تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804653550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 150 ميليارد تومان براي توسعه فضاي سبز شهر مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۳۲ق.ظ)
شهردار مشهد خبر داد: اختصاص 150 ميليارد تومان براي توسعه فضاي سبز شهر مشهد بايد به توسعه فضاي سبز مشهد مقدس و کلان کشور اهتمام بورزيم و در کنار آن فرهنگ نگهداري از فضاي سبز، ملکه نفس خانواده‌ها شود.
به گزارش خبرگزاري موج از شهرداري مشهد، سيدصولت مرتضوي در مراسم افتتاح سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي گل و گياه و ابزار و ادوات باغباني که در محل نمايشگاه بين‌المللي مشهد داير است، با اشاره به نقش گل و گياه در آموزه‌هاي ديني بيان کرد: آنچه که در کنار آموزه‌هاي ديني و احکام الهي در سيره نبي مکرم اسلام نيز يافت مي‌شود توجه به مقوله گل و گياه مي‌باشد که به صورت زائدالوصفي به آن پرداخت شده است.
وي با اشاره به اينکه از آب و گياه به عنوان دو عامل حيات انسان ياد مي‌شود، تصريح کرد: با توجه به اين مهم اگر گياه وجود نداشت فاجعه‌اي براي عالم خلقت به وجود مي‌آمد لذا فرهنگ گل و گياه و استفاده از اين موهبت الهي بابد تبديل به معارف عمومي شود.
شهردار مشهد ادامه داد: توسعه فضاي سبز و ترويج فرهنگ استفاده و نگهداري از گل و گياه از مهم‌ترين معروفات است چرا که شايد انسان از خوردن انواع و اقسام غذاهاي مختلف رنج ببرد و موجب بيماري آنان شود اما از نگاه کردن مستمر به گل شادابي به دست مي‌آيد.
مرتضوي اضافه کرد: بايد همه ما بکوشيم تا فرهنگ استفاده از گل و گياه به فرهنگ عمومي تبديل شود.
وي با اشاره به تلاش انجام شده در شهرداري مشهد طي ساليان گذشته براي توسعه فضاي سبز اين شهر تصريح کرد: خوشبختانه از ساليان گذشته همکاران ما در شهرداري مشهد زحمات طاقت فرسايي را به منظور توسعه فضاي سبز شهر متحمل شده‌اند.
شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضاي سبز هر شهروند مشهدي با احتساب باغات آستان قدس رضوي و بخش خصوصي 20 مترمربع است که اين سرانه با در نظرگرفتن تنها، دارايي‌هاي شهرداري براي هر شهروند 11.5 مترمربع مي‌باشد.
به گفته وي با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده سرانه فضاي سبز شهر مشهد تا پايان سال به 12.4 مترمربع خواهد رسيد که اين عدد استاندارد مي‌باشد.
مرتضوي ادامه داد: با توجه به وجود آلاينده‌هاي مختلف در شهرها به هر ميزان که در حوزه فضاي سبز هزينه کنيم سرمايه‌گذاري کرده‌ايم.
شهردار مشهد تصريح کرد: بايد به توسعه فضاي سبز مشهد مقدس و کلان کشور اهتمام بورزيم و در کنار آن فرهنگ حفظ و نگهداري فضاي سبز را ملکه نفس خانواده‌ها شود.
وي با تاکيد بر اينکه بايد گلدان‌ها و فضاي سبز وارد منازل شود، گفت: اگر اين اتفاق صورت گيرد و هر خانواده بتواند بخشي از نياز خود به فضاي سبز خصوصاً درختان مثمر و سبزي را تأمين کند به نوعي اقتصاد مقاومتي محقق شده است.
مرتضوي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع باغ‌بام‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باغ‌بام‌ها فضاي بسيار مناسبي براي توسعه فضاي سبز شهري است که بايد به صورت مطلوب به آن پرداخته شود.
شهردار مشهد تصريح کرد: در حال حاضر شهرداري مشهد به طور جدي براي توسعه فضاي سبز شهر اهتمام ورزيده است به گونه‌اي که در حال حاضر بالغ بر 150 ميليارد تومان در حوزه احداث پارک‌ها، بازپيرايي و... اختصاص يافته است.
در ادامه مرتضوي با بيان اينکه فضاي حال حاضر براي برگزاري نمايشگاه گل و گياه مشهد محدود است، گفت: پيشنهاد مي‌شود برنامه‌ريزي خاصي صورت بگيرد تا هر کدام از ميادين شهر به توليدکنندگان گل و گياه داده شد تا آنان اقدام به گل‌آرايي کنند.
شهردار مشهد اضافه کرد: اين اقدام در کنار اينکه سبب کاهش هزينه‌هاي ما مي‌شود در افزايش درآمد توليدکنندگان نيز مؤثر است و در کنار آن تنوع سلايق نيز خودنمايي مي‌کند.
وي تصريح کرد: همچنين با توجه به اينکه مشهد شهري ملي است و هر ساله زائران زيادي به آن سفر مي‌کنند، پيشنهاد مي‌شود توليدکنندگان خارج استان نيز نسبت به گل‌آرايي ميادين مشهد با نام خودشان اقدام کنند.
شهردار مشهد عنوان کرد: بايد در فرهنگسراها، باغ موزه‌ها و... نسبت به توسعه فضاي سبز و تشويق شهروندان به مشارکت در اين امر مهم اقدام شود.
مرتضوي در پايان خاطرنشان کرد: همچنين بايد درب باغ گياه‌شناسي که تاکنون براي آن کم تبليغات شده است به روي کارشناسان، دانش‌آموزان، دانش‌پژوهشان و ههه مردم باز باشد تا بتوانند از اين فضاي زيبا استفاده کنند.
در ادامه اين مراسم، معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد نيز بيان کرد: اميدواريم با برگزاري اين نمايشگاه در مسير توسعه و اشاعه حفظ و نگهداري گل و گياه و فضاي سبز شهري گام برداريم.
خليل الله کاظمي تصريح کرد: در اين نمايشگاه تلاش شده تا در کنار معرفي آخرين دستاوردهاي علمي اين حوزه، از توليدکنندگان گل و گياه نيز حمايت شود.
گفتني است در پايان اين مراسم از شهروندان، مدارس و ادارات سبز و همچنين گلفروشي‌هاي برتر مشهد تقدير به عمل آمد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن