تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815480338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 20 هزار نفر از بيماران ام اسي در انجمن ثبت نام کرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۴۳ق.ظ)
مدير عامل انجمن ام اس ايران: تنها 20 هزار نفر از بيماران ام اسي در انجمن ثبت نام کرده اند در کشور آمار مبتلايان به بيماري ام اس حدود 70 هزار نفر است که تنها 20 هزار نفر آنها در اين انجمن ثبت نام کرده اند.
مدير عامل انجمن ام اس در جشنواره فرهنگي هنري هفته ام اس با بيان اين که بيماري ام اس بايد در رده بيماران خاص قرار بگيرد و تلاش هايي نيز در اين زمينه صورت گرفته است که هم اکنون به صورت جدي تري پيگيري مي شود، گفت: بيمه هاي تامين اجتماعي و خدمات درماني تا حدود 90 درصد هزينه هاي دارويي اين بيماران را پرداخت مي کنند و بيمارستان هاي دانشگاهي نيز با توجه به بودجه اي که وزارت بهداشت به آنها تخصيص داده است، هزينه درماني بيماران ام اس را پرداخت مي کنند.
وزيري با اشاره به هزينه هاي دارويي اين بيماران بيان کرد: هزينه دارويي اين بيماران متفاوت است و از 48 هزار تومان تا 900 هزار تومان هزينه دارويي اين بيماران است که البته داروها تک نيز هست که قيمت بالاتري دارد.
وي درمورد استفاده از داروهاي ايراني بيان کرد: استفاده از داروهاي ايراني اختلالي در روند درمان ايجاد نمي کند و استفاده از داروهاي ايراني بنا به دستور و تشخيص پزشک صورت مي گيرد ولي در کل، کيفيت داروهاي داخلي کمتر از داروهاي وارداتي نيست.
مدير عامل انجمن ام اس در مورد برگزاري جشنواره هايي براي بيماران ام اس، گفت: اين برنامه با دو هدف برگزار مي شود يکي اينکه بيماران توانايي هاي خود را بشناسند و ديگر اينکه جامعه اين افراد را باور کند و از توانايي هاي اين افراد استفاده کنند چرا که ديده شده برخي از شرکت ها و سازمان ها به محض اينکه متوجه مي شوند نيرويي مبتلا به ام اس، فورا دستور اخراج کارمند خود را مي دهند.
وي در پايان گفت: حدود 70 هزار مبتلا به بيماري ام اس در کشور وجود دارد که تنها 20 هزار نفر آنها در انجمن ثبت نام کرده اند و اين ضعف فرهنگي ماست که کسي که بيمار مي شود نمي تواند به دليل ناآگاهي جامعه از بيماري ام اس در اين انجمن ثبت نام کند.
در حاشيه اين جشنواره نمايشگاهي از آثار مبتلايان به ام اس افتتاح شد و علاقمندان مي توانند همه روزه تا 9 خرداد از ساعت 18 لغايت 21 از اين نمايشگاه بازديد کنند .
همچنين از برنامه هاي ديگر اين جشنواره پخش فيلمهاي خط آفتاب ، طلا و مس، گلبهار ، راه و بيراهه که با موضوع ام اس ساخته شده از ساعت 18 لغايت 21 در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران پخش و مورد نقد و بررسي صاحبنظران قرار مي گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن