تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819646499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يقه سفيدها و مفاسد، چالش اصلي امروز مجلس / دادستان کل کشور به مجلس خواهد آمد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۳۶ق.ظ)
يقه سفيدها و مفاسد، چالش اصلي امروز مجلس / دادستان کل کشور به مجلس خواهد آمد اژه اي به عنوان مسئول پرونده معوقه ها به مجلس خواهد آمد و نمايندگان را در جريان خواهد گذاشت / عده اي از مفسدان اقتصادي محاکمه و گرفتار شدند اما يقه سفيدها همچنان مانده اند ؛ با فساد اقتصادي نمي‌توان ، اقتصاد مقاومتي را رقم زد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، صحن علني مجلس شوراي اسلامي امروز نظير اتفاقات اقتصاد چند وقت اخير بازهم درگير مفاسد اقتصادي و بدهکاران بانکي بود.
از اين رو سعي داريم تا به نمايش بعضي از اين صحبت ها در اين خصوص ، گفتمان هاي رد و بدل شده را به متن کشيده تا دغدغه هاي نمايندگان ملت نيز در اين مورد مشخص شود.

*اژه اي به به مجلس خواهد آمد
جواد کريمي قدوسي اولين نکته مهمي بود که شايد گفت و گوي او با رئيس مجلس در مورد يقه سفيد ها جالب بود
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تأکيد بر اينکه سؤال حق نمايندگان است گفت: زماني که رئيس دستگاه قضا اعلام مي کند که با 10 يقه سفيد برخورد خواهد شد اين حق نمايندگان است که نگران شوند که اين 10 نفر چه کساني هستند و چگونه با آنها برخورد خواهد شد.
اگر حمايت بيشتري لازم باشد در مقابل اين يقه سفيدها نمايندگان مجلس اقدام خواهند کرد و براساس اصل 160 قانون اساسي وزير دادگستري بايد امروز براي پاسخ به سؤال نمايندگان مي آمد اما شما به تنهايي و با تصميم خود اين را از برنامه خارج کرديد، همانطور که شما گفتيد که رئيس قوه قضائيه گفتند دادستان را به جاي وزير دادگستري به مجلس مي فرستند تا در مورد اين سؤال پاسخ دهند که اميدواريم با پيگيري شما اين امر محقق شود.
اگر آقاي اژه اي به زودي به مجلس بيايند و در مورد برخورد با يقه سفيدها پاسخ دهند اقدام خود را متوقف خواهيم کرد.
اما رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اخطار کريمي قدوسي گفت: آقاي اژه اي به عنوان مسئول پرونده به مجلس خواهد آمد و نمايندگان را در جريان خواهد گذاشت.

*نقش يقه سفيدها در مفاسد کلان اقتصادي چيست
بهرام بيرانوند نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي گفت : در تاريخ يکم آبان 92 سوالي از وزير دادگستري در خصوص نقش يقه سفيدها در مفاسد کلان اقتصادي مطرح کرديم؛ اين سوال درباره افرادي بود که هميشه از رسيدگي به پرونده هاي قضايي مصون ماندند.
عده اي از مفسدان اقتصادي محاکمه و گرفتار شدند اما يقه سفيدها همچنان مانده اند ؛ با فساد اقتصادي نمي‌توان ، اقتصاد مقاومتي را رقم زد ما مي‌خواهيم اين مشکل را بيان کنيم که فرمان 8 ماده اي مقام معظم رهبري که وظايف سه قوه را مشخص مي‌کند را عمل مي‌کنيم .
اکنون دارايي هاي به امانت گذاشته مردم نزد بانکها، به دست عده اي افراد است که با وجود آنکه برخي از اين ها دنبال توليد هستند اما برخي ديگر به دنبال اين کار نمي‌روند؛ اکنون يک ميليون جوان منتظر وام ازدواج هستند در حاليکه ما قادر به پرداخت اين وام به آنها نيستيم.
متاسفانه ورود عده اي آقازاده در قراردادهاي نفتي باعث ايجاد فساد شده است و طرف رشوه دهنده در اروپا محکوم شده است؛ رشوه دو سو دارد و اکنون ما مجبوريم اسم طرف ايراني را رمزي عنوان کنيم؛ مگر وزارت نفت و قراردادهاي نفتي متعلق به افراد يا شاباش اشخاص است ؛ ما شاهد برخي پرونده هاي ديگر از جمله پرونده بيمه ايران بوديم که يک عده اي محاکمه و محکوم شدند اما برخي آدم‌ها اسمشان ماند اگر از روز اول به اين قضايا رسيدگي مي‌شد امروزه شاهد بزرگ شدن فساد اقتصادي نبوديم.
وزير دادگستري تنها ارتباطي است که ما مي‌توانيم با قوه قضائيه داشته باشيم و خواست ملت را منتقل کنيم بايد کمک کنيم فقراي ما زير پاي مفسدان اقتصادي له نشوند اگر اين را بررسي و رسيدگي نکنيم مفسدان اقتصادي براي يافتن جايگاهي امن خود را به مناصب مي‌رسانند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذکر بيرانوند، گفت: نگاه شما بسيار درست است و به طور حتم لازم است نسبت به مفاسد اقتصادي حساس بود مجلس نيز بايد حساس و پيگير باشد و دردمندي شما نيز قابل درک است ؛ اکنون اين موضوع در قوه قضائيه نيز در حال بررسي است و حتي در پرونده ها نيز حکم صادر شده است؛ آقاي سراج که در بازرسي کل کشور است احکام افراد فاسد را صادر کرده به گونه اي که برخي به اعدام محکوم شدند و اکنون در حال پيگيري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن