تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802441191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ روانی رسانه ای علیه دولت عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جنگ روانی رسانه ای علیه دولت عراق تهران - ایرنا - در بحران امنیتی یک هفته اخیر عراق، رسانه های بین المللی و منطقه ای جنگی روانی شدیدی علیه دولت و ارتش این کشور تدارک دیده اند.


1- با اشغال ˈموصلˈ در استان ˈ نینواˈ توسط گروه تروریستی ˈداعشˈ و کشتار نظامیان و انبوه غیرنظامیان این استان، اخباری در رسانه های منطقه ای و بین المللی منعکس شد، مبنی بر اینکه برخی کشورهای غربی در حال تخلیه دیپلمات های خود از بغداد هستند.
اخباری مبنی بر انتقال کارکنان سفارتخانه های آلمان و آمریکا، شاید بیش از سایرین بازتاب یافت و وضعیت عراق را به گونه ای تصویر کرد که گویی داعش به دروازه های بغداد رسیده است.
این اخبار در کنار گزارش های انبوه درباره نفوذ داعش به شهرهای نزدیک بغداد هم همراه بود، از جمله اشغال فرودگاه بین المللی این شهر و قطع پروازهای آن، حال آنکه هیچگاه این گزارش ها تایید نشد.
پس از آن سفارت آمریکا اعلام کرد که گروهی از تفنگداران این کشور برای حفاظت بیشتر از سفارت خود در منطقه امنیتی ˈالخضراˈ وارد بغداد شده اند.
آلمان ها نیز خبر تخلیه کارکنان خود از بغداد را تکذیب کردند و بغداد همچنان در وضعیت عادی بسر می برد.
2- رسانه های منطقه ای و بین المللی در تمام مدت یک هفته گذشته، تلاش کرده اند که جنگ جاری در عراق را جنگی مذهبی میان شیعه و سنی معرفی کنند.
برای این منظور در تمام گزارش ها از عناوینی چون ˈگروه شبه نظامی سنی داعشˈ ، ˈانقلابیون سنیˈ و ˈخیزش استان های سنیˈ استفاده کرده و سعی کردند نبرد حاضر را انقلاب سنی های عراق علیه دولت شیعه القا کنند.
این خط خبری در جریان نبردها در ˈتل عفرˈ در شمال غرب موصل بیشتر نمود یافت، بطوری که عنوان اکثر رسانه ها به این معطوف شد که ˈداعش اولین شهر شیعه عراق را اشغال کرده استˈ.
این درحالی است که پیش از ورود داعش به شهر ترکمن های شیعی موصل، اعضای این گروه تروریستی، علاوه بر شیعیان، کردها ، نظامیان و نیز مسیحیان و دیگر پیروان مذاهب و مسلک ها، تعداد زیادی از شهروند سنی را نیز در این استان به قتل رساندند و در میان صدها هزار آواره از موصل، خیلی ها از شهروندان اهل سنت هستند.
3- اخبار و گزارش های رسیده از موصل و استان ˈصلاح الدینˈ و سایر مناطقی که به دست داعش افتاده ، حاکی است، این گروه تروریستی دست به جنایات وحشیانه ای در این مناطق زده است.
بریدن سر اسیران جنگی و شهروندان غیرنظامی ، اعدام های دسته جمعی و تعرض به دختران و زنان جوان، از جمله جنایاتی است که در این چند روزه در مناطق تحت اشغال داعش در شمال عراق رخ داده و فیلم و تصاویر زیادی از این جنایات بر روی شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
جالب اینکه بخش عمده ای از این مستندات توسط همین گروه تروریستی و با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم عراق و حتی مردم سایر کشورهای منطقه ، بر روی شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
رسانه های بین المللی و منطقه ای نیز در این مسیر به کمک داعش شتافته اند که معلوم نیست هدف این جریان سازی بزرگ چیست. آیا آنان دنبال نشان دادن چهره واقعی داعش هستند یا به دنبال دامن زدن به رعب و وحشت عمومی در ارتش و مردم عراق و منطقه، به نفع داعش.
4- حجم اخبار و گزارش های عمدتا تصویری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی آنقدر هست که باید جهان را با واقعیت داعش آشنا کند.
نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق گزارش داده که داعش کلیه کلیساها را در موصل به آتش کشیده و حتی به صورت گروهی به زنان تعرض کرده اند.
کمیساریای حقوق بشر در عراق، از اعدام ها و کشتارهای جمعی که به نوعی نسل کشی در عراق تلقی می شود، به شدت ابراز نگرانی می کند.
فیلم هایی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که اعضای این گروه ضد بشری سرگرم فوتبال با سرهای بریده هستند، یا گروهی که وحشیانه به داخل خانه ای ریخته اند تا اهالی آن را تخلیه کرده و در بیرون خانه گردن بزنند.
صدها هزار عراقی از استان های شمالی آواره شده و سخنگوی دبیرکل هم نسبت به یک فاجعه انسانی در عراق هشدار داده است.
با این حال رسانه های منطقه ای و غربی، در جریان بحران اخیر به جای ایجاد یک جریان ضد تروریستی و همراهی دولت عراق در نبرد با تروریسم، نوک پیکان حملات خود را به دولت ˈنوری المالکیˈ نشانه برده اند.
این یعنی آدرس غلط دادن، اینکه گفته شود بحران اخیر به دلیل تبعیضاتی است که دولت المالکی میان شیعه و سنی قایل شده است. این یعنی به اشتباه انداختن در خصوص واقعیات عراق که اعلام می شود، سنی ها در قدرت نقشی نداشته و حقوقشان تضییع شده و علت بحران همین بوده است، چرا که تمام بحران اخیر در شرایطی ایجاد شده که رییس جمهوری کرد، رییس پارلمان سنی و معاون نخست وزیر هم از جریان های اهل سنت است.
رسانه های منطقه و بین المللی در حالی بغداد را متهم به دامن زدن به بحران می کنند که ˈاسامه النجیفیˈ رییس پارلمان مخالف دولت پایش در خیانت های اخیر در اشغال موصل گیر افتاده و گفته می شود به ترکیه ، کشوری که از سوی عراقی ها متهم به مشارکت در عملیات اشغال موصل توسط داعش است، گریخت.
پیش از اسامه، ˈطارق الهاشمیˈ دیگر شخصیت سنی که معاون رییس جمهوری بود، به دلیل ارتباط با عربستان و ترکیه و نیز همکاری با تروریست ها، محکوم شد و سرانجام به ترکیه و قطر گریخت.
بدتر از همه اینکه، رسانه های جهانی و منطقه ای همچنان، استاندارد دوگانه ای در برخورد با بحران خاورمیانه، به ویژه عراق و سوریه دارند.
روند و جهت گیری اخبار و گزارش ها و تحلیل ها بگونه ای است که گویا هنوز چهره و ماهیت داعش و ˈالقاعدهˈ و ˈجبهه النصرهˈ و ... برای جهانیان مشخص نشده است. هنوز این دوگانه نگری در قبال تروریست و دولت هایی که با آنان در خاورمیانه در جنگ هستند، بر قرار است.
ˈتونی بلرˈ نخست وزیر سابق انگلیس و از عاملان اشغال عراق در 2003 میلادی که از بانیان بحران عمیق امنیتی و ریشه دار در عراق نیز محسوب می شود، در روزهای گذشته در واکنش به داعش، به دولت ˈبشار اسدˈ تاخته است.
معلوم نیست از نظر بلر، داعش در عراق و سوریه چقدر با هم تفاوت دارند.
به هرحال، داعش در سوریه ، عراق، سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا ، همان داعش است و در صورت عدم کنترل و سرکوب آن، به خاورمیانه محدود نخواهد شد. همانطور که هم اکنون هم اعلام کرده اند، جمهوری آذربایجان و اردن را در نوبت بعدی تهاجمات خود قرار داده اند.
این جریان اگر در خاورمیانه مهار نشود، اروپا و آمریکا را در خواهد نوردید، بنابراین غرب باید سنگ هایش را با واقعیات منطقه وا کند، داعش، داعش است، چه در سوریه ، چه در عراق ومهمتر آنکه رسانه های جهانی نباید از این مساله غافل باشند.
خاورم**1770**1651

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن