تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805663051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: اتحادیه اروپا مامور اعلام زمان دور بعدی مذاکرات/افزایش دیدارهای مستقیم در سطوح بالا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: اتحادیه اروپا مامور اعلام زمان دور بعدی مذاکرات/افزایش دیدارهای مستقیم در سطوح بالا

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: اتحادیه اروپا مامور اعلام زمان دور بعدی مذاکرات/افزایش دیدارهای مستقیم در سطوح بالا
یک مقام ارشد آمریکایی اتحادیه اروپا را مامور اعلام زمان دور بعدی مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد. به گزارش نامه نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت آمریکا، یک مقام ارشد این کشور پس از پایان دور چهارم مذاکرات ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این دور از مذاکرات گفت: برخلاف دوره‌های قبل اکنون ما در آستانه نوشتن تنظیم پیش‌نویس هستیم که این مرحله بسیار دشوارتر از دوره‌های پیشین است. همه مسائل روی میز مذاکره است و ما درباره همه آنها گفت‌وگو می‌کنیم.

وی ادامه داد: همانگونه که ما گفتیم همه مسائل به طور مستقل و با شیوه خود مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد. مذاکرات این هفته مفید و سودمند، اما در عین حال دشوار بود. ما همواره و بارها تکرار کردیم که روند مذاکرات دشوار خواهد بود. ما اکنون تنها در آغاز روند نوشتن پیش‌نویس قرار داریم و راه بسیار مهمی در پیش است. مباحث بسیار مهمی وجود دارد که پیچیده هستند. اگر این روند بسیار آسان حل می‌شد ما می‌توانستیم در سال‌های خیلی پیشین این کار را انجام می‌دادیم.

این مقام ارشد آمریکایی ادامه داد: ما اکنون تمرکز‌مان را بر این مساله جلب کرده‌ایم که روند مذاکرات در گام آینده به چه شکل خواهد بود و چگونه می‌توان مباحث را پیش برد. ما باردیگر در ماه ژوئن برای انجام مذاکرات در سطح مدیران سیاسی بازمی‌گردیم. اتحادیه اروپا زمان دور بعدی مذاکرات را اعلام خواهد کرد، اما کارشناسان ما گفت‌وگو‌های‌شان را ادامه می‌دهند آنها روزانه با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

وی ادامه داد: همه طرف‌های مذاکره کننده جدی هستند ما این مساله را‌ می‌دانیم اما معتقدیم که باید واقع‌نگری بیشتری اعمال شود. من بارها اعلام کردم و بار دیگر یادآوری می‌کنم آنچه که ما به عنوان توافق جامع به دنبال آن هستیم یک بسته شامل موضوعات مختلف بوده و یک چک لیست فهرست‌وار نیست. ما بر این مساله تمرکز کر‌ده‌ایم که چگونه می‌توانیم همه فاکتورهای موجود را به طور همزمان در این بسته بگنجانیم تا دیگر ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نباشد و برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز باشد.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: ما همواره آشکارا اعلام کرده‌ایم که ما زمانی قائل شده‌ایم تا بتوانیم روند مذاکرات را به درستی انجام دهیم. ما توافق بدی انجام نخواهیم داد همانگونه که رئیس جمهور،‌ وزیر خارجه و بسیاری از مردم گفتند توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است. ما می‌دانیم که دستیابی به یک توافق نیازمند زمان است بر همین اساس متعهد هستیم که به این توافق دست یابیم.

این مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه اهداف 1+5 تغییر نکرده است گفت: ایران نمی‌تواند به تسلیحات هسته‌ای دست یابد و باید برنامه‌ این کشور به طورکامل برای اهداف صلح‌آمیز باشد. اهداف ما در برنامه اقدام مشترک مشخص شده است و فکر نکنم که اهداف بیش از آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: من بار دیگر به مردم این یادآوری را می‌کنم که این دور از مذاکرات کاملا متفاوت از دورهای گذشته بود. در دور اول مذاکرات ما درباره دستور کار و چارچوب اینکه چگونه شش ماه آینده بگذرد صحبت کردیم، در دور دوم و سوم ما تمام مسائل را روی میز مذاکرات گذاشته و با سپری کردن زمان درباره آنها صحبت کردیم و پس از بحث درباره آنها از روی میز مذاکره برداشتیم.اکنون ما درباره راه‌هایی صحبت‌ می‌کنیم که چگونه بتوانیم این مباحث را به یکدیگر مرتبط کنیم. جای تعجبی وجود ندارد که در این دور از مذاکرات گفت‌وگو‌ها بسیار دشوار بوده است.

این عضو هیات مذاکره‌کننده آمریکایی ادامه داد: اتحادیه اروپا برای دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 برنامه‌ریزی می‌کند و اعلام نشدن زمان مذاکرات تنها به مساله تنظیم کردن و برنامه‌ریزی برمی‌گردد، اما این مساله درست است که ما در طول چهار روز نتوانستیم در وین تمام اختلافات موجود میان طرفین را حل کنیم بر همین اساس گفت‌وگو‌های کارشناسی از طریق تلفن، ایمیل و حتی به طور مستقیم همانگونه که در نیویورک هفته گذشته برگزار شد، ادامه دارد. این بدان معنا نیست که ما تنها به وین آمده، مذاکره می‌کنیم و بعد به خانه‌هایمان بازگشته و تا دور بعدی کاری انجام نمی‌دهیم. من فکر می‌کنم که در ماه‌های آینده با پیشرفت در روند مذاکرات دیدارهای مستقیم در سطوح بالا افزایش یابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان خوش‌بینی شما نسبت به ایران در مذاکرات گفت: در اینجا مساله خوش‌بینی و یا بدبینی مطرح نیست بلکه باید واقع‌گرا بود ما همواره اعلام کردیم و رئیس جمهور کشورمان نیز بیان کردند که مساله 50 50 است. ما می‌دانیم که تصمیم‌های سختی در این روند وجود دارد و نیاز است که همه ما واقع‌گرا باشیم. ما همواره اعلام کردیم تا زمانی که درباره همه مسائل به توافق دست نیابیم توافق جامع انجام نمی‌شود. ما معتقدیم که هنوز هم می‌تو‌انیم به توافق دست یابیم اگر از تصمیم‌ها و فرصت‌های به دست آمده استفاده کنیم و اگر ما بتوانیم با یکدیگر کار کنیم می‌توانیم به یک توافق دست یابیم.

این مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر اتحاد 1+5 گفت: اهداف 1+5 از چند ماه گذشته تا کنون تغییر نیافته است. نکته دوم این است که همه مسائل مطرح شده در مذاکرات به یکدیگر متصل هستند. تمام نگرانی‌های ما باید با توافق جامع برطرف شود و ما براساس این روند حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جهت برطرف کردن نگرانی‌های حال و گذشته نقش مهمی دارد و ایران باید با این آژانس همکاری کند. ما نیز همکاری نزدیکی با آژانس داریم. ما باید روند اجرای توافق را مشاهده کنیم و آژانس بهترین جا برای نشان دادن این مساله است.

این عضو نزدیک به هیات مذاکره‌کننده آمریکایی افزود: کارشناسان و مدیران سیاسی ما در روزها و هفته‌های آینده با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. در این روند فرمولی وجود ندارد بلکه چند راه وجود دارد که ما می‌توانیم به وسیله آنها تکه‌های پازل را به یکدیگر وصل کنیم و به هدف خود دست یابیم که هدفمان این است که برنامه هسته‌ای ایران به طورکامل برای اهداف صلح‌آمیز باشد.

وی درباره جزئیات گفت‌وگو‌ها اظهارنظر نکرد و تنها اعلام کرد که طرف‌های مذاکره کننده تنها در آستانه آغاز روند پیش‌نویس هستند و این روند تنظیم پیش‌نویس نیازمند زمان است.

این مقام ارشد آمریکایی در مورد تصمیمات کنگره آمریکا گفت: ما همانگونه که اعلام کردیم بر این باوریم که اگر بتوانیم به توافق جامع دست یابیم و این توافق تضمین کند که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است در این صورت کنگره نیز حامی این توافق خواهد بود. البته من اینجا اعلام نمی‌کنم که در این روند ممکن است مباحث سخت و دشواری وجود داشته باشد این روند در سیستم‌های سیاسی معمول است. همه ما می‌دانیم که بهترین فرصت این است که ما بتوانیم این مساله را به صورت دیپلماتیک حل کنیم. ما اکنون ملزم هستیم که روند مذاکرات را بیازماییم. اگر بتوانیم به توافق جامع دست یابیم در این صورت توافق بدی انجام نداده‌ایم. ما بر روی روند مذاکرات از زمان استفاده می‌کنیم تا بتوانیم به توافق خوب دست یابیم. در آن زمان می‌توانیم با کنگره آمریکا نیز در این باره همکاری کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5 گفت: ما دیدار دوجانبه سه ساعته با هیات ایرانی داشتیم. این دیدار باعث تعجب شما نمی‌شود .من درباره جزئیاتی که درباره چه چیزهایی صحبت کردم اظهارنظر نمی‌کنم. این یک گفت‌وگو‌ی مستیم بود. این گفت‌وگو‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. ما هم در محافل خصوصی هم در برابر عموم اعلام می‌کنیم که روند مذاکرات نیاز به حرکت رو به جلو دارد و این حرکت باید سریعتر انجام بگیرد




1393/2/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن