تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819008546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر جهاد کشاورزی: هشت هزار و 500 هکتار زمین در ایلام و خوزستان به کشت چغندرقند اختصاص می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر جهاد کشاورزی: هشت هزار و 500 هکتار زمین در ایلام و خوزستان به کشت چغندرقند اختصاص می یابد ایلام- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هشت هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان های ایلام و خوزستان به کشت پاییزه چغندرقند اختصاص خواهد یافت.


به گزارش ایرنا، ˈعباس کشاورزˈ روزدوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی کشت پاییزه چغندرقند در ایلام افزود: با توجه به ظرفیت های موجود و وجود زمین های مستعد و حاصلخیز در ایلام و خوزستان امسال این مقدار زمین به زیر کشت این محصول می رود.
وی وجود آب های مرزی و حجم بارندگی های مناسب سال زراعی جاری و نیز آب های سرشاخه های رودخانه سیمره در شهرستان سیروان را از ظرفیت های مناسب برای استمرار کشت بهاره و حمایت از کشت پاییزه چغندرقند در استان ایلام دانست.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در پنج سال آینده با انتقال آب از سرشاخه های رودخانه سیمره در شهرستان سیروان برای کشاورزی برنامه های توسعه زراعت و باغبانی استان توسعه یابد.
وی توسعه باغ های دیم را از دیگر فرصت های استان در حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: با توجه به بارندگی های مطلوب در ایلام این استان می تواند در توسعه تاکستان های انگور و باغ های بادام عملکرد بالایی داشته باشد.
کشاورز تهیه طرح هایی برای توسعه محصول چغندرقند ودانه روغنی کلزا را از برنامه های در دست اقدام دولت تدبیر و امید دانست و گفت : افزایش عملکرد در واحد سطح و بالابردن بهره وری آب برای توسعه کشت و تولید محصول های مهم کشاورزی از برنامه های در دست اجرای این وزارت است.
این نشست با حضور روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان های خوزستان، کرمانشاه، اصفهان و ایلام برگزار شد.
استان ایلام حدود 300 هزار هکتار زمین قابل کشت دارد که بالای 80 درصد آن به روش سنتی و دیم کشت می شود.
ایلام با کمتر از 10 هزار هکتار باغ آخرین استان کشور در حوزه فعالیت های باغ داری است.
گندم، جو، ذرت دانه ای، نخود، چغندرقند و برنج در زمره مهم ترین محصول های کشاورزی استان ایلام قرار دارد. ک/2
7171/565/1859

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن