تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819273764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قزوین استعداد راه اندازی دانشکده کشاورزی را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه: روزبه:
قزوین استعداد راه اندازی دانشکده کشاورزی را دارد
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: استان قزوین با قابلیت های فراوان کشاورزی و تولید محصولات شاخص ظرفیت راه اندازی دانشکده کشاورزی را داراست که پیگیری اجرایی شدن این طرح ضروری است.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک اعضاء کميسيون کشاورزي، آب، منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران با فعالان کشاورزي قزوين دوشنبه شب با حضور شمس علي معلم، ر ئيس کميسيون، مرتضي روزبه استاندار، محمدرضا صفري رئيس جهاد کشاورزي استان، عليرضا کشاورز قاسمي رئيس اتاق بازرگاني قزوين در محل سالن باغستان برگزار شد. مرتضی روزبه در این نشست تخصصی گفت: اتاق بازرگانی قزوین به عنوان نماد بخش خصوصی کارهای خوبی را آغاز کرده هر چند نواقص و مشکلات زیادی هم در بخش کشاورزی وجود دارد که باید با همکاری همه جانبه دولت و بخش خصوصی راهی برای خروج از بلاتکلیفی پیدا کنیم که تشکیل جلسات مستمر ماهانه با کشاورزان را توصیه می کنیم. وی افزود: پیشینه قزوین نشان می دهد در گذشته برای مدیریت بخش کشاورزی سازمان عمران دشت قزوین راه اندازی شده بود که بیانگر نوع نگاه و مدیریت این حوزه است و امروز هم نیازمند نگاه تخصصی و اعتماد به استانها هستیم و نباید همه استانها را یکسان ببینیم و نسخه واحدی برای همه بپیچیم و لباس متحدی برای همه بدوزیم. استاندار تصریح کرد: اگر امنیت غذایی مهم است باید به دور از شعار و حرف زدن برای حل مسائل وارد عمل شویم و قول هایی اجرایی دهیم و اراده کنیم موانع را از سر راه برداریم تا کارها به نتیجه برسد. راه اندازی دانشکده کشاورزی در قزوین ضروری است روزبه یادآورشد: استان قزوین علیرغم داشتن ظرفیت های فراوان در کشاورزی و تولید محصولات شاخص قابلیت آن را دارد که در آن دانشکده کشاورزی تاسیس شود که از جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی درخواست می کنم پیگیری لازم را انجام دهند. وی افزود: اگر نقشه راه را ندانیم مسیر رفتن را پید ا نخواهیم کرد و سردگم خواهیم شدلذا در مدیریت هم باید نگاه ما تغییر کند تا به بهره برداری مناسب برسیم. استاندار در پایان از کشاورزان خواست بدون پرداختن به موضوعات قدیمی مانند مشکلات خرده مالکی خود را با شرایط روز هماهنگ کرده و راهکارهای اجرایی برای توسعه بخش کشاورزی ارائه کنند.

کشاورز قاسمی: شناسایی مشکلات کشاورزان در اتاق بازرگانی پیگیری می شود در ادامه علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: تشکیل جلسات تخصصی با حضور کشاورزان برای شناسایی دقیق مشکلات این حوزه مهم و تاثیرگذار است و می تواند به بهبود فضای کسب و کار کمککند. وی افزود: حضور کشاورزان و تولیدکنندگان در نشست های رودر رو میتواند مسئولان را با دغدغه و نگرانیهای این حوزه آشنا کند و زمینه ارائه راهکارهای عملیاتی را فراهم کند. مجید کشاورز مقدم نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم در این جلسه گفت: در سال 90 کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین فعالیت خود را آغاز کرد و با راه اندازی بانک اطلاعاتی در حوزه های شیلات، آبزیان، ایجاد کارگروههای تخصصی برای بررسی مشکلات، شناسایی فعالان بخش های شاخص، وضعیت موجود بخوبی ارزیابی شده است. وی افزود: ارتباط با شرکت های دانش بنیان و تشکیل 11 جلسه کمیسیون کشاورزی در سال گذشته برای بررسی مشکلات زیتون کاران، تولید کنندگان قارچ و کمپوست و پسته، کشمش کاران، صنایع بسته بندی و اقدام برای برگزاری جشنواره انگور و میز کشمش از جمله کارهای انجام شده است. کشاورز مقدم تصریح کرد: در روزهای اخیر هم خوشه بسته بندی اتاق بازرگانی فعال شده و با اعزام یک هیئت برای بازاریابی محصول به کشور روسیه و قزاقستان و امضاء تفاهم نامه با پاکستان تهیه برنامه تلویزیونی با حضور بهره برداران در مسیر حمایت از تولیدکنندگان حرکت کرده ایم. این فعال اقتصادی یادآورشد: با تشکیل کمیته کشاورزی در شورای گفتگو زمینه طرح مشکلات و مسائل تولیدکنندگان این بخش فراهم شده و با جمع بندی موانع تولید و دغدغه کشاورزان با طرح موضوع در حضور مسئولان استانی و کشوری زمینه اتخاذ راهکارهای اصولی برای حل مشکلات فراهم شده است. بابایی: نگاه ویژه در دشت قزوین ضروری است علیرضا بابایی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین هم در این جلسه با ارائه گزارشی از سیمای استان گفت: بخش کشاورزی استان با داشتن بیش از 80 هزار بهره بردار و سهم اشتغال 22 درصدی و 60 هزار هکتار شبکه مدرن آبیاری، 360 هزار هکتار خاک حاصلخیز و استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی با توسعه سیستم های آبیاری مدرن در بیش از 25 هزار هکتار دارای ظرفیت های ارزشمندی است. بابایی بیان کرد: احداث کانال و خطوط لوله در سطح سه هزار کیلومتر به صرفه جویی 510 میلیون مترمکعبی آب شده و راندمان آبیاری سالانه را تا یک درصد افزایش داده و کشت متنوع محصولات زراعی و باغی را فراهم کرده و با تولید بیش از چهار میلیون تن محصولات زراعی و باغی و دامی جایگاه خصای در کشور دارد. این تولیدکننده شاخص استان تصریح کرد: وجود زمینه های فراوان برای رشد و توسعه کشت گلخانه ای، توسعه باغات در اراضی شیب دار و توسعه واحدهای تولید قارچ خوراکی و تولید نهال میوه مثمر و تولید بذر جو پایلوت سایر استانها شده است. وی گفت: تهیه و اجرای برنامه جامع بازسازی ونوسازی واحدهای دام وطیور، طرح جامع شیر استان، اصلاح نژاد و بهبود توانمندی های ژنتیکی، توسعه منابع خوراکی و بهبود تغذیه دام از کارهای ارزشمندی است که به توسعه کشاورزی منطقه کمک شایانی کرده است.

همایش بین المللی دشت قزوین برگزار می شود بابایی اظهارداشت: به منظور تبیین جایگاه دشت قزوین همایش بین المللی دشت قزوین در مهرماه امسال در قزوین برگزار خواهد شد که ضمن آسیب شناسی، دشت، اولویت سرمایه گذاری و توسعه با محوریت مدیریت منابع آبی، جلب حمایت های ملی در راستای مدیریت دشت قزوین و حمایت بین المللی برای صیانت از دشت، راههای صیانت از این دشت منحصر بفرد شناسایی خواهد شد. ملکی: افت آبهای زیرزمینی در قزوین نگران کننده است در ادامه یدالله ملکی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین با ارائه گزارشی از سیمای آب استان اظهارداشت: 300 هزار هکتار مساحت آبخوان استان است که با استحصال یک میلیارد و 993 میلیون مترمکعب آب، میزان مصرف کشاورزی 91 درصد، شرب پنج درصد و چهار درصد سایر مصارف است که متاسفانه بدلیل افزایش میزان مصرف و برداشت غیر مجاز شاهد کاهش تا 25 رمتری سطح آب زیرزمینی هستیم که تداوم این روند آینده نگران کننده ای را ترسیم می کند. وی افزود: تا پنج سال آینده با تداوم روند کنونی بخش عمده ای از کشاورزی را از دست خواهیم داد زیرا در شرایط کنونی وضعیت برخی چاههای تامین آب بحرانی است و در مناطقی مانند شاهین تپه، آثار افت آب شدیدتر است. ملکی بیان کرد: کاهش منابع آب زیرزمینی موجب فرونشست زمین، پیش روی شوری آب در منطقه، خشک شدن قنوات، خشک شدن چاههای پیزومتری، تلفیقی، کاهش کیفیت آب و تراکم خاک می شود و خسارات جدی به ابنیه وارد می کند و منجر به نشست 10 تا 12 سانتیمتری دشت قزوین شده است.

این مسئول یادآورشد:  افزایش چاههای غیر مجاز، برداشت بی رویه در حزوه دام وطیور، روند رو به افزایش آلاینده های صنعتی به منایع آبی، تجاوز به بستر رودخانه ها از عوامل مشکلات کنونی است که باید برای آن چاره اندیشی شود. در ادامه تعدادی از کشاورزان و تولیدکنندگان مشکلات حوزه های کاری خودرا مطرح کردند و خواستار کمک به حل آنها شدند. عدم تامین ماشین آلات به روز، عدم برنامه ریزی برای تولید، قیمت گذاری، صیانت از منابع آبی استان، حمایت از تولیدکنندگان قارچ، کاهش بوروکراسی، شنیدن صحبت کشاورزان در جلسات، کاهش صادرات کشمش، تداوم آبیاری قطره ای و تحت فشار، دایر شدن جوایز صادراتی، حل مشکلات گمرکی، دادن تسهیلات به صادرکنندگان و کاهش مایلات ارزش افزوده کشمش از مسائل مطرح شده توسط تولیدکنندگان بود. رئیس کمیسیون کشاورزي، آب، منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران همچنین از چند واحد تولیدی کشاورزی استان قزوین دیدن کرد. 


۱۳۹۳/۳/۲۷ - ۰۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن