تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهدید به ممنوعیت پروازهواپیماهای لبنانی/ تنش بین لبنان و اتحادیه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تهدید به ممنوعیت پروازهواپیماهای لبنانی/ تنش بین لبنان و اتحادیه اروپا بیروت - ایرنا - دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در بیروت بیانیه ای را منتشر کرد که در آن تهدید شده است بطور کامل جلوی پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی لبنان بر فراز اروپا گرفته خواهد شد و این تهدید هشدارآمیز به تنش بین دو طرف منجر شد.


به گزارش ایرنا، بعداز صدور این بیانیه « آنجلینا ایخهورست» رییس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در بیروت با « غازی زعیتر» وزیر حمل ونقل لبنان دیدار کرد تا این کشور را به اجرای فوری اقداماتی که نظارت سازمان یافته بر وضعیت حمل ونقل هوایی لبنان را تضمین می کند، ترغیب نماید.
در بیانیه دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در بیروت آمده است که« سازمان بین المللی هوانوردی کشوری ( ایکائو) در سال 2012 به لبنان در خصوص تاخیر زیاد در خصوص حل مشکلات ایمنی پروازها هشدار داده و کمیته ایمنی هوایی وابسته به اتحادیه اروپا هم نسبت به این تاخیر ابراز نگرانی شدید کرده است.
براساس این بیانیه ، ایخهورست اعلام کرد که اتحادیه اروپا آماده ارائه کمک های فنی است و در چارچوب تعهدات خود ملتزم به همکاری با مقامات لبنانی است اما ضرورت دارد که قوانین مربوط به ایمنی پروازها رعایت و کمیته هوانوردی کشوری در لبنان تشکیل شود.
وی تاکید کرد: ضروری است تا در راس این کمیته اشخاصی واجد شرایط که دارای تجربه کافی برای نظارت های سازمانی باشند، قرار گیرند.
« دانیال الهیبی» مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری لبنان که همزمان رییس فرودگاه بین المللی بیروت می باشد در واکنش به این بیانیه تاکید کرد: هشدارهای اتحادیه اروپا مربوط به اجرای قانون است و ربطی به معیارهای ایمنی پروازها ندارد زیرا لبنان این معیارها را متعهدانه و درسطح بالاترین درجه بین المللی رعایت می کند.
وزیر حمل و نقل لبنان هم اعلام کرد که اجرای قانون در اولویت قرار دارد و موضوع را در هیات دولت لبنان مطرح و پیگیری می کند بویژه اینکه لبنان به اجرای تصمیمات بین المللی متعلق به ایمنی پروازها متعهد است.
کمیته ایمنی هوایی وابسته به اتحادیه اروپا قرار است در نشست آینده خود در ماه نوامبر 2014 در باره درج نام شرکت هواپیمایی لبنان در فهرست شرکت هایی که پرواز هواپیماهای آنها بر فراز اروپا خطرناک و ممنوع است، تصمیم بگیرد.
براساس این گزارش ، وزیر حمل و نقل لبنان در گفت وگو با رسانه های لبنانی در واکنش به این تصمیم تاکید کرد که اتحادیه اروپا حق ورود به قوانین ایمنی پروازهای کشوری را ندارد و تنها می تواند اجرای معیارهای بین المللی ایمنی پروازها توسط شرکت هواپیمایی لبنان را کنترل کند.
غازی زعیتر با تاکید به اینکه اتحادیه اروپا و طرف های دیگر حق دخالت در امور داخلی لبنان را ندارند، گفت که این تصمیم تعجب برانگیز و بدون دلیل اتحادیه اروپا تنها در چارچوب فشارهای بر لبنان است که تاکنون اهداف آن معلوم نیست.
وی درعین حال افزود: هماهنگی و همدستی برخی طرف ها در داخل لبنان با اتحادیه اروپا در این زمینه بعید نیست تا زمینه نفوذ آنها در فرودگاه بیروت باز شود اما بدانند که چنین اجازه ای به آنها داده نخواهد شد و فرودگاه بیروت متعلق به همه لبنانی ها است.
وزیر حمل ونقل لبنان خاطرنشان کرد: این دخالت اتحادیه اروپا در امور داخلی لبنان است و هیچ ارتباطی با معیارهای ایمنی پروازها ندارد زیرا می دانند که ما این معیارها را به بهترین وجه رعایت و اجرا می کنیم.
غازی زعیتر با ابراز تعجب از اظهارات رییس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در لبنان در خصوص تعیین تکلیف و چگونگی انتخاب اعضای کمیته ایمنی پروازها در لبنان ، آن را نوعی دخالت در امور داخلی لبنان بلکه فراتر از آن نوعی اعمال فشار بر دولت لبنان دانست.
وی اظهارداشت: اتحادیه اروپا که اکنون بیدار شده و نگران ایمنی پروازهای شرکت هواپیمایی لبنان است چرا در 12 سال گذشته سکوت کرده بود.
وزیر حمل ونقل لبنان هشدار داد که اگر کمیته ایمنی هوایی اتحادیه اروپا در جلسه آینده خود که قرار است 6 ماه دیگر تشکیل شود ، تصمیمی منفی علیه لبنان اتخاذ کند در این صورت ما حق داریم همه چیز را افشا کنیم.
در واکنش به اظهارات غازی زعیتر ، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در لبنان در بیانیه دوم خود به این اظهارات اعتراض و اعلام کرد که لبنان باید قوانین ایمنی پروازها را اجرا کند .
در این بیانیه آمده است : سازمان بین المللی هوانواردی کشور و مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل با مقامات لبنانی تا رسیدن به نتیجه مطلوب و کسب ضمانت های درخصوص رعایت و اجرای قانون ایمنی پروازها همکاری سازنده می کنند.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن