تهران 11 هزار مگاوات است.
حسینی با اشاره به تولید خودروهای برقی برای کاهش آلودگی هوا افزود: یکی از مباحث بسیار مهم در جهت کاهش آلودگی هوا برخورداری از خودروبرقی است که یکی از نمونه های این خودرو که ساخت کشور فرانسه است اخیرا با عبور از کشورهای مختلف جهان به ایران آمده و در خیابان های تهران در حرکت است.
به گفته حسینی حدود یک میلیارد خودرو برقی در جهان وجود دارد و با توجه به فناوری ساخت و تولید خودروهای برقی در جهان می توان از آن در جهت کاهش آلودگی هوا نیز بهره برد.
وی همچنین اضافه کرد: تا سال 2050 کره زمین شش درجه گرمتر خواهد شد و این میزان دما چه فاجعه ای را می تواند از نظر زیست محیطی ایجاد کند، قابل پیش بینی است.
همچنین در این مراسم بهروز وحیدی دبیر پنجمین کنفرانس تخلیه جزئی در تجهیزات الکتریکی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی مهندسان و دانشجویان با حوزه های تخصصی تخلیه جزئی در تجهیزات الکتریکی است.
به گفته وی، این کنفرانس در پنج محور، تکنیک های نوین آشکارسازی و اندازه گیری تخلیه و تجربه های جدید صنعتی در تشخیص تخلیه جزئی، عیب یابی تجهیزات فشار قوی، روش های جدید شبیه سازی کامپیوتری و آزمایشگاهی تخلیه جزئی، روش های پیشرفته مکان یابی تخلیه جزئی، بررسی و تحلیل عملکرد حسگرهای تخلیه جزئی و مدارهای واسط، معرفی قابلیت ها و ویژگی های دستگاه های تجاری جدید تخلیه جزئی مطالب علمی را ارایه می کند.
دبیر پنجمین کنفرانس تخلیه جزئی در تجهیزات الکتریکی گفت: در این کنفرانس 20 مقاله تخصصی به صورت سخنرانی برگزار می شود و کارگاه های آموزشی نیز برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.
پنجمین کنفرانس تخلیه جزئی در تجهیزات الکترونیکی در روزهای 27 تا 28 خرداد ماه جاری در دانشگاه امیر کبیر در حال برگزاری است.
علمی (3)**1354**1594

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن