تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818911348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد رييس جمهور در تبديل شدن دليل توسعه نيافتگي ايران به سوال ملي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ خرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۴۶ب.ظ)
تاکيد رييس جمهور در تبديل شدن دليل توسعه نيافتگي ايران به سوال ملي روحاني با بيان اين که غم همه ما بايد يکي باشد گفت: در يک سوال از هم بپرسيم که چرا توسعه يافته نيستيم، اگر اين سوال ملي ما باشد کار ما درست مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان پيش از ظهر امروز در همايش بيمه سلامت همگاني گفت: هدف ما طبق چشم انداز 20 ساله اين است که کشور به يک کشور توسعه يافته تبديل شود.
وي افزود: طبق چشم انداز 20 ساله بايد سالانه 8 درصد در نظام سلامت رشد مي داشتيم تا در 20 سال به نقطه مورد نظر برسيم. اما متاسفانه در 10 سال اول شرايط مناسبي نداشتيم، در سال هاي اوليه 4.5 درصد رشد داشتيم. در سال هاي بعد شرايط مقداري مطلوب شد و در دو تا سه سال اخير وضع به گونه اي شد که در سال 91 رشد منفي 5.8 داشتيم.
روحاني با بيان اين که غم همه ما بايد يکي باشد گفت: در يک سوال از هم بپرسيم که چرا توسعه يافته نيستيم، اگر اين سوال ملي ما باشد کار ما درست مي شود.
وي افزود: علت اين که در خرمشهر پيروز شديم اين بود که سوال ما ملي شد که چرا خرمشهر سقوط کرد و چرا نبايد خرمشهر به دامن کشور برگردد، همين باعث عزم ملي و سراسري و فتح خرمشهر شد. رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه در نظام سلامت بايد مردم از نظر روحي آرامش داشته و از نظر جسمي تقويت شوند گفت: همه ما مي دانيم که اصل، بهداشت است، اگر بهداشت ناموفق بود نوبت به درمان مي رسد.
وي ادامه داد: قدم اول بهداشت و قدم دوم درمان است. اگر مي خواهيم توسعه پيدا کنيم بايد جامعه ما سلامت داشته باشد.
روحاني ادامه داد: پولي که براي سلامت هزينه مي شود هزينه نيست همان طور که پولي که براي آموزش و پرورش هزينه مي شود هزينه نيست. مهمترين پايه توسعه انسان است که با توسعه علم و دانش محقق مي شود.
وي با اشاره به اينکه تصميم ما اين است که نظام سلامت را متحول کرده و به سمت نقطه مطلوب برويم، گفت: بايد قدم به قدم جلو برويم، اگر بتوانيم نظام سلامت را به نقطه مطلوب برسانيم به معناي فتح خرمشهر است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن