تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815142498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم همکاري شورا با سازمان ميراث براي تملک بناهاي تاريخي/ صادرات 75 درصد از فرش ايران به خارج


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۶ق.ظ)
لزوم همکاري شورا با سازمان ميراث براي تملک بناهاي تاريخي/ صادرات 75 درصد از فرش ايران به خارج رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از صادرات 75 درصد از فرش توليدي بافندگان ايراني به خارج از کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر با حضور در شصت و ششمين جلسه علني از چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين مطلب تصريح کرد: فرشبافان ايراني در طول يک سال حدود 2 ميليون متر مربع فرش توليد مي کنند که از اين ميزان حدود 5/1 ميليون متر مربع به خارج از کشور صادر مي شود.
وي افزود: صادرات 75 درصد از فرش توليد شده در کشور به خارج از ايران نشان دهنده اين است که مي توانيم روي اين صنايع دستي بيش از پيش سرمايه گذاري کرده و شرايط را براي صادرات هرچه بيشتر فرش به خارج از کشور فراهم کنيم.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به وجود يک ميليون بناي تاريخي در کشور خاطر نشان کرد: در شرايطي که بيش از يک ميليون صنايع تاريخي، محوطه و سايت در کشور شناسايي شده‌اند تنها 31 هزار مورد از آن به ثبت رسيده است.
وي ادامه داد: از اين تعداد تنها 16 بنا در سازمان يونسکو به ثبت جهاني رسيده و نياز داريم طي سال هاي آينده براي ثبت بيشتر آثار تاريخي کشور در سازمان جهاني يونسکو اقدام کنيم.
سلطاني فر با بيان اينکه براي آزادسازي بناها و مکان هاي تاريخي کشور نياز به اعتبارات بيشتري داريم، اظهار کرد: براي آنکه بتوانيم کار آزادسازي بناها، مکان ها و سايت ها را انجام داده و عمليات کاوش و احياي آنها را در دستور کار خود قرار دهيم نيازمند اعتباري در حدود320 هزار ميليارد تومان هستيم که اميدوارم ظرف 10 سال آينده اين اعتبار به سازمان تزريق شود.
وي با ارائه آماري از تعداد موزه هاي موجود در سراسر کشور گفت: در حال حاضر 447 موزه در کل کشور موجود است که از اين تعداد 100 موزه متعلق به شهر تهران است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خواستار همکاري هرچه بيشتر شوراي اسلامي شهر تهران براي تملک بناهاي تاريخي که هم اکنون در دست بخش خصوصي قرار داد، شد.
وي افزود: سازمان ميراث براي تملک اين بناهاي تاريخي با کمبود اعتبار مواجه است و اگر مسوولان شهر تهران همکاري بيشتري را با ما داشته باشند، مي توانيم از طريق تملک اين خانه‌ها با اعتبارات پايتخت اقدام کنيم.
سلطاني فر با اشاره به مشکلات پيش آمده براي کاخ گلستان اذعان کرد: ساخت و سازهاي صورت گرفته شده در سراي دلگشا وضعيت کاخ گلستان و ثبت اين اثرتاريخي در يونسکو را با خطر مواجه کرده و براي جلوگيري از ادامه اين ساخت و سازها نيازمند تعامل بيشتر شهرداري پايتخت با سازمان ميراث هستيم.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با ارائه آماري از ميزان گردشگران ورود پيدا کرده به ايران در سال گذشته بيان کرد: در سال 92 حدود 4.5 ميليون گردشگر وارد کشور شدند که از اين تعداد حدود يک ميليون و 600 هزار نفر از آنها گردشگران عراقي بوده و يک ميليون نفر ديگر نيز از کشور آذربايجان وارد ايران شدند.
سلطاني فر تصريح کرد: از اين تعداد گردشگر حدود 5 ميليارد دلار درآمد به کشور تزريق شده و 7 ميليون گردشگري که نيز از ايران خارج شده اند حدود 10 ميليارد دلار براي ساير کشورها درآمد ايجاد کرده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن