تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819008348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناخت صحیح ذائقه خریداران، نقش مهمی در اشتغال فعالان بخش صنایع دستی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان؛ شناخت صحیح ذائقه خریداران، نقش مهمی در اشتغال فعالان بخش صنایع دستی دارد خبرگزاری پانا:ˈ محمد احمدی پورˈ بازدیدکنندگان را بزرگترین حامیان صنایع دستی دانست و افزود: مردم با قرار دادن محصولات صنایع دستی در سبد خانوار خود، موجب حفظ و توسعه این صنعت در استان می شوند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ خرداد ساعت 10:07



به گزارش خبرگزاری پانا،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان صنایع دستی را بخشی از فرهنگ جامعه خواند و اضافه کرد: صنایع دستی به فرهنگ و زندگی مردم گره خورده و خارج از صنعت تزیینی می باشد که با فرهنگ دینی و ملی ما همبستگی دارد و این امر موجب نزدیکی خانواده ها می شود.

معاون استاندار گیلان با اشاره به ورود بیش از 12 میلیون گردشگر به گیلان، بر لزوم ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در استان تاکید و اظهار کرد: ایجاد مراکز صنایع دستی برای آشنایی گردشگران با هویت استان که به تبع آن درآمد برای تولید کنندگان دارد، از نیازهای این استان است.

وی تامین اعتبار ویژه برای آموزش صنایع دستی در استان را از اولویت های استانداری گیلان دانست و بر حفظ، احیا و ترویج صنایع دستی تاکید کرد.

احمدی پور بر ضرورت ممانعت از ورود صنایع دستی خارجی برای حمایت از تولیدات داخلی و حفظ هویت فرهنگی برای نسل آینده تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این مراسم ، ضرورت ارتقای مناسبات تجاری و بازرگانی صنایع دستی استان در بازارهای جهانی را اجتناب ناپذیر دانست .

ˈ رضا علیزادهˈ یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را حساس کردن افکار عمومی و ارتباط برقرار کردن با آحاد جامعه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: شناسایی هنرمندان استان ، احیا کردن بخش های فراموش شده صنایع دستی ، همچنین تقویت کارگاه های صنایع دستی و توجه به کاربری آنها از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل در زمینه صنایع دستی است.

وی آموزش نیروی انسانی کارآزموده ، ورزیده و توانمند را اولین گام در مسیر انتقال یادگار گذشتگان به نسل های آینده دانست و ادامه داد: به خاطر کمبود منابع اعتباری در سال های گذشته به بحث آموزش توجه چندانی نشده و با تلاش های صورت گرفته برآنیم تقویت و ارتقای سطح فعالیت های آموزشی را داشته باشیم.

علیزاده ایجاد فرصت های شغلی در حوزه صنایع دستی را یکی از مزیت های این بخش ذکر و اظهار کرد: هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی برای رقابت به بازارهای جهانی به ویژه آسیای شرقی باید به کیفی سازی محصولات و کاربردی کردن آن دقت کنند.

وی ادامه داد: با شناسایی و نفوذ به بازارهای هدف باید درآمدهای ارزی را به ارمغان آورد چرا که صنایع دستی یکی از حوزه های ارز آور بوده و بسته بندی مناسب در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه 17 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی استان شناسایی و فعالیت دارند که بیش از شش هزار نفر از آنان بیمه شده اند، خاطرنشان کرد: طی تفاهم نامه ای که با اداره کل فنی و حرفه ای منعقد شده چتر حمایتی بیمه بر روی همه هنرمندان صنایع دستی گسترده خواهد شد.

صنایع دستی متنوعی در نقاط مختلف گیلان تولید می شود که سفالگری ، حصیربافی ، رشتی دوزی ، چادر شب بافی ، بامبوبافی ، صنایع چوبی ، گلیم بافی ، میناکاری ، نمدبافی ، منبت کاری ، چموش دوزی از نمونه های این تولیدات در استان است .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن