تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802520915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربایجان شرقی : تولید گندم به عنوان محصولی راهبردی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار آذربایجان شرقی : تولید گندم به عنوان محصولی راهبردی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید تولید گندم به عنوان یک محصول راهبردی بیش از گذشته مورد توجه فعالان بخش کشاورزی استان قرار گیرد.


به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر زیربخش های کشاورزی استان با اشاره به نگرانی خود در خصوص تامین گندم مورد نیاز استان، اظهارکرد: دستیابی به مرز خودکفایی در این بخش می تواند دغدغه مردم و به تبع آن مسوولان را کاهش دهد.
وی اضافه کرد: توسعه کشاورزی ماموریت اصلی جهاد کشاورزی است و باید در این عرصه از تجربه کارشناسان، دانشگاهیان و صاحب نظران بیش از گذشته استفاده شود.
جبارزاده با بیان اینکه حوزه کشاورزی در تمام کشورهای جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: این موضوع در ایران که خواهان استقلال، آزادی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است بیش از دیگر کشورها اهمیت می یابد.
استاندار آذربایجان شرقی با اظهار تاسف از واردات 10 میلیون تن گندم در سال گذشته گفت: نمی توان در اینچنین شرایطی دم از استقلال زد چرا که نبود خودکفایی در این عرصه می تواند اهرم فشاری برای کشور تلقی شود.
جبارزاده با اشاره به سابقه استان در زمینه تولید و ذخیره گندم اظهار امیدواری کرد: در سالجاری زراعی که بارندگی های خوبی در استان رخ داده است شاهد افزایش قابل توجه میزان برداشت گندم و برگزاری جشن افزایش تولید در این حوزه باشیم.
وی تشویق گندمکاران برتر را ضروری دانست و اظهار کرد: اجرای سیاست های تشویقی می تواند به دلگرمی فعالان این عرصه و ایجاد و افزایش رقابت بین گندمکاران منجر شود.
وی با اشاره به دستاوردها و مشکلات جهاد کشاورزی در سال های اخیر گفت: متاسفانه با وجود پیشرفت های خوب در این بخش، شاهد آمارهای نگران کننده ای در حوزه کشاورزی استان هستیم.
جبارزاده ادامه داد: بر اساس آمارهای ارایه شده پیش از تصویب بودجه سالجاری مشخص شده که در هشت سال اخیر اعتبارات تملک دارایی های بخش کشاورزی کاهش یافته و این موضوع می تواند زنگ خطری برای بخش کشاورزی استان به شمار آید.
وی با بیان اینکه این کاهش موجب می شود انتظارات از بخش کشاورزی آذربایجان شرقی کاهش یابد، گفت: در بودجه جدید این اعتبارات افزایش قابل توجهی یافت تا بخش کشاورزی سهم قابل توجهی در طرح های عمرانی و ملی داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی کسری تراز تجاری بخش کشاورزی استان را از دیگر آمارهای نگران کننده این بخش عنوان و اضافه کرد: شکل گیری این روند در سال های گذشته و افزایش میزان واردات بخش کشاورزی نسبت به صادرات در شان و جایگاه کشوری همچون ایران با ظرفیت های عظیم در این بخش نیست.
وی واردات بی رویه محصولات غیر راهبردی همچون سیب و انگور که در داخل کشور نیز تولید می شود را غیر ضروری دانست و تاکید کرد: متاسفانه در سال های گذشته بخشی از ارز حاصل از فروش نفت برای واردات اینچنین محصولاتی هزینه شده است.
جبارزاده افزود: باید در این حوزه با برنامه ریزی راهبردی تا حد امکان از ارز حاصل از فروش نفت برای تامین فناوری های نوین و تهیه مواد اولیه مورد نیاز بخش کشاورزی استفاده کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت بالای دولت یازدهم نسبت به بخش کشاورزی، وظیفه تنظیم بازار محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی محول شده است.
جبارزاده با بیان اینکه مدیریت جدید استان با تمام توان در خدمت بخش کشاورزی خواهد بود، افزود: در این خصوص نشست هم اندیشی با فعالان بخش روستایی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این نشست ها نشان می دهد که دولت تدبیر و امید و رییس جمهوری دولت یازدهم نه فقط در ایام انتخابات بلکه در تمام طول سال نسبت به بخش کشاورزی روستایی اهمیت ویژه ای قایل است.
جبارزاده افزود: در این چارچوب با تمام توان در جهت احیاء بخش کشاورزی و عمران و آبادانی مناطق روستایی تلاش می کنیم و محدودیتی برای برگزاری نشست های مشترک با قشر روستایی نداریم.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای تشکیل شورای احیای بخش کشاورزی استان گفت: در این زمینه از فعالان، صاحب نظران، دانشگاهیان، بخش خصوصی و کشاورزان موفق برای تشکیل این شورا استفاده می شود.
جبارزاده هدف از تشکیل این شورا را استفاده و بهره گیری از تجربیات ارزشمند این افراد برای پیشبرد سیاست های بخش کشاورزی استان عنوان کرد.
وی توسعه و ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی را امری ضروری دانست و افزود: اینکه در خسارت هشت هزار میلیاردی محصولات باغی و کشاورزی استان بر اثر سرمازدگی تنها بخش کوچکی از محصولات بیمه بودند، جای نگرانی و تاسف دارد.
وی با بیان اینکه پیگیر مطالبات بیمه شدگان بخش کشاورزی و باغی استان از نهادهای مرتبط است، تاکید کرد: باید در عرصه کشاورزی با استفاده از فناوری های نوین میزان خسارات وارده به محصولات را تا حد امکان کاهش داد.
استاندار آذربایجان شرقی تزریق نیروی جوان و خوش فکر به بدنه بخش کشاورزی استان را ضروری دانست و افزود: تحقق این امر می تواند موجب شتاب گیری روند توسعه کشاورزی شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: بخش کشاورزی را به دلیل گستردگی سطح نمی توان به صورت کامل کنترل کرد و این موضوع بر میزان مخاطرات فعالیت در این بخش می افزاید.
کریم مهری ادامه داد: در جهان کنونی به روش های گوناگونی همچون اصلاح ارقام، استفاده از فناوری های نوین فنی و مهندسی و بیمه محصولات این خطرات را کاهش داده اند و این موضوع باید مورد توجه فعالان بخش کشاورزی استان نیز قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در این چارچوب استفاده بهینه از منابع آب و خاک و استفاده از محیط های کنترل شده می تواند در بهبود عملکرد واحدهای فعال در این بخش و کاهش خسارات نقش موثری ایفا کند.
مهری با اشاره به سیاست های خوب دولت تدبیر و امید در بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی تاکید کرد: اجرای سیاست های دولت یازدهم در این حوزه می تواند موجب شتاب گیری روند افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی استان شود.
وی تامین سوخت فعالان بخش کشاورزی را از مشکلات اصلی این حوزه برشمرد و گفت: تاکنون به این موضوع بی توجهی شده که با سیاست دولت در زمینه برق دار کردن چاه های آب می توان تا حدودی در زمینه کاهش مصرف سوخت این بخش و تامین انرژی کشاورزان گام برداشت.
مهری طرح های قابل بهره برداری بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در هفته کشاورزی را 41 طرح و اعتبارات آن را 112 هزار و 89 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای 323 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می شود.
کوروش طالبی اربطانی باغدار نمونه محصول سیب درختی نیز در این آیین پرداخت تسهیلات بانکی، ارایه خدمات بیمه ای به موقع به باغداران و کشاورزان خسارت دیده، اجرای طرح های آبیاری قطره ای و تحت فشار، قرار دادن سموم و کود یارانه ای به باغداران و کشاورزان را از مهمترین خواسته های فعالان این عرصه عنوان کرد.
در این آیین 55 نفر از کشاورزان، باغداران، مجریان نمونه سیستم های آبیاری، پروش دهندگان نمونه ماهی، دام، زنبور و ماکیان تجلیل شدند.
7240/587

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن