تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819404406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح پایش و نظارت بر بازار عملیاتی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: طرح پایش و نظارت بر بازار عملیاتی شد تهران - ایرنا - رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تدوین بسته کنترلی و پایش بازار در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: از توان و ظرفیت انجمن های حمایت حقوق مصرف کننده، اصناف و تشکل های مردم نهاد در اجرای پایش بازار استفاده خواهد شد.


سیدجواد تقوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، تصریح کرد: جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت ها، ایجاد ثبات و آرامش در بازار، توسعه فضای رقابتی، شفاف سازی و حمایت از تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار از اهداف طرح کشوری پایش و نظارت بازار کالا و خدمات است.
وی اضافه کرد: تقویت حسگرهای بازار و نظارت پیشگیرانه با استفاده از روش های نوین بازرسی، ماموریت اصلی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار است.
تقوی همچنین طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار را در سه محور دانست و اظهار داشت: تقویت حسگرهای بازار برای اخذ ، جمع آوری و انعکاس به موقع اطلاعات از مجاری مختلف تامین، توزیع و قیمت در راستای نظارت پیشگیرانه مهمترین اقدامات این طرح است.
وی در خصوص سایر محورهای این طرح گفت: بررسی وضعیت شبکه های تولید، توزیع و قیمت کالاها خدمات اولویت دار و انعکاس به مراجع ذیربط و نیز بازرسی هدفمند به منظور برخورد با تخلفات احتمالی با هدف ایجاد امنیت اقتصادی از دیگر محورهای طرح پایش بازار است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین اجرای طرح پایش و نظارت بر بازار را در شرایط فعلی بسیار با اهمیت دانست و افزود: استفاده از ظرفیت اصناف و تشکل های صنفی، توزیعی و تولیدی بخش خصوصی برای کسب اطلاعات و آگاهی از وضعیت تامین، موجودی ها و توزیع جهت انجام اقدامات و برنامه ریزی های ضروری از دیگر راه حل های پایش بازار است.
به گفته وی، تلاش می شود در اجرای این طرح با استفاده از ابزارها و فناوری های نوین و کارآمد نسبت به انتقال سریع و بهنگام اطلاعات انجام پذیرد.
تقوی عرصه فعالیت این طرح را تمام گروه های کالایی و خدماتی و همچنین تجاری در سطح کشور طبق اولویت های تعیین شده کارگروه تنظیم بازار دانست که به صورت محسوس و نامحسوس تحت نظارت قرار دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تعامل و همکاری فیمابین سازمان حمایت و نهادهای مردمی را مهمترین موضوع در طرح پایش بازار عنوان کرد و یادآور شد: جلسات متعددی با انجمن های حامی حقوق مصرف کننده و سازمان های مردم نهاد برگزار شد که براساس آن از ظرفیت آنها برای شناسایی مشکلات بازار و نیاز مصرف کننده استفاده خواهد شد.
وی همچنین از اصناف به عنوان یک شبکه بزرگ اقتصادی جهت برنامه ریزی و سیاستگذاری های تامین و توزیع و مبادلات اطلاعات برای تامین خدمات و نیازهای جامعه یاد کرد و گفت: در شرایط فعلی در نظر داریم با بهره گیری از ظرفیت های موجود و همراهی خود و فعالانه اتاق اصناف و تشکل ها زمینه تحقق این امر را فراهم آوریم.
تقوی سپس اجرای طرح پایش را معطوف به رصد تامین، توزیع، موجودی و قیمت کالاهای اساسی و ضروری و ایجاد تعامل در عرضه و تقاضا با تقویت حسگرهای بازار و استفاده از فناوری های نوین دانست و افزود: سازمان حمایت با همراهی تیم اقتصادی دولت، تلاش خواهد کرد با اقدامات پیشگیرانه حتی الامکان فضای بروز تخلفات از بین برود.
اقتصام(4)1574**1558

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن