تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804858620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني: دولت محصولات توليدي نخبگان را خريداري مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني: دولت محصولات توليدي نخبگان را خريداري مي‌كند
هدف از نخبه و نخبگي در سطح ملي توليد قدرت ملي و ثروت ملي است كه قدرت و ثروت ملي دو روي يك سكه هستند. بي‌ترديد براي آنكه ما به توسعه و توسعه‌يافتگي برسيم نياز به علم و دانش، فن، فناوري، تجربه، اختراع و اكتشاف داريم.


رئيس‌جمهور با بيان اينكه شرايط كشور ما امروز شرايطي است كه هنوز نمي‌توانيم همه نخبگان را به درستي جذب كنيم، گفت: نمي‌توان با بهانه‌هاي كوچك، نخبگان را كنار گذاشت.
به گزارش «جوان»، حسن روحاني رئيس‌جمهور ديروز در پاستور ميزبان استادان‌، هنرمندان و نخبگان برجسته كشور بود و از آنها تجليل كرد.
وي اظهار داشت: نخبه هر روز و هر لحظه مي‌تواند نخبه‌تر و تاثيرگذارتر شود و بتواند در جامعه و كشور خود و در ميان استان‌ها تأثيرگذار باشد و جامعه را به سمت تعالي و رفاه رهنمون سازد.
رئيس‌جمهور ادامه داد: هدف از نخبه و نخبگي در سطح ملي توليد قدرت ملي و ثروت ملي است كه قدرت و ثروت ملي دو روي يك سكه هستند. بي‌ترديد براي آنكه ما به توسعه و توسعه‌يافتگي برسيم نياز به علم و دانش، فن، فناوري، تجربه، اختراع و اكتشاف داريم.
روحاني افزود: توسعه كشور‌هاي پيشرفته در سايه استفاده خوب و درست از علم و دانش و دانشمندان و عالمان و هنرمندان بوده است.
   براي نخبگان جاذبه نداريم
رئيس‌جمهور ادامه داد: معمولاً در كشورهاي پيشرفته نخبه‌ها را از هر سرزمين و هر قوميتي جذب مي‌كنند. نخبگي شناسنامه‌اش نخبگي است نه اينكه متولد كجاست و از كدام قوم و ديار است. شك نكنيد هر كشوري جاذبه‌اش براي جذب نخبگان بيشتر باشد، او بيشتر در مسير پيشرفت و تعالي است.
وي افزود: مي‌خواهم اين جمله را با كمال تأسف در محضر شما فرهيختگان عرض كنم كه شرايط كشور ما امروز هنوز شرايطي است كه نمي‌توانيم همه نخبگان خود را به درستي جذب و از آنها استفاده نماييم. حالا بماند از كشورهاي ديگر منطقه از غرب و شرق كه به بهانه‌هاي مختلف همديگر را كنار مي‌گذارند.
روحاني تصريح كرد: با انگ‌هاي مختلف عده‌اي را منزوي مي‌كنند. چطور همه را كنار مي‌زنيد يكي به دليل قوميت يا مذهب يا اعتقاد سياسي و يكي به دليل روش يا ويژگي‌هاي اخلاقي‌اش؛ خداوند روحي را به ما داده و قلبي را به ما داده كه بيشتر جذب كنيم تا دفع. اشكال ندارد حالا فردي هم اگر خدايي ناكرده تخصص لازم را ندارد، به كشور و ديار و نظامش دلبستگي ندارد يا عليه كشور و نظامش قدم برمي‌دارد او را كنار بگذاريم اما نمي‌شود به هر بهانه‌ اندك و دليلي جزئي اين نخبگان را كنار بگذاريم؛ مگر دست ماست.
روحاني اظهار داشت: نخبگي يعني كسي كه اين همه وقت و سرمايه براي او صرف شده تا به اين مقام دست يافته است.
   ريشه‌كني نخبگان هنر است؟
رئيس‌جمهور با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي رسيدن يك فرد به مرحله نخبگي تصريح كرد: حالا كه آن تلاش‌ها مثمرثمر شده آن را با يك بهانه از ريشه درمي‌آوريم؛ آيا اين هنر است؟
روحاني با تأكيد بر اينكه در دنياي نخبگي بايد علاوه بر جذب همه نخبگان كشورمان همه نخبگاني كه در دنيا به ايران علاقه دارند، جذب كنيم، ادامه داد: بايد در دنياي نخبگي و جذب آنها سعه صدر داشته باشيم.
روحاني با اشاره به رفتار كشورهاي پيشرفته جهان در برابر نخبگان اظهار داشت: كشورهايي پيشرفت كرده‌اند كه دولت، مجلس و انجمن‌هاي تخصصي آنان و بخش خصوصي به يكديگر متصل شده‌اند.
وي با بيان اينكه دولت نيازمند بهره‌برداري از فكر نخبگان است، افزود: اگر در بحث اقتصاد، فرهنگ، سياست خارجي و داخلي ريل‌هاي مختلفي را انتخاب كرديم اين قطارها هيچگاه به هم نمي‌رسد.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه اصول رشد، توسعه و پيشرفت اصولي است كه در بسياري از موارد ثابت است، تصريح كرد: همه پيشرفت‌ها داراي اصولي ثابت و برخي اصول متغير هستند كه آموزش درست، نظم، قانون‌گرايي، فرهنگ كار، تلاش و دلبستگي و وابستگي به قدرت و ثروت كشور و انگيزه‌هاي قومي و اجتماعي از جمله آنها هستند.
روحاني اضافه كرد: ممكن است در كنار اين موارد انگيزه ديني نيز به فردي كمك كند ولي بايد از اصول ثابت براي رسيدن به توسعه استفاده كنيم.
وي با تأكيد بر لزوم همنظر شدن در اولويت‌ها براي رسيدن به هدف گفت: نمي‌خواهم بگويم كه در همه اولويت‌ها اتفاق‌نظر داشته باشيم ولي لااقل در توسعه كشور و نرخ رشد اتفاق‌نظر داشته باشيم و همه متفق باشيم كه بايد ركود كم شده و تورم شكسته شود.
   كشور با شعار درماني درست نمي‌شود
رئيس‌جمهور با بيان اينكه نمي‌شود آدم يك شعار بدهد و تيتري اعلام كند ولي به لوازم آن پايبند نباشد، افزود: كشور با شعاردرماني و گفتاردرماني درست نمي‌شود. كشور نياز به عمل، تحرك و وحدت دارد و در اين وحدت و اتحاد بايد در چند مسئله اتفاق نظر داشته باشيم.
روحاني با اشاره به عضويت كشورهاي پيشرفته جهان در يك اتحاديه منطقه‌اي تصريح كرد: اين كشورها كه در يك اتحاديه دور هم جمع شده‌اند، راه‌آهن و جاده خود را به يكديگر متصل كرده‌اند و حتي افكارشان را نيز به يكديگر نزديك نموده‌اند.
وي انجام دهها پروژه علمي و صنعتي جهاني را در دنيا يادآور شد و اظهار داشت: تا 20 سال آينده قرار است 35 هزار هواپيماي مسافربري ساخته شود و حال سؤال اين است كه ما كجاي اين پروژه‌ها هستيم در حالي كه در اينگونه پروژه‌ها همه كشورها داراي سهم هستند.
وي ادامه داد: در آينده ما يا در پروژه‌هاي جهاني نقش داريم يا معنايش آن است كه به ديگران اجازه داده‌ايم كه جلو بيايند؛ منظور از انزوا تنها انزواي سياسي نيست بلكه بايد براي دوري از انزواي اقتصادي و فرهنگي در پروژه‌هاي علمي، فرهنگي و اقتصادي جهان نقش داشته باشيم.
روحاني با تأكيد بر لزوم حل مشكلات نخبگان در زمينه تحقيق، توسعه و فروش محصولات تصريح كرد: يكي از مواردي كه دولت بايد در آن وارد عمل شود كمك به خريد محصولات توليد شده از سوي نخبگان است؛ در اين ميان شايد محصولي نيازمند تكميل باشد كه بايد كمك كنيم و بگذاريم كه تكميل شود.
رئيس‌جمهور اتصال هر چه بيشتر سازمان‌هاي دولتي با بخش خصوصي و نهادهاي مردمي را موجب كمك هر چه بيشتر به نخبگان دانست و افزود: دولت مي‌تواند اطلاعات لازم را به نخبگان بدهد؛ گاهي نخبگان ما نمي‌دانند كه در دنيا چه مي‌گذرد و حتي نمي‌‌دانند كه ما چه چيزي نياز داريم.
روحاني با تأكيد بر شكوفايي استعدادها گفت: شكوفايي در سايه آن است كه همه ما در صحنه كمك به اين كشور پا به عرصه بگذاريم و از چيزي نترسيم.
بنابراين گزارش، در ابتداي اين جلسه سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور با اشاره به نخبگان برگزيده شده در جايزه علامه طباطبايي و شهيد آويني گزارشي از روند انتخاب اساتيد برگزيده ارائه كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 28 ارديبهشت 1393 - 20:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن