تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804781654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد رييس جمهوري بر نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در رشد اقتصادي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۵۱ب.ظ)
تاکيد رييس جمهوري بر نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در رشد اقتصادي ايران رييس جمهوري در نشست با وزير و معاونين وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکيد کرد: دولت مي‌خواهد در سال ۹۳ به رشد مثبت اقتصادي برسد و در اين مسير مسئوليت سنگيني بر دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران صبح امروز (دوشنبه) در نشست با وزير، معاونان و مديران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تبريک ميلاد با سعادت اميرالمومنين علي (ع) گفت: اگر شيعه و پيرو راستين مسير حق و عدل حضرت علي (ع) باشيم سعادت دنيا و آخرت را در پي خواهد داشت.
روحاني با اشاره به اينکه امروز بايد همه تلاشگران در مسير رشد و شکوفايي کشور وارد صحنه شوند، بر ضرورت برنامه‌ريزي براي بهره‌برداري از تمامي معادن کشور و ايجاد صنايع جانبي آنها تاکيد کرد و گفت: با وجود معادن و زمينه‌هاي صنعتي فراواني که در کشور وجود دارد، قابل قبول نيست که در اين شرايط قرار داشته باشد.
رييس‌جمهوري با اشاره به عدم استفاده و بهره‌برداري صحيح از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي کشور خاطرنشان کرد: اگر بهره‌وري را افزايش دهيم رشد و توسعه کشور ارتقا خواهد يافت و از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مي‌خواهم تا در راستاي ارتقاي بهره وري در اين بخش استراتژي و نقاط کليدي در بخش صنعت را مشخص کنند.
رييس‌جمهوري با بيان اينکه دولت مي‌خواهد در سال ۹۳ به رشد مثبت اقتصادي برسيم، تصريح کرد: در اين مسير مسئوليت سنگيني بر دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ ما بايد اين حرکت را سرعت بخشيده و همزمان بدنبال ايجاد رونق اقتصادي در کشور باشيم.
دکتر روحاني با اشاره به اوضاع و رشد نامناسب اشتغال در کشور طي ۱۰ سال گذشته بر لزوم تلاش و برنامه‌ريزي در جهت فعال شدن و رونق صنايع و واحد هاي توليدي که به هر دليلي مشغول به فعاليت نيستند تاکيد کرد.
رييس جمهوري با اشاره به برخي مشکلات در بخش صنعت و معدن از جمله سرمايه در گردش واحدهاي توليدي گفت: همه مواردي که مانع بهبود فضاي کسب و کار در کشور است از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان پيشنهاد در دولت مطرح شود تا در جهت رفع آنها تصميم‌گيري کنيم.
روحاني افزود: بايد موانع و مقررات دست و پا گير را در راستاي بهبود فضاي کسب و کار در کشور برطرف کنيم.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه حرکت خوبي در زمينه اکتشاف و استخراج معادن در کشور انجام مي‌شود بر برنامه‌ريزي و ارائه تسهيلات مناسب در جهت افزايش بهره‌برداري از معادن تاکيد کرد.
دکتر روحاني با اشاره به نامگذاري سال ۹۳ به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد در حرکت کشور به سمت رونق اقتصادي پيشرو باشد چرا که اين بخش مي‌تواند اثرات خوبي را در رشد اقتصادي کشور داشته باشد.
رييس جمهوري با اشاره به برخي مزيت‌ها ويژگي‌هاي کشور در جهت رشد صنايع از جمله موقعيت جغرافيايي و دسترسي به آب‌هاي آزاد گفت: تمامي اين شرايط زمينه‌ها را براي حرکت سريع و پرشتاب در راستاي ارتقاي بخش صنعت و معدن و تجارت فراهم مي‌کند.
دکتر روحاني با بيان اينکه امروز به واسطه مذاکرات ايران با غرب شرايط خوبي در بخش تجارت و واردات کالا براي کشور ايجاد شده گفت: امروز شرايط مناسب بانکي براي تجارت در جهان آماده شده است و ما بايد از اين شرايط براي تامين کالاهاي اساسي مورد نياز مردم استفاده کنيم.
رييس جمهوري اظهار اميدواري کرد تا تلاش دولت به ويژه بخش صنعت، معدن و تجارت کشور موجب رشد و رونق اقتصادي و خارج شدن کشور از وضعيت رکود شود.
پيش از سخنان رييس جمهور نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت گزارشي در خصوص عملکرد، اهداف، چالش‌ها و مشکلات اين وزارتخانه و نيز برنامه‌ريزي در خصوص توسعه و بهبود وضعيت صنعت و معدن در کشور ارائه کرد.
وضعيت نيروي انساني، سهم بخش صنعت، معدن و تجارت در توليد ناخالص داخلي، شاخص توليد کارگاه‌هاي بزرگ توليدي، آمار صنايع موجود، طرح‌ها و پروژه‌هاي صنعتي، تسهيلات مالي مورد نياز براي اجراي طرح‌هاي صنعتي، ملزومات توليد و سرمايه در گردش مورد نياز در بخش صنعت و معدن طي سال جاري، عملکرد بانک صنعت و معدن و صندوق ضمانت صادرات ايران، انواع مواد معدني در حال استخراج، ذخاير معادن فعال، ميزان صادرات محصولات فرآوري رشده صنايع معدني، روند صادرات غير نفتي کشور، موجودي کالاهاي اساسي و برنامه‌ريزي‌ها براي تامين به موقع اين کالاها، چگونگي واردات کشور و وضعيت صنايع فولادي کشور از جمله مواردي بود که وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص آنها به رييس جمهور گزارش داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن