تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804069337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجتمع بزرگ آموزشي فرهنگي حوزه علميه در خراسان شمالي احداث مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۵۲ب.ظ)
با هدف بازگشت طلاب از قم و مشهد؛ مجتمع بزرگ آموزشي فرهنگي حوزه علميه در خراسان شمالي احداث مي‌شود مدير حوزه علميه خراسان شمالي گفت: مجتمع بزرگ آموزشي و فرهنگي حوزه علميه با هدف فراهم کردن زيرساخت‌هاي لازم براي بازگشت طلاب استان مقيم در حوزه هاي علميه قم و مشهد؛ در بجنورد احداث مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري وج، حجت الاسلام حجت سالاري مكي با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي بازگشت طلاب و روحانيان بومي استان از حوزه هاي علميه قم و مشهد بر اساس رهنمون مقام معظم رهبري در سفر به خراسان شمالي، اظهار داشت: علاوه بر توسعه كمي و كيفي مدارس علميه استان خراسان شمالي و احداث حوزه علميه جامع در بجنورد، بر اساس برنامه قرار است مجتمع بزرگ آموزشي، فرهنگي و رفاهي حوزه علميه در بش قارداش بجنورد احداث شود.
به گفته وي طرح اصلي اين مجتمع در مقياس كشوري طراحي شده تا بتواند علاوه بر پذيرش طلاب و روحانيان بومي خراسان شمالي؛ به حوزه هاي علميه سراسر كشور نيز در بخش هاي آموزشي، فرهنگي و رفاهي خدمات ارائه دهد.
حجت الاسلام سالاري مكي اظهار داشت: قرار است مجتمع بزرگ آموزشي، فرهنگي و رفاهي حوزه علميه در بجنورد به گونه اي احداث شود كه خدمات آن محدود به طلاب و روحانيان اين استان نباشد بلكه اردوهاي كشوري و برنامه هاي فرهنگي و آموزشي حوزه هاي علميه ساير استان هاي كشور نيز امكان برگزاري در اين مكان را داشته باشند.
وي افزود: با توجه به اين كه مجتمع مذكور در جوار بوستان ملي تفريحي گردشگري بش قارداش بجنورد احداث مي شود؛ زمينه اجراي برنامه هاي فرهنگي و تفريحي نيز در اين مكان به صورت مطلوبي مهيا است.
دبير شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي اضافه كرد: در حال حاضر زمين مورد نياز براي ساخت مجتمع مذكور به مساحد هفت هكتار از منابع طبيعي گرفته شده و سند قطعي هم براي آن صادر شده است.
وي عنوان كرد: علاوه بر اين بخشي از محوطه مشجر شده و اقدامات اوليه براي احداث مجتمع مزبور نيز انجام شده است.
حجت الاسلام سالاري مكي در مورد اعتبار مورد نياز براي ساخت اين مجتمع عنوان كرد: با توجه به عظمت پروژه، هنوز اعتبار دقيق مورد نياز براي ساخت آن اعلام نشده و به همين دليل نيز مقرر شده تا ساخت اين مجتمع به صورت مرحله اي و فازبندي شده اجرايي شود.
وي با تأكيد بر اين كه ساخت كامل مجتمع اعتبار كلاني لازم دارد، اضافه كرد: در اين زمينه مجمع خيران حوزه علميه استان خراسان شمالي فعال شده و در نظر دارد تا در نخستين فعاليت خود از ظرفيت خيران براي احداث اين مجتمع استفاده كند.
مسؤول نمايندگي حوزه هاي علميه خراسان شمالي تصريح كرد: اجراي پروژه مجتمع آموزشي، فرهنگي و رفاهي حوزه علميه در مركز استان به دليل بزرگ بودن طرح؛ بدون كمك خيران امكان پذير نخواهد بود و به همين دليل نيز لازم است خيران براي احداث آن كمر همت ببندند.
حجت الاسلام سالاري مكي يكي از دلايل عزيمت طلاب و روحانيان استان خراسان شمالي به حوزه هاي علميه قم و مشهد را كمبودهاي زيرساختي و نيز عدم تدريس سطوح عالي در حوزه هاي علميه استان ذكر و اظهار اميدواري كرد كه با توسعه كمي و كيفي مدارس علميه و نيز احداث حوزه علميه جامع و مجتمع بزرگ آموزشي و فرهنگي در بجنورد، زمينه بازگشت طلاب بومي استان و نيز پذيرش طلاب ساير استان هاي كشور، بيش از پيش فراهم شود.
وي بازگشت طلاب و روحانيان بومي خراسان شمالي از حوزه هاي علميه قم و مشهد و نيز ساير حوزه هاي علميه بزرگ كشور را يكي از برنامه هاي اصلي نمايندگي حوزه علميه در خراسان شمالي اعلام كرد و گفت: در اين زمينه پيش تر حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در استان و رئيس شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي با ارسال نامه اي رسمي از طلاب و روحانيان بومي مقيم قم و مشهد دعوت كرده تا بر اساس فرموده مقام معظم رهبري به خراسان شمالي بازگردند و به ترويج آموزه هاي ديني در استان زادگاه خود بپردازند.
در حالي كه در خراسان شمالي 135 روحاني به عنوان ائمه جمعه ادارات، 167 روحاني در مساجد و 240 روحاني در مدارس به عنوان مسؤول و يا امام جمعه فعاليت مي كنند؛ بر اساس اعلام اداره كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي در حال حاضر تنها در حوزه هاي علميه قم و مشهد هزار طلبه و روحاني بومي خراسان شمالي مشغول تحصيل و يا تدريس هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن