تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819816258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسارت بيش از 9 هزار ميلياردي سرما و تگرگ به بخش کشاورزي آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۱۸ق.ظ)
خسارت بيش از 9 هزار ميلياردي سرما و تگرگ به بخش کشاورزي آذربايجان غربي رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت : از ابتداي سال زراعي جاري تاکنون نزديک به 9 هزار و 370 ميليارد ريال خسارت ناشي از سرمازدگي و تگرگ به بخش کشاورزي استان وارد شده است .
به گزارش خبرگزاري موج؛ برابر برآورد ستاد مديريت بحران استانداري و نمايندگان سازمان جهاد کشاورزي در استان و شهرستانها ، اين ميزان خسارت ، حدود 7 هزار و 500 ميليارد ريال در زير بخش محصولات باغي ، 1 هزار و 500 ميليارد ريال در زير بخش محصولات زراعي و بقيه در ساير زير بخشهاي دام و منابع طبيعي و آبخيزداري را شامل مي شود .
بنا به اظهار کريم زاده رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي در سال جاري 6 ميليارد و 700 ميليون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک داراي هاي سرمايه استاني براي بخش کشاورزي استان تخصيص داده شده است که جوابگوي استاني که در توليدات استراتژيک اعم از عسل ، سيب و ساير زير بخشها داراي رتبه هاي برتر کشوري مي باشد نخواهد بود .
کريم زاده اجراي طرحهاي پيشگيري از خسارت ناشي از سرمازدگي ، وقوع سيل و تگرگ در استان را ضروري دانست و اضافه کرد : احداث سيل بندها ، نصب دستگاههاي ضد تگرگ در مناطق حادثه خيز استان را که از سال هاي گذشته آغاز شده و حدود 3 ميليارد ريال براي تجهيز و نصب آنها در سال جاري تخصيص داده شده است از جمله اين طرحها ي اجرايي عنوان کرد .
رئيس جهاد کشاورزي آذربايجان غربي با تاکيد بر موضوع بحران درياچه اروميه اذعان داشت : در طي يک برنامه 3 ساله و در صورت تخصيص اعتبار ات اميدواريم با تجهيز اراضي زير کشت حوزه آبريز درياچه اروميه به سامانه هاي نوين آبياري تحت فشار سهم آب مصرفي بخش کشاورزي استان را که حدود 2.6 ميليارد متر مکعب مي باشد، به مرور به سوي درياچه آزاد سازي کنيم .
وي لايروبي انهار ، اصلاح الگوي کشت ، استفاده از ارقام ديررس ، بالا بردن راندمان مصرف آب در زير حوزه درياچه و پوشش بتني انهار و انتقال آب با لوله ها را از جمله اقدامات انجام شده در راستاي احياي درياچه اروميه عنوان کرد .
کريم زاده در ادامه از نمايندگان مردم شريف استان در مجلس شوراي اسلامي خواست تا با توجه به سقف بالاي ميزان خسارت وارده شده ، با عنايت و حمايتهاي ويژه خود در تخصيص اعتبارات لازم براي بخش کشاورزي از سهم منابع ملي استاني ، به رشد و شکوفايي اقتصاد استان کمک نمايند .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن