تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818163973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحث جيره بندي آب تهراني ها مطرح نيست/آب تهران کاملا سالم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۱۵ب.ظ)
قائم مقام وزارت نيرو: بحث جيره بندي آب تهراني ها مطرح نيست/آب تهران کاملا سالم است گروه انرژي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، صبح امروز ستار محمودي قائم مقام وزير نيرو ميزبان خبرنگاران رسانه هاي خبري در دور دوم گفتگوهاي مديران وزارت نيرو و خبرنگاران بود.
در ابتداي جلسه محمودي با ارائه گزارشي از وضعيت آبي کشور، از افزايش شهرهاي بحراني در مسئله آب از 6 به 12 شهر خبر داد و افزود: مشکل بي آب در استان هاي تهران، اصفهان، اراک، کرمان، قم و قزوين بسيار ويژه است و متوليان آبي کشور براي سال جاري برنامه ريزي هاي جديدي را تدوين کرده اند.
وي به برداشت از منابع آبي تهران و تغيير الگوي برداشت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مديريت سامانه هاي آبي استان تهران در غرب بهتر از شرق است اما به علت کامل نبودن رينگ تهران، ما نمي توانيم از سامانه غرب براي شرق تهران کمک بگيريم و در حال حاضر با توجه با پمپاژ آب در سد لار، متاسفانه ظرفيت سد لتيان به حد نرمال نرسيده است.

جيره بندي در تهران نداريم
قائم مقام وزير نيرو در مورد بحث هاي مطرح شده در مورد جيره بندي آب تهراني ها گفت: تا کنون چنين طرحي مطرح نشده و کسي نبايد در تهران نگران جيره بندي آب باشد اما در صورتيکه شهروندان تهراني در مصرف خود صرفه جويي نکنند، وزارت نيرو ناگزير به اعمال برنامه کاهش و افت فشار آب در ساعات و روزهاي مشخص خواهد بود.
وي ادامه داد: اين اطمينان را به مردم مي دهيم که اگر قرار باشد در نقطه اي از شهر افت فشار اعمال شود، ابتدا اطلاع رساني خواهيم کرد تا مردم از کم شدن فشار آب شوکه نشوند و مطلع باشند.
محمودي در مورد اين مطلب که گفته مي شود در بخش هاي شمالي تهران، افت فشار اتفاق افتاده است نيز گفت: اين حرف صحت ندارد و اين افت فشاري که مردم احساس کرده اند مربوط به سيستم لوله کشي آبي است که در منزل آن ها وجود دارد.

بدون تاييد محيط زيست طرحي را اجرا نخواهيم کرد
ستار محمودي در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مخالفت سازمان محيط زيست با انتقال آب از خزر به سمنان گفت: سياست وزارت نيرو بر اين اصل استوار است که طرح هاي ملي مانند انتقال آب خزر به سمنان تنها با تاييد سازمان محيط زيست دنبال شود.
وي تاکيد کرد: هيچ طرحي بدون رفع مسايل فني و زيست محيطي اجرايي نخواهد شد و ما خود را همکار و همراه سازمان محيط زيست مي دانيم و در هيچ زمينه اي تقابل نخواهيم داشت.

تونل هاي کوهرنگ کارآمد هستند
قائم مقام وزير نيرو در مورد ادعاي ناکارآمدي تونل هاي کوهرنگ گفت: هر 3 تونل کوهرنگ کارآمد بوده و تنها بحث فعلي نمايندگان در مورد بهشت آباد است که در مورد کشيدن تونل يا استفاده از لوله اختلاف عقيده وجود دارد.
وي ادامه داد: در طرح بهشت آباد، 3 استان اصفهان، يزد و کرمان دخيل هستند و مشکلي براي اجراي اين طرح نداريم.

641 سد در کشور وجود دارد
محمودي با اشاره به وجود 641 سد کوچک و بزرگ در کشور گفت: 48.5 ميليارد متر مکعب امکان ظرفيت آبي سدهاي کشور است ودر حال حاضر هيچ ظرفيت جديدي براي ساخت سد در حوزه هاي مياني وجود ندارد.

40 درصد مصرف خانوار ايراني مربوط به استفاده از وسايل برقي - آبي است
اين مقام مسئول در مورد نقش فرهنگ سازي و اطلاع رساني در ترويج درست مصرف کردن گفت: هيچ کسي نمي تواند از نقش فرهنگ سازي در بهتر شدن شيوه هاي زندگي به راحتي عبور کند و وزارت نيرو و زيرمجموعه هاي آن نيز با برگزاري کارگاه هاي مختلف براي تمام اقشار جامعه سعي خواهد کرد اين وظيفه فرهنگي را به خوبي دنبال کند.
وي ادامه داد: متاسفانه بيش از 40 درصد آب ذمصرف شده در خانه ما ايراني ها در استفاده نا مناسب از کولر، ماشين لباسشويي و مسائل بهداشتي مصرف مي شود.
محمودي در مورد کولر هاي آبي گفت: هر کولر آبي در تابستان، به اندازه يک خانواده 4 نفره و به حجم 30 تا 40 ليتر آب مصرف مي کند که اين ميزان آب يا تبخير مي شوند و يا از کولر به بيرون درز پيدا مي کنند.
وي افزود: يکي از نيازهاي امروز کشور در بخش آب، اجباري شدن استاندادر تجهيزات حوزه آب است که اين مهم را از سازمان استاندارد خواسته ايم که به جاي استاندارد اختياري که زياد قابل اعتماد ميست، از استاداردهاي جهاني و اجباري استفاده کنند.

تهراني ها نگران نباشند؛ آب تهران سالم است
قائم مقام وزير نيرو در مورد ادعاي برخي افراد در مورد آلوده بودن آب تهران به نيترات گفت: از مطرح شدن اين بحث در برخي رسانه ها تعجب مي کنم زيرا هيچ کارشناسي تا به امروز در مورد آب تهران با صراحت صحبت نکرده است.
وي افزود: از همين فرصت استفاده کرده و به مردم شريف تهران عرض مي کنم که آب شرب تهران هيچ آلودگي نداشته و حد نيترات آب در شبکه تهران کمتر از حد استاندارد جهاني و ملي است و اين يعني هيچ مشکلي وجود ندارد.
محمودي با اعلام اين مطلب که ميزان مجاز نيترات در آب بر اساس استانداردت WHO 50 ميلي گرم در هر ليتر است، خاطرنشان کرد: ما در تهران نيز چاه هايي داريم که نيترات بالاي 50 ميلي گرم دارند اما از اين چاه ها براي تامين آب تهراني ها استفاده نمي شود.
وي ادامه داد: مشکل نيترات در شهرهاي صنعتي بيشتر ديده مي شود و به طور مثال در اراک، چاه هاي آب با نيترات بسيار بالا وجود دارد اما از اين آبها استفاده براي شرب نمي شود.

ما به دنبال قلع و قمح مشترکين پر مصرف نيستم
ستار محمودي در مورد واکنش وزارت نيرو نسبت به پر مصرف ها گفت: در سال 80 قانوني براي برخورد با مشترکين پرمصرف تصويب و البته در همان سال نيز قانون فوق لغو شد.
وي در مورد استفاده از آب شرب براي ساختمان سازي، تاکيد کرد: هيچ فردي براي ساختمان سازي مجوز برداشت و استفاده از آب شرب را ندارد و تنها مي توانند از چاه هاي آبي که متوليان آبي کشور مشخص کرده اند، استفاده کنند.
قائم مقام وزير نيرو گفت: وزارت نيرو به دنبال قلع و قمح مشترکان پرمصرف و خطاکاران در حوزه آبي کشور نيست بلکه ما به دنبال همراه کردن اين افراد با برنامه هاي درست مصرف کردن تدوين شده در وزارت نيرو هستيم.







»
تصاویر مرتبط













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن